Cisty stul

Společnost O2 dává zákazníkům v rámci akce nazvané Čistý stůl ojedinělou možnost, jak vyrovnat své závazky. Pokud v období mezi 1.8. a 23.9. 2014 uhradí svá dlužná vyúčtování, O2 jim nebude účtovat úroky z prodlení ani náklady správního nebo soudního řízení. Tato jednorázová akce nabízí řešení rezidentním i firemním zákazníkům bez omezení výše dluhu v případě, že ještě neproběhlo pravomocné rozhodnutí.

"Jako jednička na telekomunikačním trhu si uvědomujeme naši společenskou odpovědnost. Jsou pro nás důležití všichni zákazníci, i ti, kteří mohou mít finanční nesnáze. Proto jsme připravili jednorázový program se symbolickým názvem Čistý stůl, který zákazníkům usnadní vyrovnat své závazky," říká Tomáš Budník, generální ředitel společnosti O2.

Operátor O2 v rámci programu spustil web www.cistystul.cz, na kterém současní i bývalí zákazníci najdou návod na ověření, že mají všechny závazky vyrovnané, a také postup v případě dluhu.

Online přehled o fakturách i platbách

Současní zákazníci O2 mají k dispozici přehled všech vyúčtování v online samoobsluze Moje O2, která je dostupná pro všechny rezidentní zákazníky, podnikatele i menší firmy. O2 o neuhrazených fakturách navíc informuje několika způsoby, například formou SMS nebo e-mailu. I díky tomu platí většina zákazníků svá vyúčtování včas. Těm, kteří se v minulosti s platbou zpozdili, nabízí O2 řešení v rámci akce Čistý stůl.

Inkaso jako řešení opožděných plateb

"Pokud zákazníci nechtějí platbu každý měsíc řešit, je nejjednodušším řešením platba inkasem," říká Marek Novotný, ředitel pro Credit Management v O2. Současné zákazníky motivuje k nastavení inkasa nabídka v rámci programu Čistý stůl. Pokud si v období mezi 1.8. a 23.9. nově zřídí inkaso a uhradí veškeré pohledávky po splatnosti, bude jim následně odečten jeden poplatek za upomínku.

O2 radí: Jak se nedostat do finančních problémů

Cílem programu Čistý stůl je kromě pomoci zákazníkům, kteří jsou v nesnázích s placením závazků, také informovat veřejnost o tom, jak zadlužení předejít. "V případě, že se člověk dostane do situace, kdy nemůže své závazky zaplatit, je nejdůležitější komunikovat s věřitelem a situaci aktivně řešit. Strkání hlavy do písku situaci ještě zhorší," říká David Šmejkal, ředitel Poradny při finanční tísni poskytující bezplatné poradenství spotřebitelům, kteří nemohou řádně platit své závazky.

Na webu www.cistystul.cz najdou lidé kromě podrobnějších informací k programu také základní tipy, jak předejít dluhům, jako například:

  • Mít přehled o fakturách a platbách, a to například prostřednictvím online samoobsluhy Moje O2. Díky této internetové samoobsluze získají zákazníci přehled o vyúčtováních bezprostředně po registraci.
  • Zařídit si platbu inkasem a nastavit jeho správný limit.
  • Pravidelně aktualizovat své kontaktní údaje. Jedině tak je možné zákazníky bezplatně informovat o vystavených a neuhrazených fakturách například formou SMS nebo e-mailu.
  • Zvolit si vhodný tarif, který pokryje požadavky na objem volání, SMSkování nebo datování. S výběrem správného tarifu zákazníkům rádi pomohou konzultanti na O2 prodejnách i call centrech nebo obchodní zástupci.
  • Platit faktury dříve než v den splatnosti. Pokud je toto datum v kalendáři před datem zákazníkovy výplaty, je možné změnit platební periodu.