Úvod

  • Zpráva nezávislého auditora
  • Vybrané finanční a provozní ukazatele
  • Dopis předsedy představenstva
  • Kalendář klíčových událostí roku 2010

02
O skupině Telefonica

  • O skupině Telefónica - úvod

03
Zpráva představenstva o podnikatelské činnosti

  • Skupina Telefónica O2 Czech Republic
  • Telekomunikační trh v České republice
  • Sítě a technologie
  • Hlasové služby
  • Internet, data a služby s přidanou hodnotou
  • Konvergentní služby
  • Platební služby
  • ICT služby, zákaznická řešení pro státní...
  • Propojování sítí
  • Komentované finanční výsledky

04
Společenská odpovědnost (CSR)

  • Společenská odpovědnost (CSR) – úvod
  • Etické zásady podnikání
  • Působení na trhu a chování k zákazníkům
  • Péče o zaměstnance a pracovní prostředí
  • Péče o životní prostředí
  • Podpora veřejně prospěšných aktivit

05
Správa a řízení společnosti

  • Správa a řízení skupiny Telefónica O2 Czech...
  • Dceřiné a přidružené společnosti a další...
  • Organizační struktura společnosti Telefónica O2
  • Správní orgány společnosti
  • Představenstvo společnosti
  • Výkonné řízení společnosti
  • Zpráva dozorčí rady společnosti
  • Dozorčí rada společnosti
  • Výbor pro audit společnosti
  • Principy odměňování osob s řídící pravomocí...
  • Ostatní informace týkající se osob s řídící...
  • Prohlášení společnosti Telefónica O2 Czech...
  • Informace týkající se záležitostí podle § 118...

06
Konsolidovaná účetní závěrka

  • Konsolidovaná účetní závěrka – úvod

07
Účetní závěrka

  • Účetní závěrka – úvod

08
Ostatní informace pro akcionáře a investory

  • Ostatní informace pro akcionáře a investory

Hlasové služby

V oblasti mobilních hlasových služeb pokračovala Telefónica O2 v roce 2010 v budování silného povědomí o jednoduchosti tarifů O2 NEON. Zároveň v rámci projektu simplifikace produktového portfolia aktivně podporovala migraci zákazníků, kteří využívali starší nabídku, na portfolio tarifů O2 NEON. Zákazníkům to umožnilo vyšší využití volného prostoru, který tarify O2 NEON nabízejí, a zároveň maximální využití výhod konceptu služeb založených na fixním vysokorychlostním internetu v podobě slev na poskytované služby z portfolia společnosti, volání na vybrané číslo a další.

V březnu 2010 připravila Telefónica O2 pro nové uživatele tarifů O2 NEON speciální nabídku. Zákazníci (drobní podnikatelé či živnostníci s platným IČ), kteří si aktivovali nové číslo s tarifem O2 NEON L, L+, XL nebo XXL v období od 1. do 14. března 2010, na něj získali 30% slevu po celou dobu jeho užívání (tj. 2 nebo 3 roky, podle smlouvy).

Od 1. června nabízí Telefónica O2 zákazníkům doplňkovou službu O2 Navzájem, která za měsíční paušál poskytovala neomezené volání ve skupině až sedmi přátel kdykoli. Službu mohli využívat jak paušální zákazníci, tak uživatelé předplacené O2 karty. Každý účastník skupiny platil vždy stejný měsíční poplatek, a služba tak byla tím výhodnější, čím víc členů ve skupině bylo. Služba byla díky neomezené komunikaci s vybranými kontakty kdykoli ideálním doplňkem k tarifní řadě O2 NEON.

Pro nové zákazníky mobilních předplacených služeb Telefónica O2 přichystala od 1. dubna do 30. června 2010 jedinečnou nabídku. K tarifům O2 NA!PIŠTE a O2 NA!HLAS si mohli zákazníci užívat speciální akci v podobě minuty volání za pouhou jednu korunu. V rámci stálých výhod těchto předplacených služeb pak mohli i nadále využít jeden ze čtyř balíčků – víkendové či večerní volání za 0,50 Kč za minutu, víkendové SMS za 0,50 Kč nebo Internet v mobilu za 20 Kč za týden. Za každé dobití také dostali na www.odmenazadobiti.cz jednu ze zaručených odměn. V závěru roku 2010 upravila Telefónica O2 úspěšný věrnostní program „Odměna za dobití“ pro zákazníky předplacených služeb. Cílem bylo program ještě více přiblížit této zákaznické skupině a nabídnout jim výběr z několika odměn, jejichž počet se lišil podle počtu měsíců, po které své číslo zákazník využíval.

Nabídkou tarifu O2 DA určeného pro rusky a vietnamsky mluvící zákazníky oslovila Telefónica O2 jednu z největších národnostních menšin v Čechách. Tento tarif nabízel zvýhodněné ceny za volání do vybraných šestnácti států. Díky němu si zákazníci mohli zavolat například do Ruska či Vietnamu za pouhých 5,50 Kč za minutu či poslat SMS za 2,60 Kč.

Poté co pečlivě zanalyzovala potřeby zákazníků z řad drobných podnikatelů a živnostníků v oblasti mobilních hlasových služeb, rozšířila Telefónica O2 od dubna 2010 svoji nabídku mobilních tarifů pro tento významný zákaznický segment. Jednalo se o nové tarify O2 Podnikání, které jako první na českém trhu nabízely v rámci měsíčního paušálu volání v pracovní době zcela bez omezení. Tato výhoda nebyla nijak časově omezena a byla k dispozici po celou dobu užívání tarifu. Nové tarify O2 Podnikání byly k dispozici celkem ve čtyřech variantách: O2 Podnikání M, O2 Podnikání L, O2 Podnikání XL a O2 Podnikání XXL. Nejvyšší tarif nabídl za jednu měsíční paušální částku volání v pracovní době od 9,00 hodin do 17,00 hodin kamkoliv bez omezení sítě. U ostatních tarifů se výhoda ve stejném čase vztahovala na volání na více než 7 milionů čísel v síti O2 včetně všech pevných linek v České republice. Díky tarifům O2 Podnikání zákazníci nemuseli sledovat a omezovat své výdaje za volání v pracovní době a mohli se naplno věnovat své podnikatelské činnosti.

Od května začala Telefónica O2 nově nabízet vylepšení stávajících minutových tarifů zaměřených na malé a střední firmy O2 Business. Zcela neomezeným paušálem se stal upravený tarif O2 Business Unlimited. Jeho uživatelé mohli za snížený měsíční poplatek 2 900 Kč (bez DPH) bez omezení telefonovat, využívat internet a posílat SMS do všech sítí v České republice. Výhodnější byly ale i další tarify O2 Business, které získaly více volných minut, nižší minutové sazby nebo nižší měsíční paušály. Kromě nabídky v rámci rodiny O2 Business si přitom zákazníci mohli vybrat také některý z tarifů z nabídky paušálů O2 Podnikatel, které byly zaměřené na volání v rámci vlastní sítě.

V oblasti pevných linek pokračoval postupný přechod hlasového provozu z klasických pevných linek na technologii Voice-over-IP (VoIP). Proto se Telefónica O2 v roce 2010 zaměřila na další rozvoj této technologie a to prostřednictvím služeb O2 Neomezená linka a O2 Virtuální ústředna. Ty nabízely atraktivní cenovou relaci a dále služby virtuální pobočkové ústředny, která byla součástí měsíčního poplatku. Služby VoIP poskytovala Telefónica O2 jako dodatečnou nabídku ke svým datovým službám s garantovanou kvalitou. V roce 2010 se počet zákazníků využívající služeb VoIP více než zdvojnásobil.

Pro zákazníky nižších segmentů, kteří nevyžadují funkcionalitu virtuální ústředny a používají asymetrické připojení k internetu ADSL, připravila Telefónica O2 novou službu IP telefonní přípojka. Zákazník za měsíční paušál 230 Kč bez DPH získal garantovanou telefonní službu nad ADSL přípojkou s neomezeným voláním do pevných sítí v České republice a pronájmem kvalitního VoIP telefonu. Služba byla určena pouze pro firemní zákazníky.

Jako součást neustálého rozvoje a zlepšování služeb VoIP připravila Telefónica O2 pro zákazníky služeb O2 Neomezená linka, O2 Virtuální ústředna a IP telefonní přípojka garantovanou faxovou službu, Faxová přípojka.

V prosinci 2010 Telefónica O2 rozšířila svoji nabídku pro volání z domova. Všichni zákazníci pevné linky získali možnost výhodného volání do všech mobilních sítí již za 2 Kč za minutu s tarify a balíčky O2 volám mobil 60 nebo O2 volám mobil 120. Zároveň Telefónica O2 rozšířila i balíčky pro volání do zahraničí. Zákazníci tak mohli telefonovat do 47 vybraných zahraničních destinací od 2 Kč za minutu.

Od února mohli všichni lidé s vadou sluchu využívat zdarma speciální asistenční službu O2 - Hovor pro neslyšící. Telefónica O2 provozovala nepřetržitou nonstop linku, na které speciálně vyškolení operátoři pomáhali neslyšícím a nedoslýchavým komunikovat se slyšícími osobami. Doposud bylo možné tyto služby využívat pomocí textového telefonu nebo faxu, nově bylo možné pro komunikaci využít také SMS a e-mail. Princip fungování služby byl velmi jednoduchý. Operátor na lince dostával od neslyšícího zákazníka instrukce formou e-mailu, faxu nebo SMS a na jejich základě komunikoval se slyšícími uživateli. Stejně tak mohl operátor tlumočit informace směrem k neslyšícím. V takovém případě mu obsah konverzace přepsal a poslal vybranou formou.

Od 1. listopadu 2010 připravila Telefónica O2 službu O2 Tísňová péče, která rozšířila nabídku zdravotních a asistenčních služeb na bázi moderních technologií (eHealth). Službu mobilní tísňové péče začala Telefónica O2 nabízet jako první a jediný mobilní operátor v České republice. Základním cílem služby O2 Tísňová péče bylo snížit zdravotní a sociální rizika seniorů nebo zdravotně postižených osob a umožnit jim žít v jejich vlastním sociálním prostředí. Výhodou oproti stávajícím službám vázaným na pevnou linku byla zejména mobilita řešení. Každý uživatel této služby si mohl zavolat pomoc nejen z domova, ale odkudkoliv.