Jak a kdy platit za vyúčtování

Splatnost a zúčtovací období

Za vyúčtování můžete platit několika způsoby. Nejpohodlnější pro vás je inkaso. Stačí si ho jednou nastavit, a platba za fakturu bude odcházet každý měsíc automaticky. Platit můžete i přímo v Moje O2 přes Apple Pay, Google Pay, platební kartu, nebo platební tlačítko vaší banky. Splatnost závisí na vašem zúčtovacím období. Ve vyúčtování najdete i datum splatnosti, abyste všechno stihli zaplatit včas.

Do kdy je potřeba vyúčtování zaplatit? Jaká je splatnost?

Datum splatnosti je den, kdy musí být peníze připsané na našem účtu. Najdete ho v každém O2 vyúčtování. Při placení je potřeba myslet na to, že u některých způsobů platby trvá i několik dní, než peníze na náš účet dorazí. Ideální je proto zaplatit do data uvedeného v daňovém dokladu v položce Doporučujeme Vám zaplatit do. Tohle datum je záměrně posunuté o několik dní před datum splatnosti, aby platba stihla bez problému dorazit k nám a vy mohli být v klidu.

Kdybyste si chtěli přečíst víc o tom, jak můžete O2 vyúčtování platit, koukněte na body pod tímhle textem.  

Za jaké období vyúčtování dostanete?
  • Období, za které dostáváte vyúčtování, říkáme zúčtovací období.
  • Při zřízení služeb vám ho nastavíme automaticky.
  • Zúčtovací období nemusí odpovídat kalendářnímu měsíci.

 

Konkrétně můžete mít některé z těchto zúčtovacích období:
SEGMENT ZÚČTOVACÍ OBDOBÍ OD–⁠DO SPLATNOST FAKTURY
RES 20.–⁠19. 11.
RES 12.–⁠11. 3.
RES 23.–⁠22. 14.
RES 8.–⁠7. 30.
RES 16.–⁠15. 7.
IČO 1.–⁠31. 23.
  • Faktura je vystavená do 4–⁠5 kalendářních dnů od ukončení zúčtovacího období.
  • Pokud vám dělá vrásky nevhodné datum splatnosti faktury (třeba kvůli termínu výplaty), můžete si změnit zúčtovací období.
  • Změnu ale můžete udělat jen jednou za 12 měsíců.
  • Pro změnu zúčtovacího období nám zavolejte.
  • Fyzické osoby mohou využít naši infolinku 800 02 02 02. Jste-li podnikatel, obraťte se na 800 203 203.

Existují i situace, kdy vyúčtování dostanete za kratší nebo delší období, než je měsíc. Jde hlavně o případy, kdy si pořídíte novou službu nebo naopak některou v průběhu měsíce zrušíte.

Způsoby platby

INKASO (automatická a včasná platba)

Úplně nejpohodlnější způsob platby. Nastavíte si inkaso ve prospěch O2 a potřebná částka se vám každý měsíc automaticky odepíše z účtu v bance. A vy to máte bez starostí. Stačí inkaso nastavit ve dvou krocích a už se vám nestane, že byste měli fakturu po splatnosti.

Dva potřebné kroky k nastavení inkasa

1. Nejdřív je potřeba změnit způsob platby za O2 služby. To zařídíte v Moje O2 v Nastavení vyúčtování pomocí tlačítka Změnit. Pro zadání si připravte číslo účtu, ze kterého chcete za O2 služby platit.

Natavení vyúčtování

Změna placení na Inkaso

2. Ve bance si nastavte povolení k inkasu ve prospěch O2 účtu, který se vám zobrazí v Moje O2 po nastavení. U některých bank budete pro nastavení inkasa potřebovat i číslo zákaznického účtu (zadáte jako specifický symbol). Najdete ho ve svém vyúčtování nebo smlouvě.

 

Když všechno stihnete nastavit nejpozději 7 pracovních dní před koncem zúčtovacího období, proběhne už následující platba inkasem. Zkontrolovat si to můžete přímo ve faktuře. Pokud je v položce Jak zaplatíte platba inkasem, všechno by mělo být v pořádku nastavené a platba odeslaná.

Přehled platby

Pokud se vám inkaso nedaří nastavit nebo potřebujete s čímkoli poradit, ozvěte se nám prosím na na bezplatnou linku 800 02 02 02.

 

Platby pod kontrolou

O tom, že vyúčtování platíte inkasem, se můžete přesvědčit ve faktuře v části Údaje pro platbu (Jak zaplatíte). V položce Celkem zaplatíte najdete i upozornění Neplaťte - placeno inkasem!. To znamená, že nemusíte dělat vůbec nic, protože o částku požádáme sami.

Když ve vyúčtování informaci o inkasu nenajdete, nebylo možné zajistit vyinkasování částky. Pokud ale máte nastavení v pořádku, znamená to jen, že inkasem budete nejspíš platit až od následující faktury. To se může stát, pokud jste inkasní platbu nastavovali např. těsně před koncem zúčtovacího období.

Pokud by něco nesedělo, zaplacenou částku můžete reklamovat. Jen mějte na paměti, že reklamaci je potřeba podat do 2 měsíců ode dne doručení vyúčtování. Při pozdějším podání reklamaci bohužel nemůžeme uznat. Pozor na to, že i při reklamaci je potřeba vyúčtování zaplatit v termínu splatnosti.

 

Inkasní limit

Sami si stanovíte limit pro platby za O2 služby v daném měsíci. Pokud nastavený inkasní limit překročíte, ve vyúčtování najdete poznámku Překročený inkasní limit! Zaplaťte, prosím, převodem. V tom případě si o částku nepožádáme a je potřeba ji co nejdřív zaplatit bankovním převodem nebo složenkou.

 

Jak nastavit inkasní limit

Minimální výše limitu je 500 Kč a částku je potřeba zaokrouhlit na celé stokoruny. Výši nastavujte podle toho, kolik asi měsíčně utratíte. A ještě si nechte nějakou rezervu. Nezapomeňte, že inkasní limit, který jste nastavili v bance, musí odpovídat inkasnímu limitu pro O2.

Snadné inkaso z Air Bank

Od prosince 2023 si inkaso nastavíte snadno z Air Bank účtu i v aplikaci Moje O2 nebo v Moje O2 na webu. Díky tomu už nebudete muset opisovat čísla účtu – všechno se doplní automaticky po přesměrování a potvrzení v aplikaci My Air.

Inkaso Air Bank

Inkaso z O2 RB karty

Inkasem můžete faktury O2 platit taky z O2 RB karty a získat až 6 000 Kč ročně na kartu zpět.

Pokud už O2 RB kartu máte a nepoužíváte ji pro platby za služby O2, obraťte se na Raiffeisenbank. Na bezplatném čísle 800 900 900 vám inkaso nastaví a vy tak o základní výhodu O2 RB karty nepřijdete.

 

Změny od 19. 8. 2020

V případě, že si sloučíte zákaznické účty nebo si ke stávající službě přidáte další službu, budeme vás upozorňovat na kontrolu inkasního limitu:

  • Informace je na děkovací obrazovce, když dokončíte objednávku.
  • Informace přijde v notifikaci do e-mailu.

Pokud už máte inkaso nastavené, upozorníme vás, abyste si zkontrolovali výši inkasního limitu. Vyhnete se tomu, že by vám platba za následující fakturu neprošla.

 

Jak změnit inkasní limit

  1. Změňte si limit v bance. Minimální výše limitu je 500 Kč a částku je potřeba zaokrouhlit na celé stokoruny.
  2. Na počítači si otevřete Moje O2 (v mobilní aplikaci to bohužel nepůjde).
  3. Po levé straně v horním menu klikněte na Vyúčtování.
  4. Vpravo na horní liště vyberte Nastavení vyúčtování.
  5. Změňte limit na částku, kterou potřebujete.
  6. Nezapomeňte, že inkasní limit, který jste nastavili v bance, musí odpovídat inkasnímu limitu pro O2.

 

Jak nastavit inkaso v internetovém bankovnictví – přehled bank

Stáhněte si návod k nastavení inkasa ve vaší bance.

V případě, že vaše banka v tabulce není, použijte obecný návod:

  1. Přihlaste se do elektronického bankovnictví.
  2. V nastavení účtu vyhledejte nový souhlas s inkasem.
  3. Povolte ve prospěch účtu 500114004/2700 s limitem xxx.
Platba v Moje O2 přes Google Pay / Apple Pay (hned)

Vyúčtování můžete snadno zaplatit i on-line přes Google Pay / Apple Pay přímo v Moje O2. To je nejrychlejší způsob platby. Potřebujete k němu jen kartu uloženou v jedné ze jmenovaných služeb.

Můžete tak platit i objednané zboží / službu (objednávku) z e-shopu O2.cz.

Víc informací pro jednotlivé způsoby platby:

On-line platba v Moje O2 (hned)

Vyúčtování můžete platit on-line platební kartou přímo v Moje O2. Je to nejrychlejší způsob platby. Potřebujete k němu jen platební kartu, u které máte povolené internetové platby. 

Platba on-line v Moje O2

Pro platby kartou v Moje O2 používáme GoPay, což je tzv. třetí strana. To znamená, že jsme závislí na tom, které karty akceptuje právě brána GoPay. Zkontrolujte si prosím, jestli je vaše karta mezi podporovanými. A ještě něco: platební karta musí být vydaná v EU.

Bankovní převod (2 pracovní dny)

Příkaz k platbě zadáte osobně v bance nebo v internetovém bankovnictví. Abyste ušetřili za poplatky, máme účty u několika bank. Vyúčtování můžete platit z ČR i ze zahraničí. 

Co budete potřebovat

Pro převod budete potřebovat přesnou částku (nezaokrouhlenou - to znamená včetně haléřů), variabilní symbol a číslo účtu. Všechny tyhle údaje najdete ve faktuře. Při zadávání platebního příkazu nezapomeňte hlídat splatnost vyúčtování a správně zadat číslo účtu O2 i variabilní symbol. Jinak by se mohlo stát, že peníze pošlete na cizí účet nebo platbu u nás nepoznáme. Pod textem najdete ilustrační fakturu. Vaše údaje budou na vyúčtování jiné!

Údaje k platbě pro bankovní převod

Účty pro platbu převodem

Vyberte si účet, který vám nejvíc vyhovuje. Použít ho můžete pro platbu za mobilní služby i služby pevné sítě.

Komerční banka1 27-4908440207/0100
UniCredit bank 500114004/2700
ČSOB 6007-0700103393/0300
Citibank 2003521409/2600
Česká spořitelna 55566642/0800

Ve vyúčtování O2 služeb vždycky uvidíte námi doporučené číslo účtu pro platby vyúčtování. To vybíráme podle toho, ze které banky nám od vás chodí peníze. Když nám např. poslední tři vyúčtování zaplatíte z účtu u UniCredit bank, změníme vám doporučený bankovní účet z původního (např. u Komerční banky) na UniCredit bank. Tak, aby byl převod peněz co nejrychlejší a vy jste ušetřili poplatky za převody do cizích bank.

Vždycky ale samozřejmě platí i ostatní naše uvedené účty. Můžete si vybrat. I když tedy zaplatíte na jakýkoliv z našich účtů, platba k nám v pořádku dorazí.

V Moje O2 se vám automaticky zobrazí číslo účtu, na který fakturu zaplatíte a variabilní symbol. 

Informace k bankovnímu převodu

1  Primární účet pro úhradu. Tenhle účet vám doporučí náš systém. 

Platba ze zahraničí

Vyúčtování za služby můžete platit i bankovním převodem ze zahraničí. V tom případě bude potřeba uvést dodatečné údaje používané v mezinárodním platebním styku.

Měna CZK  CZK
Číslo účtu 500114004 27-4908440207
Kód banky 2700 0100
IBAN CZ13 2700 0000 0005 0011 4004 CZ04 0100 0000 2749 0844 0207
SWIFT BACX CZPP KOMB CZPP
Název banky UniCredit Bank. a.s., Na Příkopě 858/20, Praha Komerční banka, a.s. , Na Příkopě 33, Praha
Název účtu O2 Czech Republic a.s., Za Brumlovkou 266/2, Praha O2 Czech Republic a.s., Za Brumlovkou 266/2, Praha
QR Platba (2 pracovní dny)

Stačí načíst QR kód a v platebním příkazu se okamžitě vyplní všechny potřebné údaje. Stačí mít chytrý telefon a mobilní aplikaci banky.

Kde QR kód najdete

  • e-mailu (součást vyúčtování, které si necháváte posílat e-mailem)
  • Moje O2 (po kliknutí na tlačítko Zaplatit se dostanete na stránku, kde si můžete QR kód pro platbu naskenovat)

QR kód v Moje O2

  • Moje O2 (po kliknutí na detail vyúčtování, kde si můžete QR kód pro platbu naskenovat)

QR kód u detailu vyúčtování v Moje O2

  • Moje O2 (po kliknutí na tlačítko Zaplatit se dostanete na stránku, kde si můžete QR kód pro platbu vygenerovat)

Vygenerování QR kódu

Mobilní aplikace

Aplikaci, která umí QR kódy, nabízí třeba Česká spořitelna, Komerční banka, ČSOB, Raiffeisenbank, ZUNO BANK, FIO bank, Air Bank nebo ERA.

 

Jak na to
  1. V menu své bankovní aplikace vyberte Platbu pomocí QR kódu.
  2. Namiřte na QR kód fotoaparát smartphonu a počkejte, až se načte.
  3. Aplikace vám přímo v telefonu vytvoří předvyplněný platební příkaz pro platbu vyúčtování za služby O2.
  4. Zkontrolujte údaje, které se v platebním příkazu objevily. Variabilní symbol, částka a číslo účtu by měly odpovídat údajům ve faktuře.
  5. Platební příkaz potvrďte, a máte hotovo.
Bankomat České spořitelny (2 pracovní dny)

Pokud máte účet u České spořitelny, můžete vyúčtování zaplatit přímo z bankomatu.

Jak zaplatit přes bankomat?

  1. V bankomatu po zadání PIN zvolte možnost Příkazy k úhradě.
  2. V dalším kroku zvolíte Telekomunikace.
  3. Zadáte přesnou částku (včetně haléřů) a variabilní symbol.
  4. Transakci potvrdíte.

O tom, že bylo zadání příkazu úspěšné, se přesvědčíte na stvrzence z bankomatu. Dokladem o platbě je výpis z účtu. Peníze obvykle na účet O2 dorazí do 2 pracovních dnů.

Hotovostní vklad v bance (2 pracovní dny)

Na pobočce vložíte peníze přímo na některý z našich účtů. Jen pozor na to, že některé banky si za vklad účtují poplatek podle svého aktuálního ceníku.

Přehled účtů pro platbu

Čísla účtů O2 jsou stejná jako pro bankovní převod. Vyberte si účet, který vám nejvíc vyhovuje. Lhůta pro připsání platby může být až 2 pracovní dny.

Komerční banka 27-4908440207/0100
UniCredit bank 500114004/2700
ČSOB 6007-0700103393/0300
Citibank 2003521409/2600
Česká spořitelna 55566642/0800
Složenka (3 pracovní dny)

Platba složenkou je možná jen u vyúčtování, které už má tenhle způsob platby nastavený. Nová aktivace není možná.

Pokud vám chodí papírové vyúčtování s poštovní poukázkou typu A, stačí se stavit na kterékoli pobočce České pošty a zaplatit v hotovosti. Na poště je možné platit fakturu jen klasickou růžovou složenkou. Jak vypadá, vidíte na obrázku:  

Složenka

TIP: Pro platbu složenkou je nutné mít aktivní posílání vyúčtování poštou a zároveň zvolenou platbu složenkou. Ve všech ostatních případech vám dorazí jen předpis pro platbu, kterým na poště nezaplatíte. Pokud máte nastavenou platbu složenkou, ale ne papírové vyúčtování, složenka vám nedorazí, a bude potřeba změnit platební metodu.

Co budete potřebovat

Kromě částky, variabilního symbolu a čísla účtu budete navíc potřebovat adresu: O2 Czech Republic a.s., Za Brumlovkou 266/2, 140 22, Praha 4 – Michle. Na složence ale všechny potřebné údaje najdete.

Za složenky se platí

Za platbu složenkou si Česká pošta účtuje poplatek (pro podrobnosti se podívejte na aktuální ceník České pošty). Zároveň je tištěné vyúčtování zpoplatněné i u O2. Navíc je potřeba myslet na to, že peníze dorazí s určitým zpožděním (až 3 pracovní dny). Proto můžete zkusit i jiné metody platby. Stačí údaje ze složenky použít třeba pro bankovní převod.

Účet pro platbu poštovní poukázkou

UniCredit bank 500114004/2700
V hotovosti v O2 Prodejně (hned)

Můžete zaplatit i hotově v některé O2 Prodejně. Jen prosím počítejte s tím, že za službu se platí manipulační poplatek podle ceníku. 

Mobilní aplikace Moje O2

Všechno snadno vyřídíte v aplikaci Moje O2

Stáhněte si mobilní aplikaci Moje O2 a spravujte své služby online. Jednoduše a pohodlně.
  • Důležité informace vždycky po ruce
  • Autodiagnostika a nastavení služeb
  • O2 Radosti plné atraktivních nabídek