Řešení, které O2 nabídla, tvoří tři základní části:
- páteřní připojení serverů optickou sítí
- firemní privátní datová síť propojující pobočky, zálohovaná mobilním připojením
- mobilní privátní hlasová síť s integrovanými prvky IP telefonie
Mobilní privátní síť nahrazuje služby pevné linky a mobilní komunikaci v místě, kde by nemusela být zcela spolehlivá. Řešení poskytlo zjednodušení, zkvalitnění a zlepšení efektivity komunikace i optimalizaci cen a nákladů na provoz.
Spolupráce začala na jaře roku 2013, kdy O2 zásadně změnila obchodní model i způsob komunikace se zákazníky. Dlouhodobá spolupráce s jediným obchodníkem přinesla kvalitativně významnou změnu. Nezastupitelnou roli hrála i komunikace s partnerem prostřednictvím jediného kanálu. Implementace probíhala postupně, počínajíc páteřním připojením optickou sítí a následným připojováním poboček. V oblasti mobilních hlasových služeb O2 proběhla zároveň i integrace s datovými službami. 80 % síťové infrastruktury firmy tak v současné době zajišťuje O2.
K funkčním přínosům, které se od řešení očekávaly, přibyla i další velmi důležitá přidaná hodnota: spolupráce s O2. Šlo především o nastavení vzájemné komunikace, pravidel spolupráce a jejich respektování, o globálnější porozumění potřebám zákazníka. Spolupráce je proaktivní a navíc probíhá s vědomím, že se o zákazníka obchodník a firma starají. Jednou za půl roku se zástupci Českého národního podniku scházejí s odborníky O2, s nimiž řeší nejenom otázky spolupráce v minulém období, ale informují je o novinkách, které O2 připravuje a které by mohly vhodně doplnit či rozšířit současné řešení.