V původním řešení měla každá pobočka společnosti samostatné připojení do internetu, které ji přes internet propojovalo s centrálou a ostatními pobočkami. Navyšovat kapacitu linek s prudkým nárůstem datové komunikace bylo obtížné a nákladově nevýhodné. Některým prvkům komunikační infrastruktury klienta navíc končila životnost. Bylo rovněž nezbytné zkvalitnit komunikaci s pobočkami na Slovensku.
Nová koncepce musela řešit rychlosti připojení poboček, minimalizovat náklady na provoz, nahradit zastaralé prvky a současně splnit velmi tvrdé bezpečnostní standardy.
Infrastruktura jako služba
Původní individuální připojení centrály a poboček do internetu nahradila moderní řízená služba O2 IP Connect. Vznikla virtuální privátní síť, po níž pobočky přes centrální uzel, virtuální firewall v datovém centru O2, bezpečně komunikují se mezi sebou, ale i s internetem a se sítí mateřské firmy. Zastaralá zařízení klienta nahradily prvky virtualizované infrastruktury poskytované jako služba. Připojení slovenských poboček bylo realizováno ve spolupráci s O2 Slovakia.