Podmínky použití a nákupní řád O2 TV

1. Úvodní ustanovení

1.1 Tyto Podmínky základní služby O2 TV/O2 TV Air, O2 Videotéky a O2 TV Plus (dále jen „Podmínky“) vydala společnost O2 Czech Republic a.s., se sídlem Praha 4, Michle, Za Brumlovkou 266/2, PSČ 140 22, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 2322, IČO 60193336, DIČ CZ60193336 (dále jen „O2“) v souladu s ustanovením § 1751 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění.

1.2 Tyto Podmínky upravují práva a povinnosti fyzických osob nepodnikajících (dále jen „Uživatelé“) a O2 při objednání a/nebo poskytování O2 TV/O2 TV Air, O2 Videotéky a O2 TV Plus prostřednictvím aplikace O2 TV 2.0, webového portálu www.o2tv.cz nebo set-top boxu. Aplikace O2 TV 2.0 je zdarma ke stažení v Apple store, Obchod Google Play, Samsung Apps a LG Content Store.

1.3 Služba O2 Videotéka a O2 TV Plus spočívá ve zpřístupnění audiovizuálních děl z nabídky internetové elektronické videopůjčovny metodou streamingu (kontinuálního přenosu).

1.4 Základní služby O2 TV/O2 TV Air spočívají ve zpřístupnění vybraných televizních programů metodou streamingu v set-top boxu nebo na jiných elektronických zařízeních (např. počítač, tablet či mobilní telefon) s nainstalovanou aktuální aplikací O2 TV nebo prohlížečem webových stránek podporujícím streamování obrazu a zvuku (v případě portálu www.o2tv.cz), pokud jsou připojena k internetu.

1.5 Základní služby O2 TV/O2 TV Air (případně O2 Videotéku, O2 TV Plus) - bez doplňkové služby Rodinné sledování, lze využívat současně jen na jednom zařízení. Základní službu O2 TV/O2 TV Air (případně O2 Videotéku, O2 TV Plus) – s aktivní doplňkovou službou Rodinné sledování lze využívat současně až na třech zařízeních.

1.6 Uživatelé výše uvedených služeb jsou povinni dodržovat smluvní ujednání uvedená v Podmínkách. V případě porušení ustanovení uvedených v Podmínkách je O2 oprávněna uplatnit veškerá opatření obsažená v Podmínkách a/nebo umožněná příslušnými právními předpisy. Objednáním služby Uživatel potvrzuje, že se s Podmínkami seznámil a že s nimi souhlasí. V případě nesouhlasu s Podmínkami není Uživatel oprávněn službu využít.

1.7 Další podmínky jsou stanoveny v aktuálním Ceníku základních služeb (dále společně jen „Ceníky“), dostupných na www.o2.cz/osobni/ceniky. Objednáním služby Uživatel potvrzuje, že se s Ceníky seznámil a že s nimi souhlasí.

2. Podmínky užívání služby O2 Videotéka

2.1 O2 nabízí v rámci služby O2 Videotéka Uživatelům ke shlédnutí pouze audiovizuální díla, k jejichž nabízení je oprávněna na základě licencí udělených příslušnými oprávněnými subjekty (dále jen „Titul“).

2.2 Veškeré Tituly jsou určeny výhradně k osobnímu užití Uživatelů. Komerční nebo podnikatelské užití Titulů a jakékoli veřejné užití Titulů nebo užití Titulů ve větším rozsahu je výslovně zakázáno. Uživatel není oprávněn Tituly jakýmkoliv způsobem šířit, kopírovat, nahrávat či jinak užít v rozporu s těmito Podmínkami a příslušnými právními předpisy.

2.3 Tituly ve Videotéce O2 TV jsou označeny v souladu s platnou legislativou, zda jsou případně nepřístupné pro děti a mladistvé do 18 let nebo do 15 let nebo nevhodné do 12 let. Přístup dětí a mladistvých k nevhodnému a nepřístupnému obsahu je zamezen prostřednictvím PIN kódu, který je nutné zadat při objednávce Titulu a který je účastník povinen chránit před vyzrazením a zneužitím.

2.4 Zapůjčení vybraných Titulů je zpoplatněno. Platné ceny za jednotlivé Tituly jsou uvedeny v rámci jejich nabídky.

2.5 Další informace ke způsobu objednání a úhrady Titulů v rámci služby O2 Videotéka jsou k dispozici na internetových stránkách www.o2.cz/osobni/podpora/videoteka. Uživatel objednáním Titulu potvrzuje, že se seznámil s informacemi a instrukcemi poskytovanými O2 v rámci uvedených internetových stránek a souhlasí s nimi.

2.6 Uživatel je oprávněn zhlédnout objednaný Titul bez omezení počtu zhlédnutí, a to po dobu 48 hodin od zapůjčení Titulu.

2.7 Zpoplatněné Tituly jsou chráněny technologií DRM.

2.8 Titul je možné zhlédnout pouze v případě, že Uživatel má k dispozici připojení k Internetu s dostatečnou kvalitou. Před objednáním Titulu O2 je Uživatel povinen ověřit, zdali jeho technické a softwarové vybavení počítače, a rychlost připojení k internetu dostačují k bezvadnému přehrání Titulu. V případě, že není, je pravděpodobné, že ani zhlédnutí Titulu nebude bezvadné a O2 v takovém případě nedoporučuje objednání Titulu. Uživatel bere na vědomí, že v takovém případě O2 nemůže uznat reklamaci nemožnosti řádného zhlédnutí Titulu.

2.9 Titul nelze objednat prostřednictvím aplikace O2 TV v mobilních zařízeních. Uživatel musí navštívit stránky www.o2tv.cz nebo aplikaci O2 TV v chytrých televizorech a přihlásit se pod svým uživatelským jménem (případně přes set-top box). Po zakoupení najde Titul ve své aplikaci O2 TV v mobilním zařízení v Menu, v sekci O2 Videotéka - Zapůjčené.

2.10 Uživatel bere na vědomí, že O2 neodpovídá za jeho hardwarové a softwarové vybavení a že zajištění připojení k internetu není součástí služby O2 Videotéka.

2.11 Služba O2 Videotéka nemusí být vždy nepřetržitě dostupná, a to zejména z důvodu pravidelné údržby hardwarového a softwarového vybavení nebo z důvodu technických závad mimo kontrolu O2. O2 však garantuje Uživatelům 99% dostupnost služby s výjimkou případů zásahu vyšší moci nebo technických závad mimo kontrolu O2.

2.12 Reklamace v případě nemožnosti řádného zhlédnutí Titulu uplatňuje Uživatel prostřednictvím kontaktního formuláře dostupného na stránkách www.o2.cz/osobni/podpora/pruvodce-vyuctovanim/reklamace-vyuctovani. Titul, který lze spustit, obsahuje uvedené zvukové stopy a jehož obsah odpovídá názvu a zvuk je synchronizován s obrazem, je považován za bezvadný.

2.13 K řádnému uplatnění reklamace je bezpodmínečně nutné, aby Uživatel uvedl všechny informace požadované v kontaktním formuláři. O2 vyřídí reklamaci v co nejkratším termínu, maximálně však do 30 dnů.

2.14 V souvislosti s poskytováním služby O2 Videotéka je O2 ve smyslu zákona č. 132/2010 Sb. poskytovatelem audiovizuálních mediálních služeb na vyžádání poskytovaných prostřednictvím aplikací O2 TV a webového portálu www.o2tv.cz.

3. Podmínky užívání služby O2 TV Plus

3.1 O2 nabízí O2 TV Plus pouze v rámci vybraných tarifů služby O2 TV a O2 TV Air. Konkrétní tarify a doba, po kterou je O2 TV Plus u těchto tarifů nabízena, je uvedena v Cenících. V rámci O2 TV Plus jsou nabízena pouze audiovizuální díla, k jejichž nabízení je O2 oprávněna na základě licencí udělených příslušnými oprávněnými subjekty (dále jen „Titul O2 TV Plus“).

3.2 Veškeré Tituly O2 TV Plus jsou určeny výhradně k osobnímu užití Uživatelů. Komerční nebo podnikatelské užití Titulů a jakékoli veřejné užití Titulů O2 TV Plus nebo užití Titulů O2 TV Plus ve větším rozsahu je výslovně zakázáno. Uživatel není oprávněn Tituly O2 TV Plus jakýmkoliv způsobem šířit, kopírovat, nahrávat či jinak užít v rozporu s těmito Podmínkami a příslušnými právními předpisy.

3.3 Tituly O2 TV Plus jsou označeny v souladu s platnou legislativou, zda jsou případně nepřístupné pro děti a mladistvé do 18 let nebo do 15 let nebo nevhodné do 12 let. Přístup dětí a mladistvých k nevhodnému a nepřístupnému obsahu je zamezen prostřednictvím PIN kódu, který je nutné zadat při objednávce a který je účastník povinen chránit před vyzrazením a zneužitím.

3.4 Zapůjčení vybraných Titulů O2 TV Plus není zpoplatněno.

3.5 Uživatel je oprávněn zhlédnout objednaný Titul bez omezení počtu zhlédnutí.

3.6 Tituly O2 TV Plus jsou chráněny technologií DRM.

3.7 Služba O2 TV Plus nemusí být vždy nepřetržitě dostupná, a to zejména z důvodu pravidelné údržby hardwarového a softwarového vybavení nebo z důvodu technických závad mimo kontrolu O2. O2 však garantuje Uživatelům 99% dostupnost služby s výjimkou případů zásahu vyšší moci nebo technických závad mimo kontrolu O2. Reklamaci služby je nutné uplatnit do 2 měsíců ode dne jejího vadného poskytnutí. Titul, který lze spustit, obsahuje uvedené zvukové stopy a jehož obsah odpovídá názvu a zvuk je synchronizován s obrazem, je považován za bezvadný.

3.8 Reklamaci lze podat následujícím způsobem:

  • Přes O2 Chat – napište nám každý den od 8:00 do 19:00.
  • Osobně – stavte se za námi v kterékoli O2 Prodejně.
  • Telefonicky – zavolejte nám na bezplatnou linku 800 02 02 02.
  • Písemně – pošlete nám dopis s reklamací na adresu O2 Czech Republic a.s., Reklamační oddělení, Za Brumlovkou 266/2, 140 22 Praha 4 - Michle.

K řádnému uplatnění reklamace je bezpodmínečně nutné, aby Uživatel uvedl všechny informace požadované v kontaktním formuláři.

3.9 V souvislosti s poskytováním služby O2 TV Plus je O2 ve smyslu zákona č. 132/2010 Sb. poskytovatelem audiovizuálních mediálních služeb na vyžádání poskytovaných prostřednictvím aplikací O2 TV a webového portálu www.o2tv.cz.

4. Ochrana osobních údajů

4.1 Ochrana osobních údajů uživatele (fyzické osoby) je upravena nařízením EU č. 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), a zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, v platném znění.

4.2 Uživatel bere na vědomí, že O2 je oprávněna oslovovat jej svými obchodními nabídkami do té doby, než podá námitku proti tomuto oslovování nebo udělí nesouhlas se zpracováním osobních údajů pro obchodní účely.

4.3 Detailní informace o zpracování osobních údajů, o právech uživatele souvisejících se zpracováním osobních údajů a způsobech jejich uplatnění jsou uvedeny v dokumentu Zásady zpracování osobních údajů, který je dostupný na www.o2.cz.

5. Přístup Uživatelů ze zahraničí k obsahu poskytovanému O2

5.1 Pokud dle údajů dostupných O2 má Uživatel bydliště v České republice, může přistupovat k obsahu poskytovanému v rámci O2 TV/O2 TV (Air), O2 Videotéky a O2 TV Plus i při svém dočasném pobytu v jiném členském státě EU. Pro ten případ bere Uživatel na vědomí, že poskytovatelem internetového připojení v zahraničí není O2, a proto O2 negarantuje kvalitu poskytování služby v jiných členských státech EU - ta se může od kvality služby v ČR lišit v závislosti na aktuálních vlastnostech internetového připojení v zahraničí. Pro fungování služby v zahraničí doporučujme stabilní internetové připojení a rychlost alespoň 6 Mbit/s.

6. Odstoupení od smlouvy o nákupu Titulu či základní služby O2 TV/O2 TV Air, sjednané spotřebitelem prostředkem komunikace na dálku

6.1. Uživatel při nákupu digitálního obsahu, který umožňuje přímé zhlédnutí (streaming) a je dodán bez fyzického nosiče (zejm. Titul z O2 Videotéky, O2 TV Plus), vyjadřuje souhlas s tím, že mu bude zpřístupněn neprodleně po nákupu, a proto není oprávněn z jakéhokoli důvodu či bez uvedení důvodu odstoupit od nákupu takového obsahu.

6.2. Uživatel, který je spotřebitelem, je však oprávněn z jakéhokoli důvodu či bez uvedení důvodu odstoupit od smlouvy o nákupu opakující se či trvalé služby, a to ve lhůtě do 14 dnů poté, co dojde k uzavření smlouvy (potvrzení jejich nákupu či objednání). V tom případě Uživatel zaplatí O2 část ceny služby, jejíž poskytování začalo se souhlasem Uživatele během lhůty pro odstoupení od smlouvy, přiměřeně podle rozsahu poskytnutých služeb do okamžiku, kdy O2 obdrží oznámení o odstoupení od smlouvy. Blíže o tomto právu spotřebitele u konkrétní smlouvy viz dále a) vzorové poučení o právu na odstoupení od smlouvy a b) vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy.

a) Vzorové poučení o právu na odstoupení od smlouvy

1. Právo odstoupit od smlouvy

1.1. Do 14 dnů máte právo odstoupit od této smlouvy či dodatku bez udání důvodu.

1.2. Máte právo odstoupit od smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dnů ode dne následujícího po dni uzavření smlouvy.

1.3. Pro účely uplatnění práva na odstoupení od smlouvy musíte o svém odstoupení od této smlouvy informovat společnost O2 Czech Republic a.s. na této adrese jejího sídla: O2 Czech Republic a.s., reklamační oddělení, Za Brumlovkou 266/2, 140 22 Praha 4 – Michle formou jednostranného právního jednání (například dopisem zaslaným prostřednictvím provozovatele poštovních služeb nebo prostřednictvím chatu na adrese www.o2.cz/osobni/chat). Můžete použít přiložený vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy, není to však Vaší povinností.

1.4. Aby byla dodržena lhůta pro odstoupení od této smlouvy, postačuje odeslat odstoupení od smlouvy před uplynutím příslušné lhůty.

b) Důsledky odstoupení od smlouvy

1.1. Pokud odstoupíte od této smlouvy, vrátíme Vám bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy nám došlo Vaše oznámení o odstoupení od smlouvy, všechny platby, které jsme od Vás obdrželi, včetně nákladů na dodání (kromě dodatečných nákladů vzniklých v důsledku Vámi zvoleného způsobu dodání, který je jiný než nejlevnější způsob standardního dodání námi nabízený). Pro vrácení plateb použijeme stejný platební prostředek, který jste použil(a) pro provedení počáteční transakce, pokud jste výslovně neurčil(a) jinak. V žádném případě Vám tím nevzniknou další náklady.

1.2. Pokud jste požádal(a), aby poskytování služeb začalo během lhůty pro odstoupení od smlouvy, zaplatíte nám částku úměrnou rozsahu poskytnutých služeb do doby, kdy jste nás informoval(a) o odstoupení od smlouvy, a to v porovnání s celkovým rozsahem služeb stanoveným ve smlouvě.

c) Vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy

(Vyplňte tento formulář a pošlete jej zpět pouze v případě, že chcete odstoupit od smlouvy.)

Oznámení o odstoupení od smlouvy
Adresát: O2 Czech Republic a.s., reklamační oddělení, Za Brumlovkou 266/2, 140 22 Praha 4 – Michle
Oznamuji/oznamujeme(*), že tímto odstupuji/odstupujeme(*) od smlouvy o nákupu tohoto zboží(*)/o poskytnutí těchto služeb(*): …
E-mailová adresa, kterou používám/používáme jako své přihlašovací jméno ke službě O2 TV, týká-li se odstoupení této služby(*): …
Datum objednání(*)/datum obdržení(*): …
Jméno a příjmení spotřebitele/spotřebitelů: …
Adresa spotřebitele/spotřebitelů: …
Podpis spotřebitele/spotřebitelů (pouze pokud je tento formulář zasílán v listinné podobě): …
Datum: …
(*) Nehodící se škrtněte nebo údaje doplňte.

7. Závěrečná ustanovení

7.1 O2 výslovně upozorňuje Uživatele na skutečnost, že užívání služeb v rozporu s těmito Podmínkami může zakládat protiprávní jednání, jež může rovněž vykazovat znaky trestné činnosti.

7.2 Uživatel bere na vědomí, že všechny činnosti Uživatele v rozporu s těmito Podmínkami, jež by mohly vést ohrožení funkčnosti služeb poskytovaných dle těchto Podmínek, a veškeré činnosti Uživatele, jež by jakýmkoliv způsobem ohrožovaly autorská práva či jiná oprávnění, budou ze strany O2 posuzovány jako porušení těchto Podmínek a O2 je oprávněna Uživatele v takovéto jeho činnosti omezit. Takovéto omezení spočívá zejména v zamezení přístupu ke službám poskytovaným dle těchto Podmínek, přičemž opatření směřující k omezení takovéto činnosti Uživatele je O2 oprávněna uplatnit okamžitě.

7.3 Pokud by se stalo některé ustanovení těchto Podmínek neplatným, zůstává platnost ostatních ustanovení nedotčena.

7.4 O2 je oprávněna měnit či doplňovat Podmínky. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklé po dobu účinnosti předchozího znění Podmínek.

7.5 Právní vztahy vzniklé na základě těchto Podmínek a v souvislosti s užíváním Služeb Uživateli se řídí právními předpisy České republiky.

7.6 Ve sporech mezi O2 a Uživatelem vyplývajících ze závazkových vztahů upravených těmito Podmínkami nebo na jejich základě, které se týkají služeb elektronických komunikací, má pravomoc rozhodovat mimosoudně spory Český telekomunikační úřad (www.ctu.cz). Soudy mají pravomoc rozhodovat v případech a za podmínek stanovených zákonem. Soudem pravomocným pro soudní řízení vedené proti zahraniční osobě je vždy soud ČR místně příslušný podle sídla O2. Ohledně pravomoci a příslušnosti ČTÚ ve správním řízení platí předchozí věta obdobně. Dohled v oblasti poskytování platebních služeb vykonává Česká národní banka (Na Příkopě 28, Praha 1, PSČ 115 03, www.cnb.cz), jíž lze v této oblasti podávat stížnosti a podněty. Spory týkající se platebních služeb lze též řešit mimosoudně na základě návrhu na zahájení řízení před finančním arbitrem podle zákona č. 229/2002 Sb. (www.finarbitr.cz). Rada pro rozhlasové a televizní vyslání je dozorovým orgánem u televizního vysílání a audiovizuálního obsahu (www.rrtv.cz).

7.7 Tyto Podmínky nabývají účinnosti dnem 2. 11. 2022 a řídí se podle nich smluvní vztahy vzniklé nebo změněné ode dne jejich účinnosti.