Mám ve vyúčtování položku, které nerozumím

Máte ve vyúčtování neznámou položku? Podívejte se na vysvětlení, případně přímo na detailního průvodce vyúčtováním. Může se vám také hodit podrobný výpis vyúčtování, kde uvidíte všechny své hovory a služby rozepsané dle položek i s cenou. 

Mám ve vyúčtování Poplatek za upomínku

U některého z předchozích vyúčtování jste se zpozdili s platbou, takže jsme vám poslali upomínku. Za tu si účtujeme náklady na její poslání.  Její aktuální výši najdete v našem Ceníku.

Abyste příště nemuseli řešit úhradu faktury po splatnosti doporučujeme nastavit Inkaso.

Mám ve vyúčtování Poplatek za Tarif bez závazku

Znamená to, že vám skončil tarif se závazkem, díky kterému máte výhodnější tarif a za služby platíte méně. Na blížící se konec závazku vás upozorňujeme ve vyúčtování ke konkrétnímu telefonnímu číslu 2 měsíce předem. 

Chcete tarif změnit? Zavolejte nám na Linku pro zákazníky 800 02 02 02.

Mám ve vyúčtování Jednorázové poplatky za aktivaci a doručení

Pokud jste si v posledním měsíci pořídili novou službu, za její aktivaci zaplatíte 99 Kč. Jestliže vám SIM kartu nebo telefon, modem, set-top box či jiný hardware přivezl kurýr nebo Česká Pošta, zaplatíte za doručení 99 Kč. Za instalaci televize nebo internetu naším technikem účtujeme 399 Kč.

Mám ve vyúčtování poměrnou část (více položek než obvykle, více názvů tarifů apod.)

Poměrná část vyjadřuje poplatky za skutečné dny užívání služby v případě, kdy si v průběhu zúčtovacího období:

  • pořídíte nové telefonní číslo,
  • na stávajícím čísle provedete změnu tarifu či převod čísla na jiný zákaznický účet,
  • přestanete využívat službu.

Jak to může vypadat? V případě níže došlo u čísla 602 XXX XXX dne 14. 11. ke změně tarifu z FREE Bronzový na FREE+ Modrý. ​Zúčtovací období zákazníka je od 12. do 11. dne v měsíci.​ Měsíční poplatky jsou rozúčtovány poměrnou částí od 12. 11. do 13. 11. za 1 den tarifu FREE Bronzový a od 14. 11. do 11. 12.  za nový FREE+ Modrý.​

pomerna cast

Mám ve vyúčtování položku Platba přes internet

Platba přes internet ve vyúčtování zahrnuje platbu za vaše on-line nákupy, pokud jste je provedli přes mobilní telefon. Na internetu se taková platba označuje jako m-platba.

Mám ve vyúčtování položku Služby třetích stran

Jsou to služby poskytovatelů, které vám O2 jen zprostředkovává. Neposkytuje vám je tedy přímo O2. Jde třeba o platby za Premium SMS (SMS jízdenky apod.), dárcovské SMS a další. Více o službách třetích stran

Mám ve vyúčtování položku Volání na barevné linky

Barevné linky firmy využívají pro zákazníky, kteří se chtějí něco dozvědět o produktech nebo službách. Často se jedná o telefonní čísla technické podpory nebo call center, ale také obchodních, inzertních a soutěžních služeb. Pokud je volání na toto číslo zpoplatněno, objeví se vám příslušná částka na faktuře.

Barevné linky se rozdělují do skupin podle prvních tří číslic u telefonního čísla. Na základě prvního trojčíslí se telefonní čísla rozdělují do tzv. barevných skupin (zelená, modrá, bílá, žlutá, duhová). Díky tomu dokážeme rozpoznat, zda za hovor platíme my, někdo jiný, nebo je úplně zdarma.

  • Volání na Zelenou linku (předvolba 800) je bezplatné – viz Ceník základních služeb (najdete pod názvem „Bezplatné informační linky v ČR“).
  • Ceny volání na ostatní Barevné linky najdete v Ceníku volitelných služeb (pod kategorií „Volání z pevné“ nebo „Mobilní volání“).
Mám ve vyúčtování položky, které mi nesedí (volání, SMS, data, MMS atd.)

Do vyúčtování se zapisují využité služby tak, jak je u daného telefonního čísla zaznamenala ústředna.

Využití jednotlivých služeb si můžete ověřit v detailním výpisu. Pro konkrétní telefonní číslo v něm najdete datum, čas, telefonní číslo, na které se volalo (nebo na něj odešly zprávy) včetně ceny. V internetové samoobsluze Moje O2 se stačí podívat do záložky Vyúčtování, otevřít konkrétní fakturu a vybrat si telefonní číslo. Po otevření konkrétní sekce už jen kliknete na detail. 

Mám ve vyúčtování položku Volání z ČR do zahraničí

Z vašeho čísla tady v Česku jste volali do zahraničí na zahraniční telefonní číslo. Česká telefonní čísla mají předvolbu +420/00420. Telefonní čísla s jakoukoliv jinou předvolbou jsou telefonní čísla zahraniční.  Aktuální ceny hovorů najdete v našem Ceníku. Pozor, popsaný případ není roaming

Mám ve vyúčtování položku Obnovení objemu dat/Jednorázové navýšení objemu dat

Znamená to, že máte aktivní službu Obnovení objemu dat, takže vám po vyčerpání dat z vašeho tarifu data automaticky obnovujeme. Případně jste si data obnovili jednorázově. Chci vědět více o obnovování dat.

Mám ve vyúčtování Cestovní pojištění

Jedná se o Chytré cestovní pojištění. To si může zapnout každý, kdo má paušální hlasový tarif od O2. Vybrat si můžete variantu pro jednoho nebo pro rodinu. Pojistit se tak může buď jen sám uživatel telefonního čísla nebo do pojištění zahrne i další členy své domácnosti: partnera či partnerku do 70 let a neomezený počet dětí do 18 let.

  • Poplatek za cestovní pojištění se účtuje jen, pokud opravdu vycestujete (resp. začnete používat některého ze zahraničních operátorů) a počítá se za každý započatý den pojištění. Např. když se během jednoho dne vrátíte za zahraničí do Česka a pak ještě ten samý den znovu odcestujete, poplatek za daný den se započte jen jednou. Podrobnosti na stránce Chytrého cestovního pojištění.
  • Pokud bydlíte nebo se pohybujete v pohraničí, nastavte si svůj mobilní telefon tak, aby se nepřelaďovala síť automaticky na zahraničního operátora (volba se obvykle nachází v obecném nastavení telefonu). Vyhnete se tak případným potížím při účtování Cestovního pojištění.

Jak vypadá vyúčtování? Průvodce vyúčtováním

Vyúčtování – daňový doklad/faktura (1. a 2. strana vyúčtování)

pruvodce_fakturou_1

1. Číslo vyúčtování daňového dokladu

Každé vyúčtování má svoje číslo, abyste ho bezpečně poznali mezi ostatními. Toto číslo je stejné jako variabilní symbol.

2. Váš zákaznický účet

Díky tomuto číslu poznáme, že jste to opravdu vy. 

3. Zúčtovací období 

Období, za které dostáváte vyúčtování. Může se lišit od kalendářního měsíce.

4. Odběratel 

Jméno a adresa uvedené na smlouvě.

5. Korespondenční adresa

Adresa, na kterou vám posíláme tištěné vyúčtování.

 

pruvodce_fakturou_2

6. Údaje pro platbu

V tomto rámečku najdete všechny údaje potřebné k zaplacení vyúčtování a celkovou částku. 

7. Za toto zúčtovací období zaplatíte

Cena za služby využité v tomto zúčtovacím období. Najdete tady celkovou cenu za všechny služby od O2 a souhrn všech slev, které od nás máte. V části doplňkových služeb a služeb třetích stran (těch, které neposkytuje O2) najdete celkovou cenu za tyto služby, která je součtem všech sekcí stejného názvu z rozpisu jednotlivých čísel.

8. Vaše O2 služby

Soupis služeb, pro které jsme vystavili toto vyúčtování (například o pojištění zařízení, apod.).

9. Platební rekapitulace

Přehled přeplatků a nedoplatků, které evidujeme na účtu O2 k uvedenému datu. Přeplatky a nedoplatky z jednotlivých řádků jsou už zahrnuté do částky Celkem zaplatíte kromě případných reklamovaných vyúčtování, která do této částky nezahrnujeme. Pokud víte, že jste některý z nedoplatků zaplatili, odečtěte prosím před zaplacením tuto částku od položky Celkem zaplatíte. Platíte-li inkasem, je třeba neuhrazená vyúčtování zaplatit jinak. 

pruvodce_fakturou_3

10. Daňový přehled za vyúčtované služby

Tady najdete údaje důležité pro vaše daňové povinnosti a účetnictví.

11. Depozit

Depozit nebo depozity, které jste složili za celý váš zákaznický účet sečtené do jedné částky.

Rozpis vyúčtování (3. strana vyúčtování a dále)

 

pruvodce_fakturou_4

1. Tarif, služba

Tady najdete telefonní číslo, technické číslo přípojky nebo síťový identifikátor vaší služby, její název a cenu, kterou platíte za celou službu. Pokud jste si tarif nebo službu změnili, uvidíte službu jako původní služba/aktuální služba.

2. Období

Jedná se o období, ve kterém jste službu nebo slevu využívali. Podle toho vám můžeme účtovat u pravidelných poplatků a slev pouze jejich poměrnou část. 

 

pruvodce_fakturou_5

3. Volné jednotky 

Počet (objem) vašich volných jednotek, které můžete čerpat v tomto zúčtovacím období. 

4. Uplatněno z volných jednotek 

V tomto sloupci najdete počet jednotek, které vám neúčtujeme, protože jste je vyčerpali z vašich volných jednotek. 

5. Využito mimo volné jednotky

V tomto sloupci najedete počet jednotek, které vám účtujeme podle sazby vámi zvoleného tarifu. 

 

pruvodce_fakturou_6

6. Doplňkové služby a služby třetích stran

V této sekci najdete:

  • vyúčtované doplňkové služby, které poskytuje O2 a nejsou součástí vašeho tarifu (např. obsah objednaný na webu O2 Knihovna, Videotéka).
  • služby třetích stran, tj. služby poskytované jinou společností. Jedná se například o stahování hudby, videa, hlasování v TV, jízdenky MHD, DMS, volání na audiotextové linky s předčíslím 90x. S reklamacemi služeb třetích stran se prosím obracejte přímo na poskytovatele dané služby. 

7. Cena s DPH se počítá ze součtu cen bez DPH

To znamená, že sečteme všechny částky a teprve k celkovému součtu připočítáme DPH příslušné výše. Protože vyúčtování může obsahovat položky s různou výší DPH, je celková částka vždy součtem jednotlivých položek se shodnou sazbou DPH. Tyto položky pak v součtu najedete jako Celkem zaplatíte.

8. Ostatní platby

Tady vidíte platby, které se vztahují k celému zákaznickému účtu, a proto nejsou součástí vyúčtování za jednotlivé platby.

Nenašli jste potřebné informace? I to se může stát. Jak postupovat v případě nutnosti reklamace se dozvíte na stránce Reklamace.

Pomohla vám tato stránka?
Podmínky používání cookies