Zřízení Air Fix 1.0 internetového připojení

Správné zapojení modemu

  1. Připravte si obsah balení modemu, kde najdete:
    • Modem s vloženou SIM kartou
    • Napájecí adapter                                                                      
    • 4G LTE antény
    • Ethernetový kabel (LAN)
  2. Zapojení
    • K modemu přišroubujete 4G LTE antény
      • Antény přišroubujete a nasměrujete vzhůru
    • Zkontrolujete správné zacvaknutí SIM karty
      • SIM karta nesmí nijak vyčnívat
    • Najděte pro modem vhodné místo
      • Pro rychlé a stabilní připojení doporučujeme umístit modem na vyvýšenou plochu (okenní parapet nebo polička).
    • Zapojte napájecí adaptér (trafo)
      • Kulatý konec napájecího adaptéru (trafa) zapojte do vstupu označeného „Power“. Napájecí adaptér zapojte do elektrické zásuvky.
  3. Zapnutí modemu

    Zapněte modem tlačítkem „ON/OFF“ a vyčkejte 2 minuty, než modem naběhne.

    Kontrolky na modemu

    • Kontrolka Power
      Kontrolka „Power“ se musí trvale rozsvítit.
    • Kontrolka Planety
      Symbol „Planety“ musí svítit.
    • Kontrolka Síla signálu
      Na ukazateli „Síla signálu“ musí svítit alespoň jedna čárka.

    Modem je připravený na připojení počítače nebo jiného zařízení.

Další užitečné informace

Připojení přes kabel (LAN)

1. Pokud chcete počítač nebo jiné zařízení připojit pomocí kabelu, použijte ethernetový kabel (LAN), který je součástí balení modemu.

Černý ethernetový kabel LAN

2. Jeden konec kabelu zapojte do výstupu „LAN1“, „LAN2“, „LAN3“ nebo „LAN4/WAN“ na zadní straně modemu. Druhý konec kabelu zapojte do počítače.

Výstup LAN1-4

3. Jestliže chcete připojit také set-top box O2 TV, použijte ethernetový kabel (LAN), který je součástí balení set-top boxu.

Žlutý ethernetový kabel LAN

4. Jeden konec kabelu zapojte do výstupu „LAN1“, „LAN2“, „LAN3“ nebo „LAN4/WAN“ na zadní straně modemu.

Výstupy LAN1-4

5. Druhý konec zapojte do set-top boxu, do vstupu označeného „LAN”.

Vstup LAN set-top box

6. Modem TP-Link Archer MR200 nebo TL-MR6400 jste úspěšně zprovoznili. 

Další funkce a informace o modemu najdete v Nastavení a ovládání.

Kde najdu heslo od Wifi?

Heslo naleznete na spodní straně krabice/modemu.

Jak zjistím nejlepší místo pro umístění modemu?

Nejlépe k oknu, čím výše tím lépe.

Několik tipů pro umístění modemu
  • Pokud má váš modem externí antény mobilního širokopásmového připojení, k modemu je připojte. Externí antény mají lepší příjem signálu než antény interní.
  • V několikapatrové budově doporučujeme zapojení modemu u okna ve vyšších patrech.
  • Modem neschovávejte do sklepa, skříně ani na jiná podobná místa. Čím více překážek, tím horší mobilní a také Wi‑Fi signál. Vliv mají zdi i jiné stavební konstrukce a použitý stavební materiál.
  • Modem nepatří na přímé slunce, kde může dojít k jeho přehřátí. Zároveň dejte pozor, aby otevřeným oknem na modem nepršelo. Déšť by ho mohl poškodit.
Kontrola kvality mobilního signálu pomocí rozhraní modemu TP-Link
  • Pomocí ethernetového (síťového) kabelu propojte modem se svým počítačem. Jeden konec zapojte v modemu do výstupu „LAN1“, „LAN2“,„LAN3“ nebo „LAN4/WAN“ a druhý konec do „LAN“ zdířky svého počítače. 
  • Otevřete si internetový prohlížeč jako například Google Chrome nebo Internet Explorer.
  • Zadejte adresu http://192.168.1.1/. Zobrazí se vám okno pro přihlášení do konfigurace modemu.

Odkaz v prohlížeči

  • Zadejte heslo pro přihlášení do konfigurace modemu. Pokračujte kliknutím na tlačítko „Přihlásit se“.
  • Pokud jste přístupové heslo v minulosti měnili a heslo si nepamatujete, obnovte modem do továrního nastavení. 

Přihlášení do konfigurace modemu

  • Po přihlášení klikněte na „Mapa sítě“. V základním nastavení vidíte v sekci internet „Síla signálu“. Umístění modemu měňte tak, abyste dosáhli co nejvyššího počtu procent. Ideální hodnota je 100 %. Zároveň si všímejte řádku „Typ sítě“, ve kterém můžete vidět hodnotu „LTE“ (= 4G síť), nebo „WCDMA“ (= 3G síť). Ideální hodnota je LTE.

Údaje

Vyzkoušeli jste několik možných umístění a intenzita signálu stále není ideální?

  • Prověřte pokrytí mobilním signálem ve vaší lokalitě pomocí Mapy pokrytí.
Mobilní aplikace Moje O2

Všechno snadno vyřídíte v aplikaci Moje O2

Stáhněte si mobilní aplikaci Moje O2 a spravujte své služby online. Jednoduše a pohodlně.
  • Důležité informace vždycky po ruce
  • Autodiagnostika a nastavení služeb
  • O2 Radosti plné atraktivních nabídek