Ne, s internetovým připojením od O2 totiž obdržíte od 1. července 2012 jak současnou IPv4 adresu, tak i novou IPv6 adresu. Budete tak moci přistupovat na servery využívající starý i nový způsob adresování. Do budoucna se vaše možnosti ještě rozšíří, na IPv6 přejde většina serverů a v horizontu několika let nebudou některé služby ve starém protokolu dostupné. V současné době využívají nový způsob adresování zatím jen největší servery jako google.com, youtube.com, z českých serverů pak částečně seznam.cz.
Zákazníci využívající služeb hostingu v datových centrech používají pro identifikaci svých serveru fixní IP adresu v protokolu IPv4. Tyto adresy zůstanou i nadále platné a aktuální.
Pokud je v době zapojení nového modemu již na vaší lince zavedená technologie VDSL, zvýšení rychlosti se projeví do dvou hodin po zapojení modemu, tedy v okamžiku dokončení automatické konfigurace vaší přípojky na ústředně. Jestliže modem zapojíte dříve, než technici O2 zavedou technologii VDSL na ústřednu, budete dočasně i s novým modemem na své dosavadní rychlosti. O zprovoznění technologie VDSL vás pak budeme informovat SMS zprávou.
Pro korektní migraci na rychlejší VDSL internet je nutné splnění několika technických podmínek a jen modem od O2 vám zaručí správnou funkčnost. S ostatními nemusí k migraci vůbec dojít a v budoucnu může docházet k vážným problémům. Pro modemy zakoupené jinde bohužel nejsme schopni zajistit technickou podporu.
Změna technologie připojení nemá žádný vliv na nastavení SMTP serveru. Modem se nakonfiguruje automaticky. Jediné, co budete muset udělat, je znovu si nastavit svou domácí WiFi síť.
Ano, potřebujete VDSL2 kompatibilní modem. V sekci Telefony a zařízení najdete aktuální nabídku VDSL modemů. Modem dodáváme s nastavením pro síť O2, u modemů zakoupených jinde nedokážeme zaručit správnou funkčnost, ani zajistit technickou podporu v případě potíží.
Ne, připojení v místní síti je přes Ethernet nebo WiFi stejně jako u ADSL. Také rozmístění komponent je shodné s ADSL, nejsou nutné žádné úpravy v domácnosti. Nic se nemění ani na zapojení O2 TV, váš set-top box je s VDSL modemem plně kompatibilní.
Se službou internet na doma získává každý zákazník dynamicky přidělovanou IP adresu. IP adresu bezdůvodně neměníme, ale za určitých okolností může k její změně dojít (například při přechodu z technologie ADSL na VDSL). Ke službě lze přiobjednat službu Pevná IP adresa, se kterou získáte garantovanou IP adresu, a to telefonicky na 800 123 456 nebo v aplikaci Moje konto.
Svou IP adresu můžete sami snadno zjistit na některém z veřejně dostupných serverů. Zadejte do internetového vyhledávače například výraz "moje IP adresa" a klikněte na některý z odkazů.
Vaše IP adresa se zřejmě dostala na blacklist. Pokuste se zjistit na veřejně dostupných serverech, na jakých blacklistech se vaše IP adresa nachází. Zároveň je potřeba zkopírovat všechny informace z hlavičky e-mailu a poté zavolat na linku technické podpory 800 184 084. Operátor ověří důvod blokace vaší IP adresy a pomůže vám situaci vyřešit.
Ano. Můžete mít maximální rychlost připojení k internetu, kterou vaše linka umožňuje, a současně sledovat vysílaní O2 TV. Je však možné, že v některých případech vlastnosti linky nedovolí dosáhnout plné kvality obou služeb. V takovém případě využijeme tzv. flexi režim, který, pokud sledujete O2 TV, dočasně omezí rychlost internetu o 2,5 Mbit/s tak, aby byla zachována digitální kvalita obrazu televize. Jakmile vypnete set-top box, připojení k internetu se vrátí na svou plnou rychlost.
Poruchy obvykle odstraňujeme do 48 hodin. Déle můžou trvat opravy přerušeného nebo odcizeného kabelového vedení, dobu opravy také mohou prodloužit zhoršené klimatické podmínky. Nárok na reklamaci vyúčtované platby za službu vzniká v souladu s obchodními podmínkami po čtvrtém dni nefunkčnosti služby.
Rychlost, kterou uvádíme pro jednotlivé tarify internetu na doma, je maximální dosažitelnou rychlostí, nikoli garantovanou rychlostí pro každého zákazníka. Výsledná rychlost internetu závisí na vzdálenosti od ústředny, počtu přípojek v ústředně a dalších faktorech. Pokud vám rychlost internetu náhle poklesla, doporučujeme zkontrolovat zapojení modemu, provést update antivirového programu a spustit antivirový test. Krátkodobý pokles rychlosti udávané ve vlastnostech služby nanejvýš o 50 procent v důsledku dočasného přetížení sítě není předmětem reklamace.
Ochrana modemu při bouřce
Poškození DSL modemu úderem blesku můžete předejít.