Změřte si rychlost internetu

Zdá se vám, že máte pomalý internet? Načítá se vám cokoliv na webu moc dlouho? Zkuste si nejdřív rychlost internetu změřit. 

Než budete pokračovat, ověřte, jestli právě nestahujete velký balík dat (vy sami nebo někdo další, kdo je k vašemu internetu připojený). Stahování nebo odesílání velkého objemu dat má totiž vliv na rychlost připojení. 

Vysvětlení pojmů

  • Odezva

    o2 speedtest odezva
    Odezva je v podstatě měření rychlosti odezvy od serveru, udává se v milisekundách. Čím nižší hodnota, tím líp. Obvyklá odezva na DSL je do 20 ms.
  • Stahování

    o2 speedtest stahování
    Hodnota Stahování říká, jak rychle vám internet (server) dodává data, o která žádáte (např. „chci zobrazit stránku www.google.cz“). Rychlost závisí na vašem tarifu. Zároveň ji ovlivňují možnosti serveru, který vám data dodává.
    Pozor: Rychlost stahování, kterou vidíte při stahování souborů, není to samé. Jedná se o rychlost stahování samotného souboru, ne internetu.

  • Nahrávání

    o2 speedtest nahrávání
    Hodnota Nahrávání říká, jak rychle se váš požadavek dostane k cíli (serveru, např. „chci zobrazit stránku www.google.cz“). Rychlost závisí na vašem tarifu.

Na portálu Moje O2 si můžete ověřit název svého tarifu

S jakým výsledkem měření skončilo?

Naměřená rychlost souhlasí, ale načítání stránek je pořád pomalé

Pokud naměřená rychlost souhlasí s vašim tarifem, ale vy přesto pozorujete zpomalené načítání stránek, je nejspíš zpomalené vaše zařízení. Na vině bývá zavirovaný počítač, nebo třeba problém s internetovým prohlížečem. Doporučujeme zkusit jiný prohlížeč nebo antivirový program. Pokud problém přetrvává, kontaktujte prosím vašeho správce zařízení nebo IT.

Naměřená rychlost neodpovídá mému tarifu
  1. Úplně nejdřív zkuste restartovat modem.
    A po restartu modemu zkuste rychlost připojení změřit znova.
  2. Vyzkoušejte měření rychlosti na jiném zařízení.
    Odpojíte od sítě stávající zařízení, připojíte jiné a znova změřte rychlost na https://o2cz.speedtestcustom.com/. Pokud se tím problém s rychlostí vyřeší, potíže jsou s největší pravděpodobností ve vašem zařízení. Buď máte zavirovaný počítač nebo problém s internetovým prohlížečem. Doporučujeme zkusit jiný prohlížeč nebo antivirový program, případně prosím kontaktujte správce zařízení nebo IT.
  3. Pokud se potíže projevují na víc zařízeních, zkontrolujte typ připojení.
    Pokud jste doteď měřili rychlost na zařízení, které bylo s modemem spojené přes Wi‑Fi, zkuste zařízení propojit přes ethernetový (síťový) kabel. Doporučujeme kabel zapojit do výstupu LAN1, případně LAN3 nebo LAN4.
    ZTE zezadu_menší_LAN1,3,4
    Na připojeném zařízení zopakujte měření na https://o2cz.speedtestcustom.com/.
  4. Pokud je naměřená rychlost pomocí kabelu v pořádku, je potřeba řešit samotnou Wi‑Fi.
    Wi‑Fi je signál vysílaný modemem, který je nutné prověřit. Síla signálu je na ploše vašeho zařízení znázorněná počtem čárek signálu. Pokud je signál nedostatečný, zkuste dát modem na vhodnější místo. Podívejte se, jak správně umístit modem.

Všechny jmenované kroky jste prošli, a přesto je váš internet pořád pomalý?
Abychom mohli identifikovat příčinu, spusťte diagnostiku sítě.

Nejčastější dotazy

Jakou mi O2 garantuje rychlost?

U tarifů uvádíme maximální dosažitelnou rychlost, ne garantovanou. Problém nastává až tehdy, pokud vám internet běží rychlostí poloviční nebo nižší, než je maximum vašeho tarifu. V tom případě pokračujte na článek Naměřená rychlost neodpovídá mému tarifu.

A) U služeb poskytovaných prostřednictvím jiné technologie než je optické vedení (fiber)

tabulka rychlost internetu


B) U služeb poskytovaných prostřednictvím optického vedení (fiber)

Garantovaná rychlost optika


C) Ostatní

Rychlost ostatní


Parametry rychlosti připojení.
Službu poskytujeme při agregaci 1:50. Rychlost připojení se může lišit podle toho, jak jsou k síti aktuálně připojení jiní účastníci.

Rychlost připojení ovlivňují hlavně:

  • zvolený tarif nebo služba,
  • zařízení (modem), které k připojení používáte a jeho poloha,
  • to, kolik koncových zařízení se k síti zároveň připojuje,
  • kolik účastníků je zároveň připojených (až do výše maximálního poměru agregace),
  • sledování O2 TV apod. (souběžný provoz jiné služby na přípojném vedení, na kterém služba běží),
  • nebo další faktory sítě Internet stojící mimo vliv O2.

Další podmínky:

Běžně dostupné nebo maximální rychlosti na svém zařízení dosáhnete, jen když ho připojíte kabelem přímo k modemu (ne přes Wi‑Fi). Modem zároveň nesmí být zastíněný vnějším pláštěm budovy (pokud službu mobilní sítě čerpáte od základnové stanice). Běžně dostupná rychlost je standardně k dispozici aspoň v 95 % případů měření v rámci jednoho kalendářního dne. Jednotlivá měření běžně dostupné rychlosti odpovídají podílu celkového reálného objemu přenesených dat k účastníkovi (nebo od účastníka) za měřený čas vzhledem k maximálnímu možnému objemu přenesených dat za měřený čas.

Minimální rychlost u všech tarifů je 16 kb/s (pokud se neuvádí jinak).

Pokud využíváte službu Internet ULTRA HD, je základním předpokladem k dosažení udávané rychlosti modem, který podporuje technologii VDSL2 35b (VDSL2-Vplus). Pro optimální fungování služby doporučujeme O2 Smart Box.

Víc informací najdete na stránkách O2 v Ceníku základních služeb.

Jak ověřím, jak moc moje zařízení vytěžuje síť?

Vytěžování sítě vaším počítačem můžete sami jednoduše ověřit:

  1. Zmáčkněte na klávesnici současně Ctrl + Alt + Delete.
  2. Klikněte na „Správce úloh“.
  3. Přejděte na záložku „Výkon“.
  4. Na záložce uvidíte položku „Síť Ethernet“ (pokud se připojujete přes síťový kabel), případně „Wi‑Fi“ (pokud je váš počítač propojený s modemem bezdrátově).
  5. V grafu můžete sledovat vývoj naměřených hodnot v čase.

    správce úloh_výkon_rámeček
     

    Pokud je hodnota odesílání nebo přijímání v řádech kb/s, vaše zařízení nemá vliv na rychlost připojení k internetu.

    Pokud je naměřená hodnota vyšší (v řádech Mb/s), zkontrolujte, jestli vám na pozadí neběží stahování nebo odesílání dat. Zařízení můžou zpomalovat i běžící aplikace.

    A vyplatí se i zkontrolovat, jestli se k vaší Wi‑Fi nepřipojuje ještě další zařízení nebo jiný uživatel.

Jak se obecně měří rychlost připojení?

Pro zjišťování objemu přenesených dat, výkonu služby i jejích vad je rozhodující měření mezi koncovým telekomunikačním zařízením a přístupovým bodem k  internetu, a to na transportní vrstvě TCP/IP modelu. Při měření mějte na modemu vypnutou Wi‑Fi a notebook připojte přes kabel. Než začnete měřit, odpojte ze sítě všechny ostatní počítače a ukončete všechny aplikace, které se k internetu můžou připojovat. Pokud se nestanoví jinak, do objemu dat se započítávají data přenesená v obou směrech (stažená i nahraná).

Co mám dělat, když se mi sekají videa na YouTube?

Nejdříve si změřte aktuální rychlost internetu. U videa na YouTube doporučujeme nechat nastavenou kvalitu na Auto (kvalita videa se nastaví podle vaší aktuální rychlosti stahování).

Doporučená rychlost pro přehrávání videí v závislosti na kvalitě:

Rozlišení videa

Doporučená rychlost
4K 20 Mb/s
HD 1080p 5 Mb/s
DP 720p 2,5 Mb/s
SD 480p 1,1 Mb/s
SD 36Op 0,7 Mb/s

Potřebujete s něčím poradit?

Jsme tu pro vás on-line každý den od 8:00 do 19:00.

O2 internet

Potřebujete rychlejší internet nebo výkonnější Wi-Fi

Díky optické síti, 5G a dalším technologiím garantujeme 99% pokrytí. Výkonné modemy, jako je např. O2 Smart Box, pokryjí signálem Wi-Fi celou domácnost a připojí až desítky zařízení současně.

Mobilní aplikace Moje O2

Všechno snadno vyřídíte v aplikaci Moje O2

Stáhněte si mobilní aplikaci Moje O2 a spravujte své služby online. Jednoduše a pohodlně.
  • Důležité informace vždycky po ruce
  • Autodiagnostika a nastavení služeb
  • O2 Radosti plné atraktivních nabídek