Registrace firmy, získání a nahrání certifikátu

Nejprve Daňový portál a certifikát

Pro nahrání certifikátu budete potřebovat USB flash disk.

Co znamená FIK, BKP a PKP

BKP (bezpečnostní kód poplatníka) je unikátní kód, který se vždy tiskne na účtenku a vygeneroval ho pokladní systém. Je důkazem, že danou účtenku vydal tento konkrétní podnikatel.
FIK (fiskální identifikační kód) je unikátní kód, který vygenerovala daňovou správou po tom, co jste odeslali evidovanou platbu. FIK je potvrzením o zaevidování vaší tržby a je vytištěný na účtence.
PKP (podpisový kód poplatníka) je identifikační kód generovaný pokladním systémem. Pokud dojde k výpadku připojení nebo evidujete tržby ve zjednodušeném režimu, tiskne se na účtenku namísto FIK kódu.

img1

Vyberte si on-line nebo off-line režim
Více

img2

Získejte autentizační údaje pro EET
Více

img3

Získejte certifikát
Více

img4

Nahrajte certifikát do eKasy
Více

img5

Oznámit v provozovně, že evidujete tržby
Více

1. On-line vs. off-line

Své tržby můžete evidovat v on-line nebo ve zjednodušeném off-line režimu.

On-line režim

Jako podnikatel jste nejpozději v okamžiku uskutečnění evidované tržby povinen zaslat datovou zprávou údaje správci daně a vystavit účtenku zákazníkovi.
 

Veškeré tržby tak evidujete on-line prostřednictvím internetu.
 

V případě technické závady nebo dočasného výpadku internetu musíte údaje o tržbě elektronicky zaslat nejpozději do 48 hodin od uskutečnění evidované tržby.

OFF-LINE režim

Off-line režim můžete využít, pokud by vám on-line evidence tržeb znemožnila či významně ztížila plynulý výkon vaší podnikatelské činnosti.
 

Nárok na evidenci v off-line režimu posuzuje jeho správce daně na základě písemné žádosti o povolení evidence tržeb ve zjednodušeném režimu. Žádost je bezplatná a měla by obsahovat veškeré údaje o podnikateli, včetně IČ, DIČ, popis podnikatelské činnosti apod.
 

Správce daně prošetří, zda máte nárok na evidenci tržeb ve zjednodušeném režimu či nikoliv. Uzná-li nárok na zjednodušenou evidenci tržeb, jste povinni zaslat datovou zprávu obsahující údaje o tržbě správci daně nejpozději do 5 dnů od uskutečnění evidované tržby a nemáte povinnost uvádět na účtence fiskální identifikační kód (FIK).

2. Autentizační údaje

Autentizační údaje jsou vlastně přihlašovací údaje na portál správce daně. Zažádat o o ně můžete dvojím způsobem - elektronicky, nebo osobně:

Elektronicky prostřednictvím Datové schránky (cca 3 dny)

Předpokladem je, že máte zřízenou Datovou schránku.

1. Na daňovém portálu vyplňte Žádost o autentizační údaje do EET

2. Vyplňte informace o podání a příslušném správci daně v sekci Záhlaví, potom identifikační údaje poplatníka v sekci Poplatník, Zabezpečení a nakonec všechny údaje zkontrolujte v Závěru.

Osobně (cca 30 minut)
 

Osobně můžete o autentizační údaje požádat na libovolném finančním úřadu. Údaje tam získáte „okamžitě“.

3. Certifikát

Jako podnikatel jste povinen oznámit údaje o provozovnách, ve kterých svou činnost vykonáváte a to na Daňovém portálu.

Dále si zde vygenerujte a do svého počítače stáhněte certifikát (nebo certifikáty, pokud jich potřebuje více). Postupujte podle tohoto návodu.

4. Nahrajte certifikát do systému eKasa

Pro nahrání certifikátu budete potřebovat USB flash disk.

5. Oznámit v provozovně, že evidujete tržby

Další povinností podnikatele je viditelné oznámení v provozovně o tom, že podnik eviduje tržby. S eKasou Vám postačí informativní nálepka, která je součástí balení. Pouze na ní označte, zda evidujete tržby v on-line nebo off-line režimu.

Celý návod si také můžete stáhnout ve formátu PDF pdf

Pomohla vám tato stránka?

Podmínky používání cookies