Jak funguje elektronická evidence tržeb

  1. Po přijetí platby se odešle informace o účtované částce na Finanční správu.
  2. Finanční správa vám obratem vygeneruje a pošle unikátní kód.
  3. Unikátní kód si vytisknete na zákaznickou účtenku.
  4. Účtenku si převezme zákazník. Z vaší strany už je vše vyřízené.
  5. Díky účtenkové loterii si Finanční správa může účtenky zkontrolovat.

Jak funguje EET

 

 

Co když nebude k dispozici vůbec žádné internetové připojení?

Fixní i mobilní internet od O2 je dostupný na většině území ČR. Pokud však provozujete například stánek v horách bez možnosti jakéhokoliv internetového připojení, může Vám správce daně udělit individuální výjimku z on-line evidence tržeb. V takovém případě budete mít nadále povinnost vystavovat účtenky, ale data o těchto účtenkách budete moci odesílat jednou za 5 dnů. 

Jak fungují eTržby bez trvalého připojení k internetu.

Co když dočasně nepůjde internet?

V případě, že výjimečně nastane krátkodobý výpadek spojení a účtenka nepůjde odeslat, budete moci vydat účtenku bez unikátního kódu.  Údaje o této transakci pak budete muset odeslat bezprostředně po obnovení spojení, nejpozději však do 48 hodin od uskutečnění transakce. 

eTržby při výpadku internetu

Bude zákazník u pokladny čekat na spojení, aby si mohl odnést účtenku?

Nebude. Pokud nebude spojení fungovat, budete moci vytisknout účtenku bez unikátního kódu. Data následně Finanční správě odešlete do 48 hodin.

Co když si zákazník nebude chtít převzít účtenku?

Bude zcela na rozhodnutí každého zákazníka, zda si účtenku převezme nebo ne.

Co když udělám chybu na pokladně a budu muset provést storno?

Storno chybně provedené platby bude možné. Informace o stornu bude odeslána online do systému Finanční správy stejným způsobem jako informace o tržbě jako mínusová položka.

Kdo bude internetové připojení platit?

Většina podnikatelů se už dnes bez internetu neobejde. Pro ostatní bude připojení k internetu bez ohledu na jeho typ (fixní internet xDSL, mobilní internet nebo internet v mobilu) nákladem podnikání.

Pomohla vám tato stránka?

Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně on-line; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.
Tyto internetové stránky používají soubory cookie. Více informací o soukromí zde.