Úvodní nastavení mobilní aplikace O2 eKasa

Na této stránce vás ve dvou základních krocích provedeme úvodním nastavením mobilní aplikace O2 eKasa. Celý postup by vám neměl zabrat více než 1 hodinu.

Krok 1: Stažení a instalace mobilní aplikace O2 eKasa

Jak stáhnout mobilní aplikaci O2 eKasa v zařízení s Androidem

Mobilní aplikaci O2 eKasa můžete používat v telefonech nebo tabletech s operačním systémem Android. Připravte si své zařízení a začněte stažením appky:

  1. Klikněte na ikonu „Obchod Play“.

    1aa
     
  2. Do vyhledávacího políčka napište „o2 ekasa“ a klikněte na vyhledanou aplikaci.

    2aaaa 2b
     
  3. Pokračujte kliknutím na „Instalovat“.

    3a
     
  4. Počkejte, až se instalace dokončí. Spusťte aplikaci O2 eKasa kliknutím na „Otevřít“.

    4a
     

Po spuštění pokračujte na dokončení instalace mobilní aplikace.

Krok 2: Dokončení instalace mobilní aplikace O2 eKasa

Vyberte, který z následujících případů se vás týká. V návodu vás provedeme dokončením instalace.

Nejsem zákazníkem O2. Chci objednat službu O2 eKasa a dokončit instalaci
  1. Zadejte své IČO, zaškrtněte oba souhlasy a klikněte na tlačítko „Pokračovat“.

    1a
     
  2. Vyplňte údaje o kontaktní osobě a klikněte na „Pokračovat“.
    Kontaktní osobou musí být zodpovědná osoba jednající za společnost.

    2aaa
     
  3. Vyplňte údaje o společnosti (Název, IČO, DIČ) a vyberte, jestli jste plátce, nebo neplátce DPH.

    3a
     
  4. Kliknutím na šipku u „Forma podnikání“ rozvinete nabídku. Vyberte, jestli jste živnostník, nebo firma.

    4a
     
  5. Vyplňte všechna zbývající povinná pole a klikněte na „Pokračovat“.

    5a 5b
     
  6. Vyplňte jméno a adresu provozovny. Klikněte na „Pokračovat“.

    7a
     
  7. Vyberte tarif O2 eKasa, který chcete využívat. Klikněte na „Pokračovat“.
    Více informací o tarifech mobilní aplikace O2 eKasa.

    7a
     
  8. Úspěšně jste nainstalovali aplikaci a dokončili objednávku tarifu O2 eKasa! Klikněte na „Pokračovat“.

    8a
     
  9. Zadejte jméno hlavního administrátora. Tento uživatel bude mít v aplikaci nejvyšší oprávnění, přístup do veškerého nastavení a ke všem informacím. Poté klikněte na šipku v modrém obdélníku vpravo.

    9a
     
  10. Zvolte si čtyřmístný číselný PIN pro přihlášení do aplikace. Tento PIN budete používat při každém přihlášení do aplikace O2 eKasa.
    Zadejte svůj nový PIN na číselníku.

    pin1
     
  11. Pro potvrzení znovu zadejte PIN pro přihlášení do aplikace.

    pin2
     
  12. Jste přihlášení! Na displeji svého zařízení vidíte úvodní stránku aplikace O2 eKasa. Pokračujte na registraci firmy.

    nainstalovaná aplikace
Jsem zákazníkem O2. Chci objednat službu O2 eKasa a dokončit instalaci
  1. Zadejte své IČO, zaškrtněte oba souhlasy a klikněte na tlačítko „Pokračovat“.

    1a
     
  2. Vyplňte svoje O2 ID a heslo (jsou shodné s těmi, kterými se přihlašujete do Moje O2). Pokračujte kliknutím na „Přihlásit se“.
    Zapomněli jste heslo? 

    2aaa
     
  3. Klikněte na tlačítko „Nová licence“.

    3aaaa
     
  4. Zkontrolujte správnost vyplněných údajů (Název, IČO, DIČ) a vyberte, jestli jste plátce, nebo neplátce DPH. Dále zkontrolujte údaje o adrese sídla společnosti a klikněte na „Pokračovat“.

    3a 5a
     
  5. Vyplňte jméno a adresu provozovny. Klikněte na „Pokračovat“.

    7a
     
  6. Vyberte tarif O2 eKasa, který chcete využívat. Klikněte na „Pokračovat“.
    Více informací o tarifech mobilní aplikace O2 eKasa.

    7a
     
  7. Úspěšně jste nainstalovali aplikaci a dokončili objednávku tarifu O2 eKasa.
    Ještě bude potřeba vytvořit  nového administrátora. Klikněte na „Pokračovat“.

    8a
     
  8. Zadejte jméno hlavního administrátora. Tento uživatel bude mít v aplikaci nejvyšší oprávnění, přístup do veškerého nastavení a ke všem informacím. Poté klikněte na šipku v modrém obdélníku vpravo.

    9a
     
  9. Zvolte si čtyřmístný číselný PIN pro přihlášení do aplikace. Tento PIN budete používat při každém přihlášení do aplikace O2 eKasa.
    Zadejte svůj nový PIN na číselníku.

    pin1
     
  10. Pro potvrzení znovu zadejte PIN pro přihlášení do aplikace.

    pin2
     
  11. Jste přihlášení! Na displeji svého zařízení vidíte úvodní stránku aplikace O2 eKasa. Pokračujte na registraci firmy.

    nainstalovaná aplikace
Jsem zákazníkem O2. Mám objednanou službu O2 eKasa a potřebuji jen dokončit instalaci
  1. Zadejte své IČO, zaškrtněte oba souhlasy a klikněte na tlačítko „Pokračovat“.

    1a
     
  2. Vyplňte svoje O2 ID a heslo (jsou shodné s těmi, kterými se přihlašujete do Moje O2). Pokračujte kliknutím na „Přihlásit se“.
    Zapomněli jste heslo? 

    2aaa
     
  3. Klikněte na vytvořenou licenci. Licence byla vytvořena objednáním služby O2 eKasa.

    3aaaa
     
  4. Zkontrolujte správnost vyplněných údajů (Název, IČO, DIČ) a vyberte, jestli jste plátce, nebo neplátce DPH.  Dále zkontrolujte údaje o adrese sídla společnosti a klikněte na „Pokračovat“.

    3a 5a
     
  5. Vyplňte jméno a adresu provozovny. Klikněte na „Pokračovat“.

    5k
     
  6. Úspěšně jste nainstalovali aplikaci O2 eKasa.
    Ještě bude potřeba vytvořit  nového administrátora. Klikněte na „Pokračovat“.

    8a
     
  7. Zadejte jméno hlavního administrátora. Tento uživatel bude mít v aplikaci nejvyšší oprávnění, přístup do veškerého nastavení a ke všem informacím. Poté klikněte na šipku v modrém obdélníku vpravo.

    9a
     
  8. Zvolte si čtyřmístný číselný PIN pro přihlášení do aplikace. Tento PIN budete používat při každém přihlášení do aplikace O2 eKasa.
    Zadejte svůj nový PIN na číselníku.

    pin1
     
  9. Pro potvrzení znovu zadejte PIN pro přihlášení do aplikace.

    pin2
     
  10. Jste přihlášení! Na displeji svého zařízení vidíte úvodní stránku aplikace O2 eKasa. Pokračujte na registraci firmy.

    nainstalovaná aplikace

Krok 3: Jak zaregistrovat firmu, založit provozovnu, získat certifikát a kam ho nahrát

1. Jak registrovat firmu a získat autentizační údaje

Autentizační údaje budete potřebovat pro přihlášení na portál správce daně. Zažádat o ně můžete buď elektronicky, nebo osobně na úřadě.

a) Chci žádat elektronicky

b) Chci žádat osobně

  • Zřízení asi do 30 minut.
  • Můžete využít, i když nemáte zařízenou Datovou schránku.
  • Stačí se dostavit na libovolný finanční úřad.

Jakmile budete mít své autentizační údaje, můžete pokračovat založením provozovny v Daňovém portálu.

2. Jak založit provozovnu v Daňovém portálu a získat její označení pro aplikaci O2 eKasa

Jakmile máte své autentizační údaje, je potřeba nejdříve založit provozovnu. Potom vás provedeme označením provozovny přímo v aplikaci O2 eKasa.

1) Založení provozovny na Daňovém portálu

Abyste mohli označit název prodejny v aplikaci O2 eKasa, nejdříve založte provozovnu na Daňovém portálu.

2) Označení provozovny pro aplikaci O2 eKasa

  1. V levé postranní liště aplikace O2 eKasa klikněte na „Nastavení“. V horní liště vyberte „Společnost“.

    nastavení
     
  2. V části „Provozovna“ vyplňte všechna pole, která se týkají provozovny.
    Do pole „Název provozovny (Číslo provozovny)“ vyplňte číslo provozovny, které jste si vygenerovali na Daňovém portálu. Více informací

    oznaceni
     
  3. Posuňte se dolů a klikněte na „Uložit nastavení provozovny“.

    pokra
     
  4. Posuňte se dolů na část „Společnost“. Zkontrolujte, jestli všechny údaje o společnosti souhlasí, a případné neshody přepište.

    smazat
     
  5. Posuňte se dolů a vše uložte kliknutím na tlačítko „Uložit nastavení společnosti“.

    pokr spol
     
  6. Pokračujte na vygenerování certifikátu.
3. Jak vygenerovat a nahrát certifikát pro evidování tržeb

Certifikát pro evidování tržeb si snadno vygenerujete přímo v mobilní aplikaci O2 eKasa:

  1. V levé postranní liště klikněte na „Nastavení“. V horní liště vyberte „Fiskalizace“.

    eKasa certifikát nastavení
     
  2. Pokračujte na „Klikněte pro stažení certifikátu“. Následně budete přesměrováni na stránky Daňového portálu.

    eKasa certifikát nastavení
     
  3. Pro lepší čitelnost stránek Daňového portálu otočte mobilní telefon na šířku.
    Na stránce Daňového portálu vyberte „Elektronická evidence tržeb“.

    EET kasa
     
  4. Pokračujte na „Správa údajů evidence tržeb“.

    SUET kasa
     
  5. Vložte přihlašovací údaje, které jste získali od Státní správy (Jak registrovat firmu a získat autentizační údaje).

    eKasa certifikát zadat heslo
     
  6. Po přihlášení klikněte na „Certifikáty“, které najdete v horním menu Daňového portálu.

    zapnout fiskalizaci
     
  7. Klikněte na „Nový certifikát“.

    nov
     
  8. Pokračujte na „Vytvořit žádost v prohlížeči“.

    vytv
     
  9. Pro zobrazení klávesnice otočte mobilní telefon na výšku. Zadejte heslo certifikátu a klikněte na „Potvrdit“.
    Heslo si zvolte libovolné. Dobře si ho zapamatujte pro pozdější použití.
    Následuje generování klíče, které může trvat až 30 sekund.

    zel
     
  10. Klikněte na „Odeslat žádost“.

    odesl
     
  11. Pokračujte kliknutím na „Vytvořit exportní soubor“.

    vytvoř
     
  12. Zadejte heslo k certifikátu, které jste si vytvořili v devátém kroku. Klikněte na „Potvrdit“.

    pot
     
  13. Klikněte na „Stáhnout exportní soubor“.

    stáhn
     
  14. Certifikát se stáhl do zařízení. Klikněte na „Otevřít soubor“.

    otevř
     
  15. Zadejte znovu heslo k certifikátu a pokračujte kliknutím na „Uložit“.

    hes
     
  16. Certifikát je vložen, aplikace vás o tom informuje zeleným rámečkem dole.
    Současně by měla být zapnutá i fiskalizace (přepínač „Zapnout fiskalizaci“ bude mít modrou barvu).

    finále
     

Zbývá už jen oznámit v provozovně, že evidujete tržby.

4. Jak v provozovně oznámit, že evidujete tržby

Podnikatel má povinnost viditelného oznámení v provozovně, že podnik eviduje tržby. K tomu vám postačí informativní nálepka, kterou zakoupíte v kterékoliv O2 Prodejně nebo papírnictví.

Na nálepce pak označíte, jestli evidujete tržby v běžném nebo zjednodušeném režimu. Zjistit více o režimech

Umístění informačního oznámení není povinné v případech, kdy to z povahy věci nebo s ohledem na charakter podnikatelské činnosti není možné. Například v některých případech prodeje v terénu nebo u zákazníka.

 

zaškrtni

Nejen při instalaci eKasy se budete setkávat se zkratkami FIK, BKP a PKP.

BKP (bezpečnostní kód poplatníka)
Unikátní kód, který se vždy tiskne na účtenku a vygeneroval ho pokladní systém.
Je důkazem, že danou účtenku vydal tento konkrétní podnikatel.

FIK (fiskální identifikační kód)
Unikátní kód, který vygenerovala daňová správa po tom, co jste odeslali evidovanou platbu.
FIK je potvrzením o zaevidování vaší tržby a je vytištěný na účtence.

PKP (podpisový kód poplatníka)
Identifikační kód generovaný pokladním systémem.
Pokud dojde k výpadku připojení nebo evidujete tržby ve zjednodušeném režimu, tiskne se na účtenku namísto FIK kódu.

Další důležité kroky

Jak spustit mobilní aplikaci O2 eKasa?

TIP: Po nainstalování aplikace O2 eKasa z Google Play se ikona zpravidla přidá k ostatním aplikacím. Pozor, nebývá to však na „Domovské obrazovce“.

 

  1. Spusťte aplikaci kliknutím na ikonu „O2 eKasa“.

    O2 eKasa
     
  2. Vyberte uživatele, který bude mobilní aplikaci ovládat.

    uživatel
     
  3. Zadejte PIN pro přihlášení, který jste si nastavili při instalaci mobilní aplikace.

    pin3
Jak v mobilní aplikaci O2 eKasa nastavím režim evidence?

Své tržby můžete evidovat v běžném (on-line) nebo ve zjednodušeném (off-line) režimu. Více informací

Nastavení režimu v mobilní aplikaci O2 eKasa:

  1. V levé postranní liště klikněte na „Nastavení“. V horní liště vyberte „Fiskalizace“.

    eKasa certifikát nastavení
     
  2. Mobilní aplikace má automaticky nastavený „Běžný režim“ (přepínač má šedivou barvu).
    Pokud chcete nastavit „Zjednodušený režim“, klikněte na přepínač. Zjednodušený režim je nastavený, když má přepínač modrou barvu.

    kolečko
Co všechno je potřeba udělat, než začnu s eKasou v mobilu prodávat?

Ještě než s mobilní aplikací eKasa vytisknete první účtenku, pozorně si projděte průvodce nastavením a používáním.

Jak používat mobilní aplikaci O2 eKasa?

Další rady a návody najdete v Nastavení a používání mobilní aplikace O2 eKasa.

Užitečné informace

Označení provozovny (místa podnikání)

Označení provozovny může být jen číselná hodnota – zákon dovoluje rozsah od 1 do 999999. Každá provozovna má své označení.

Příklad:

  • Kamenný obchod – označení provozovny je 11
  • Sklad s výdejem – označení provozovny je 21
  • Provozovna – označení provozovny je 31

Označení provozovny je generováno dle převažující činnosti podnikání.

Jaký je rozdíl mezi běžnou a zjednodušenou evidencí tržeb?

Své tržby můžete evidovat v běžném (on-line) nebo ve zjednodušeném (off-line) režimu.

Běžný režim:

  • Jako podnikatel jste nejpozději v okamžiku uskutečnění evidované tržby povinen zaslat datovou zprávou údaje správci daně a vystavit účtenku zákazníkovi.

  • Veškeré tržby tak evidujete on-line prostřednictvím internetu.

  • Při technické závadě nebo po dočasném výpadku internetu musíte údaje o tržbě elektronicky poslat nejpozději do 48 hodin od uskutečnění evidované tržby.

Zjednodušený režim:

  • Zjednodušený režim můžete využít, pokud by vám běžný režim evidence tržeb znemožnila či významně ztížila plynulý výkon vaší podnikatelské činnosti.
  • Nárok na evidenci ve zjednodušeném režimu posuzuje jeho správce daně na základě písemné žádosti o povolení evidence tržeb ve zjednodušeném režimu. Žádost je bezplatná a měla by obsahovat veškeré údaje o podnikateli, včetně IČ, DIČ, popis podnikatelské činnosti apod.
  • Správce daně prošetří, jestli máte nárok na evidenci tržeb ve zjednodušeném režimu. Když  uzná nárok na zjednodušenou evidenci tržeb, musíte poslat datovou zprávu s údaji o tržbě správci daně nejpozději do 5 dnů od uskutečnění evidované tržby a nemusíte uvádět na účtence fiskální identifikační kód (FIK).
     

Jak v mobilní aplikaci O2 eKasa nastavím režim evidence?

Potřebujete pomoc s instalací?

Instalace technikem

Chci si objednat placenou instalaci technikem, který za vámi přijede.

Potřebujete se ještě zeptat?

Jsme připraveni vám poradit on-line každý den od 8:00 do 20:00.

Pomohla vám tato stránka?
Podmínky používání cookies