Než podáte reklamaci, podívejte se prosím ještě na popis položek, případně podrobný výpis. Možná tu najdete odpověď na svou otázku, a reklamace nebude vůbec potřeba.
Zdá se vám, že ve vašem vyúčtování nebo u poskytované služby není něco v pořádku? I to se může stát. Tady najdete všechny informace, co v takové situaci dělat.
Může se stát, že se někdy ve vyúčtování objeví položka, kterou jste tam dřív neměli, neobjednali ji apod. Ještě před samotným podáním reklamace se proto prosím podívejte do našeho Průvodce položkami. Tam najdete odpovědi na nejčastější dotazy.
Zdá se vám, že máte ve vyúčtování až moc provolaných minut? V podrobném výpisu můžete zkontrolovat, kdy jste volali, na jaká čísla a kolik který hovor stál. Podrobný výpis za poslední tři měsíce máte k dispozici zdarma v Moje O2. Stačí si jen vybrat konkrétní vyúčtování a vpravo zvolit podrobný výpis, kde už vybíráte konkrétní telefonní číslo.
Pokud chcete o podrobném výpisu vědět víc, všechno důležité jsme sepsali na samostatnou stránku.
Pokud se vám zdá, že jsou ve vyúčtování některé služby započítané jinak, než jste předpokládali, můžete si ceny a účtování zkontrolovat ve Všeobecných podmínkách nebo v Ceníku na stránce Ceníky a dokumenty, případně v Ceníky a dokumenty pro podnikatele a firmy.
Pokud došlo k poruše služby a chyba je na naší straně, budeme se snažit závadu odstranit co nejdřív po tom, co nám ji nahlásíte nebo co ji sami objevíme. Samotné nahlášení poruchy nepředstavuje reklamaci služby.
V případě, že budete kromě odstranění vady služby požadovat i přiměřené snížení ceny, protože jste službu mohli využít jen částečně nebo vůbec, můžete reklamovat přímo vyúčtování (viz výše) za období, ve kterém se vada vyskytla, pokud už jste ho dostali.
Při uplatnění snížení ceny služby za období, za které jste vyúčtování zatím nedostali, můžete reklamovat službu a chtít přiměřenou slevu z ceny v budoucím vyúčtování - postup je stejný jako u reklamace vyúčtování.
Prošli jste si průvodce vyúčtováním, detailní výpis i podmínky, a přesto se vám ve vyúčtování něco nezdá? Nebo jste nemohli službu částečně nebo úplně užívat kvůli závadě a chcete přiměřenou slevu? Dejte nám o tom vědět reklamací, a my prověříme, jak se věci mají.
Reklamaci můžete podat:
Co byste ještě měli vědět? Reklamaci vyúčtování je potřeba podat do 2 měsíců ode dne doručení vyúčtování a reklamaci služby do 2 měsíců ode dne jejího vadného poskytnutí. Při pozdějším podání reklamace vám ji bohužel nebudeme moct uznat.
Na vyřízení reklamace máme kalendářní měsíc. Až se k nám reklamace dostane, ozveme se vám zpět.
Všechny informace o reklamaci, kterou jste podali, najdete v Moje O2 v sekci Objednávky a požadavky. Stačí se prokliknout na detail reklamace a zjistíte, v jakém stavu řešení váš požadavek je, jestli už jsme reklamaci uzavřeli, a najdete tu i případné vyjádření k jejímu vyřízení.
O vyřízení reklamace vám taky dáme vědět e-mailem, popř. klasickým dopisem - podle toho, jak jste reklamaci podali.
Při podávání reklamace je potřeba myslet na to, že reklamace nemá vliv na splatnost reklamované faktury. Tu je proto potřeba do data splatnosti standardně zaplatit.
Na vyřízení reklamace máme standardně jeden kalendářní měsíc od jejího doručení. Ve výjimečných situacích, například tehdy, když potřebujeme komunikovat s dodavateli v zahraničí, se doba vyřízení může prodloužit na dva měsíce.
Jak to s vyřízením vaší reklamace vypadá, si kdykoliv zkontrolujete v Moje O2.
Když zjistíme, že podaná reklamace byla oprávněná, dáme vám o tom vědět. Pošleme i vysvětlení a informace, jak se s vámi finančně vyrovnáme. To můžeme udělat pomocí dobropisu nebo vám snížit výši následujícího vyúčtování.
Kredit do dalšího vyúčtování
Pokud vám například omylem naúčtujeme jednu službu dvakrát, v dalším vyúčtování po vyřešení reklamace vám částku propíšeme formou slevy přímo k dané službě. Najdete ji v kolonce „Kredity a slevy“.
Dobropis
Dobropis upravuje výši už vystavené faktury. V dobropise najdete částku, která se odečítá od celkové výše vyúčtování. Pokud je dobropisovaná částka vyšší než výše samotného vyúčtování, odečteme vám zbytek peněz z dalšího vyúčtování.
Vystavený dobropis vždycky najdete v Moje O2 v části „Vyúčtování“.
Vrubopis
Pokud jsme vám ve vyúčtování něco zapomněli naúčtovat, můžeme částku doúčtovat tzv. vrubopisem. Ten upravuje výši už vystavené faktury. Vystavený vrubopis je vždy k dispozici v Moje O2 v části „Vyúčtování“.
Zkuste jednu z těchhle stránek: