Startupový akcelerátor BOLT, který společnost O2 představila letos na podzim, oznamuje po necelých dvou měsících svého fungování první investici. Tu získal český projekt Tapito - mobilní aplikace umožňující čtení zpráv z celého českého internetu na jednom místě - na zamykací obrazovce zařízení s operačním systémem Android.

"Tapito je projekt, který svým zaměřením má velmi blízko k našemu byznysu. Jeho výsledky za prvních pět měsíců ukazují, že projekt má skvěle našlápnuto a vidíme zde spoustu příležitostí pro další rozvoj. Navíc za ním stojí tým lidí, kteří jsou velcí nadšenci. To jsou hlavní důvody, proč jsme se rozhodli projekt podpořit," popisuje Tomáš Budník, generální ředitel O2.

Tapito je první projekt, který v rámci programu BOLT získal investici v řádu milionů korun. "Aktuálně jednáme s několika desítkami dalších projektů a přijímáme další přihlášky. Vybírat budeme především projekty, u kterých dokážeme nabídnout nejen finance, ale i další kompetence pro úspěšný rozvoj projektu," popisuje Tomáš Budník. BOLT vedle finanční podpory vybraným projektům poskytne kompletní zázemí a infrastrukturu společnosti O2 poskytující služby 7 miliónům zákazníků, možnost rozvíjet spolupráci s odborníky, funkční pracovní prostředí, infrastrukturu IT sítě a možnost zapojení do fungujícího ekosystému s využitím prodejních kanálů.

Jak funguje aplikace Tapito

Aplikace Tapito je ve srovnání s jinými obsahovými aplikacemi jedinečná v tom, že nabízí pouze český obsah řazený do jednotlivých témat, která jsou ručně vybírána a editována. Tapito nyní spolupracuje se stovkou obsahových partnerů. Svým uživatelům přináší denně výběr toho nejlepšího z různých zdrojů ve 14 kategoriích. Mezi obsahovými partnery jsou nejen největší česká vydavatelství, ale i menší weby a blogy, které nemají vysokou návštěvnost, ale jsou oblíbené pro svůj originální obsah. Čtenář si zvolí preferovaná témata, redaktoři následně ručně zpracovávají obsah a přidávají fotku ve vysokém rozlišení.

Tapito

Za prvních pět měsíců si uživatelé zobrazili více než 9,5 milionu obrazovek a přes 21 tisíc článků. Průměrná proklikovost se u článků publikovaných v aplikaci Tapito pohybuje na úrovni 7 %, v případě reklamních formátů jde o 6 %. Nejoblíbenější obsahové kategorie jsou zpravodajství, technologie a cestování.

"V průběhu příštího roku chceme spustit verzi 2.0, která si klade za cíl být osobním průvodcem informací a světem zábavy pro každého uživatele. Z připravovaných funkcí je nejdůležitější zejména možnost vybírat konkrétní zdroje informací v každé kategorii nebo přidávat vlastní. Aplikace bude také podrobně vyhodnocovat priority uživatelů a nabídne jim relevantnější obsah," popisuje Tomáš Malíř, ředitel společnosti TapMedia, která stojí za produktem Tapito.

V příštím roce by firma chtěla zamířit také na zahraniční trhy. "Je to jedinečná šance na to, aby v České republice vzniklo něco výjimečného v globálním měřítku," říká Tomáš Malíř.