41 % dětí obdrželo pornografickou fotku od cizího člověka. I toto děsivé číslo vzešlo z výzkumu O2 a Univerzity Palackého v Olomouci a bylo impulsem pro natočení hraného dokumentu Víta Klusáka a Báry Chalupové V síti. Právě v době jeho premiéry, kdy téma bezpečí dětí na internetu hýbe českou společností, startuje O2 kampaň "Nejsem lovná" zaměřenou na děti ve věku 13-17 let. Koncept "Nejsem lovná" bude také jednou ze součástí osvětové kampaně navazující na dokument V síti, jejíž je O2 Chytrá škola partnerem.

O2 se v rámci programu O2Chytráškola.cz dlouhodobě zaměřuje na vzdělávání dětí v oblastech internetové bezpečnosti a mediální gramotnosti primárně prostřednictvím učitelů a rodičů. Nyní však poprvé přichází s kampaní zaměřenou přímo na děti, které jsou jevy popsanými ve filmu nejvíc ohrožené.

"V kampani Nejsem lovná přistupujeme k dětem jinak, nechceme je poučovat. Dáváme jim do rukou jednoduchý nástroj, díky kterému mohou vyjádřit, že se cítí dostatečně informované a v online světě se umí bránit," popisuje Marie Mališková, CSR manažerka společnosti O2.

Součástí kampaně jsou tři dvacetivetřinové spoty, ve kterých k dětem mluví herečky z fimového dokumentu V síti. Vzhledem k cílové skupině 13-17 let se O2 rozhodlo pro komunikaci využít primárně online kanály, jako jsou Facebook, Instagram a Youtube. Ty doplní offline komunikace prostřednictvím reklamních rámečků na více než 200 základních školách po celé České republice a na značkových prodejnách operátora. Součástí kampaně je speciální web www.nejsemlovna.cz, kde děti mimo jiné najdou Desatero bezpečného chování v síti.

Na rodiče pak budou cílit SMSky, které je budou vyzývat k zamyšlení, jak tráví jejich děti čas na počítači nebo mobilním telefonu. Operátor využije i speciální merchandising s logem Nejsem lovná - placky, trička, samolepky, krytky na webkameru a leporelo Desatero bezpečného chování v síti. Kampaní osloví O2 také čtyři tisíce svých zaměstnanců v rámci interní komunikace.

Nejsem lovná

Celou kampaň včetně online kreativy a komunikace na sociálních sítích O2 připravilo inhouse.

  • Kreativní koncept: Oliver Agency
  • Creative leader: Ondřej Klíma
  • Copywriter: Štěpán Chaloupka
  • Art Direction: Rastislav Chorvat
  • Režie: Michaela Poláková
  • TV Produkce: Monte-Video
  • Postprodukce: Monte-Video