Silvestr v síti O2: Rekordní počet hovorů i online přání přes internet

1. 1. 2021

Stejně jako na Štědrý den, tak i na Silvestra padl v síti O2 rekord v počtu volání a objemu přenesených dat - oproti loňskému roku došlo k nárůstu o téměř 78 procent.

O silvestrovské noci spojila O2 síť rekordních 16 567 648 hovorů. Nejvytíženější hodina byla mezi půlnocí a jednou hodinou ráno, kdy se uskutečnilo více než 2,2 milionu hovorů. Počet SMS oproti loňskému roku klesl na 8 255 917, což je o 16 % méně než loni. Mírně také poklesly MMS zprávy - O2 síť jich přenesla 256 001.

"Během silvestrovské noci jsme zaznamenali rekordní množství volání i přenesených mobilních dat. Díky zákazu vycházení si tak lidé přáli více po telefonu a online. Králem v objemu přenesených mobilních dat se stal Instagram s nárůstem 470 % oproti loňskému roku," popisuje Blanka Vokounová z tiskového oddělení O2.
Lidé si po telefonu přáli zejména během posledních hodin silvestrovské noci. Po půlnoci se totiž množství hovorů snížilo téměř na polovinu loňských ranních hodin. O2 síť fungovala spolehlivě po celé období těchto nejvytíženějších dní v roce.

.

MOBILNÍ DATAmeziroční srovnání
objem datového provozu pro sítě 2G1,7TB-26,1 %
objem datového provozu pro sítě 3G12,3TB-7,5 %
objem datového provozu pro sítě 4G1628,8TB+79 %
celkový objem datového provozu v mobilní síti1642,8TB+77,5 %
VOLÁNÍmeziroční srovnání
počet všech hovorů v mobilní síti16 567 648hovorů+3 %
počet všech hovorů během nejvytíženější hodiny2 254 780hovorů / hod (00:00 - 01:00)+6,4 %
SMSmeziroční srovnání
počet odeslaných SMS8 255 917SMS-16,7 %
počet odeslaných SMS během nejvytíženější hodiny579 173SMS/hod (10:00 - 11:00)-17 %
počet odeslaných SMS během nejvytíženější minuty13 175SMS/min (23:59)-21,2 %

Data a podklady

Název Velikost
Silvestr_O2.png

Kontakty

Blanka Vokounová

Tiskové oddělení O2

Za Brumlovkou 266/2 140 22 Praha 4-Michle

blanka.vokounova@o2.cz

www.o2.cz


O společnosti O2 Czech Republic

O2 je největším poskytovatelem telekomunikačních služeb na českém trhu. V současnosti poskytuje služby prostřednictvím téměř osmi milionů mobilních a pevných linek, což z něj činí jednoho z vedoucích poskytovatelů plně konvergentních služeb v Evropě. Zákazníkům mobilních služeb nabízí O2 nejmodernější technologie HSPA+ a LTE. Značka O2 pro zákazníky neznamená jen telekomunikace. O2 je schopna vyhovět i těm nejnáročnějším požadavkům zákazníků též v oblasti ICT a nabídnout jim služby housingu, hostingu i cloudových služeb v datových centrech o celkové rozloze 7 300 metrů čtverečních. Tato datová centra jako první v ČR a střední Evropě získala certifikaci úrovně TIER III. Se svou službou O2 TV je O2 zároveň největším provozovatelem internetového televizního vysílání v Česku.