Na Wi-Fi záleží. Domácí síť dnes provozuje 95 % českých domácností a na její kvalitě, zejména v době pandemie, distanční výuky a práce z domova, záleží více než kdykoliv předtím. Centrem a klíčovým zařízením domácí sítě je kvalitní modem. Operátor O2 v průzkumu zjistil, jak domácnosti spravují své Wi-Fi sítě.
Nejen internetové připojení od poskytovatele má vliv na to, jakou přenosovou rychlost nakonec spotřebitel využije. Základním pojítkem mezi internetovou přípojkou a koncovým zařízením uživatele je ve valné většině domácností právě Wi-Fi modem, který zajišťuje lokální signál pro mobily, počítače nebo prvky chytré domácnosti. Jak zjistil operátor O2 v lednovém průzkumu, který pro něj realizovala společnost MEDIAN na vzorku 1030 respondentů, nezanedbatelné procento českých domácností se dopouští chyb, které vedou ke snižování výkonu domácí sítě.
(Ne)Spokojené domácnosti
S obecnou kvalitou domácí Wi-Fi sítě není spokojena každá třetí domácnost. A tento podíl ještě vzroste, pokud ve statistice zohledníme pouze domácnosti s vícegeneračním obsazením nebo s dětmi ve školním věku. Svůj modem přitom nikdy neaktualizuje více než polovina dotázaných. "Aktualizace je důležitá činnost, kterou doporučuji provést alespoň jednou za rok, úpravy softwaru mají zpravidla pozitivní vliv na funkčnost modemu," uvedl Roman Bacík, ředitel pro produkty a inovace ve společnosti O2. Dále se více než dvě třetiny respondentů vyslovily, že jim domácí síť dostatečně nepokrývá celou domácnost či zahradu, dodatečná zařízení, tzv. repeatery (opakovače) přitom nepoužívají.
Nároky se mění, stará zařízení zůstávají
Vzhledem k prudce se zvyšujícím nárokům na rychlost a množství připojených zařízení v domácnosti je samostatným tématem stáří modemu. Více než čtvrtina domácností (27,8 %) vlastní modem starší než pět let. " Nároky, na které byly stavěny modemy před pěti a více lety, neodpovídají dnešním standardům. Starší zařízení mají své limity v přenosové rychlosti, dosahu signálu, počtu připojených zařízení či se mohou navzájem rušit v hustější zástavbě, jako jsou například sídliště," doplnil Roman Bacík.
Kam s ním?
Důležitou úlohu při zajištění kvalitní Wi-Fi sítě hraje také umístění modemu. Zatímco 57 % dotazovaných uvedlo, že mají modem v obývacím pokoji, který bývá centrem domácí práce i zábavy, necelá čtvrtina respondentů (24 %) uvedla, že svůj modem mají zakrytý nebo uzavřený, aby nebyl vidět. "Zakrývání nebo uzavření modemu, například ve skříni, výrazně zhoršuje kvalitu domácí sítě a brání ideálním podmínkám pro šíření signálu," vysvětlil Roman Bacík.
Název | Velikost |
---|---|
foto_o2_smart_box.jpg |
15 MB
Stáhnout
|
O2_5_tipů_na_lepší_Wi-Fi.pdf |
4 MB
Stáhnout
|
O2_infografika_wifi_pruzkum.jpg |
1 MB
Stáhnout
|
O2_Smart_Booster.png |
9 MB
Stáhnout
|
O2_smart_box.png |
4 MB
Stáhnout
|
Kontakty
Jan Vavřík
Tiskové oddělení O2
jan.vavrik@o2.cz
tel: 800 163 342 (800 1 media)
O2 je největším poskytovatelem telekomunikačních služeb na českém trhu. V současnosti poskytuje služby prostřednictvím téměř osmi milionů mobilních a pevných linek, což z něj činí jednoho z vedoucích poskytovatelů plně konvergentních služeb v Evropě. Zákazníkům mobilních služeb nabízí O2 nejmodernější technologii LTE, jako první v Česku společnost spustila také plnohodnotné 5G. Značka O2 pro zákazníky neznamená jen telekomunikace. O2 je schopna vyhovět i těm nejnáročnějším požadavkům zákazníků též v oblasti ICT a nabídnout jim služby housingu, hostingu i cloudových služeb v datových centrech o celkové rozloze 7 300 metrů čtverečních. Tato datová centra jako první v ČR a střední Evropě získala certifikaci úrovně TIER III. Se svou službou O2 TV je O2 zároveň největším provozovatelem digitálního televizního vysílání v Česku.