Napsala vaše dcera dopis Ježíškovi? A víte, kdo napsal jí? O2 spouští kampaň upozorňující na online hrozby

22. 12. 2021

Společnost O2 spouští vánoční kampaň, která upozorňuje rodiče na možná rizika internetového světa. Se zvládáním nástrah online světa pomáhá rodičům i nový informační web Bezpečně v síti.cz, který navazuje a vychází z odborných materiálů O2 Chytré školy. Důvod kampaně je prostý. Více jak polovina rodičů má jen přibližný přehled o tom, co dítě na internetu dělá. A přitom si každé druhé dítě píše s někým cizím.

"Mnoho dětí dostává právě na Vánoce svůj první mobilní telefon. Kvůli volnu také děti tráví více času na internetu i sociálních sítích, kde je mohou snadno oslovit neznámí lidé. A každé druhé dítě jim odpoví," vysvětluje David Daneš, ředitel marketingové komunikace O2, podle kterého mohou prázdnin využít například sexuální predátoři. "Na Vánoce by se měly balit dárky, ne děti. V předvánočním čase proto přicházíme s kampaní, která má rodiče varovat před online hrozbami," dodává Daneš.

 

Nový web pomáhá rodičům

S ochranou dětí v online prostředí rodičům pomáhá nový web Bezpečně v síti.cz " Chceme, aby rodiče věděli, co se na internetu a sítích odehrává. Naším největším vánočním přáním je, aby byly děti v online prostoru v bezpečí," říká Dominika Herdová, manažerka Nadace O2. Podle prosincového průzkumu, který pro společnost O2 zpracovala agentura Ipsos, má totiž 54 procent rodičů jen přibližný přehled o tom, jak jejich děti tráví čas na internetu.

" Polovina dotázaných také přiznala, že na téma internetových nástrah se s dětmi bavila jen párkrát. Rodiče často ani netuší, jaká rizika a nebezpečí na internetu dítěti hrozí," doplnila Herdová. Na stránkách nového webu si mohou zájemci přečíst články o aktuálních tématech z oblasti technologií, bezpečí na síti, dezinformací i online bezpečnosti.

.

Koledy s predátory v televizi, rádiu i ve vánočních playlistech

Kampaň, která vychází z klasických vánočních koled, bude k vidění v televizi, na YouTube i na sociálních sítích. Doplní ji také radiové spoty, on-line formáty na zpravodajských portálech a digitální CLV nosiče. Půlminutové spoty odvysílají v období vánočních svátků televizní stanice ze skupiny FTV Prima a sportovní stanice O2 TV Sport. Na YouTube možná překvapí posluchače oblíbených vánočních playlistů. V rámci kampaně rozešle operátor také SMS zprávu cílenou na rodiče s dětmi. Obdrží ji pouze ti zákazníci, kteří mají povolené zasílání obchodních sdělení. Za kreativním konceptem kampaně stojí agentura Free Andy Agency.

.

.

  • Kreativní agentura: Free Andy Agency
  • Kreativní tým: Ondřej Klíma, Jan Štěrbák, Rastislav Chorvát, Václav Blumentrit
  • Account Team: Michaela Pechmanová
  • Produkce kampaně: FreeAndy agency
  • Zvuková i obrazová postprodukce: Mixpoint s.r.o.

Kontakty
Kateřina Neumannová
Tiskové oddělení O2
katerina.neumannova@o2.cz
tel: 800 163 342 (800 1 media)

O společnosti O2 Czech Republic
O2 je největším operátorem na českém trhu. Hlasové, internetové a datové služby poskytuje zákazníkům od domácností přes malé a střední firmy až po velké korporace. O2 vždy nabízí ty nejmodernější technologie. V současnosti buduje síť páté generace (5G), kterou jako první spustilo v reálním prostředí. O2 je zároveň největším poskytovatelem internetu pro domácnosti a firmy, který nabízí na 99 % adres. Fixní připojení nejlépe funguje v kombinaci s modemem O2 Smart Box, který O2 vyvinulo ve vlastní režii. Se svou službou O2 TV je největším provozovatelem internetového televizního vysílání v Česku. Pro své zákazníky O2 nakoupilo řadu exkluzivních sportovních práv a díky tomu nabízí nejatraktivnější sportovní obsah na českém trhu. Společnost patří k největším hráčům v oblasti hostingových a cloudových služeb, stejně jako v oblasti managed services a ICT. Vzhledem k tomu, že se trendy v telekomunikačním odvětví významně mění, zaměřuje se O2 rovněž na vývoj a nabídku jiných než tradičních telekomunikačních služeb. K nim patří zejména finanční služby jako pojištění zařízení či cestovní pojištění v mobilu.