Češi o Štědrém dnu volali a odeslali textových SMS méně než v předchozím roce. Mnohem více letos naopak využívali sociální sítě, což dokládá i meziroční růst přenosu dat o více než 30 %.

Během 24. prosince 2021 uskutečnili zákazníci O2 celkem 13 943 169 hovorů, poslali 12 195 718 SMS a 392 937 MMS. Nejvytíženějším časem pro volání i odesílání SMS bylo tradičně dopoledne od 10.00 do 11.00 hod. Počet hovorů klesl oproti loňskému roku o 4 %, počet odeslaných SMS o 13 %.

.

Každým rokem naopak přibývá počet vánočních přání, která lidé posílají prostřednictvím sociálních sítích, messengerů či e-mailů. O letošním Štědrém dnu tak v síti O2 padl nový vánoční rekord v objemu přenesených dat. "Největším rekordmanem je přitom aplikace Whatsapp, u které došlo k meziročnímu nárustu v objemu přenesených dat o 70 %," říká Kateřina Mikšovská, tisková mluvčí O2.

Sociální sítě přitom zažívají během 24. prosince dvě výrazné provozní špičky - první v dopoledních hodinách, která kulminuje krátce po poledni, a druhou kolem deváté hodiny večerní. "Mezi 17.00 a 20.00 dochází na sociálních sítích k výraznému propadu datového provozu. Lidé odkládají své telefony, usedají ke štědrovečerní večeři nebo se přesouvají ke stromečku. Teprve poté se na sociální sítě vrací," vysvětluje Mikšovská s tím, že celkový datový provoz se na Štědrý den oproti loňsku zvýšil o 31 % na 2 143 TB.

I během nejvytíženějších chvil v roce fungovala síť O2 bez problémů.

SMS

meziroční srovnání

počet odeslaných SMS

12 195 718

SMS

-13,2%

počet odeslaných SMS za nejzatíženější hodinu

1 189 139

SMS/hod (10:00 - 11:00)

-16,9%

MMS

meziroční srovnání

počet odbavených MMS

392 937

MMS

-20,8%

VOLÁNÍ

meziroční srovnání

počet všech hovorů (mobilní síť)

13 943 169

 

-4,4%

počet všech hovorů za nejzatíženější hodinu

1 707 602

Hovory / hod (10:00 - 11:00)

-0,7%

DATA

meziroční srovnání

celkový objem datového provozu pro mobilní sítě

2 143,0

TB

+30,9%