Češi o Štědrém dnu volali a odeslali textových SMS méně než v předchozím roce. Mnohem více letos naopak využívali sociální sítě, což dokládá i meziroční růst přenosu dat o více než 30 %.
Během 24. prosince 2021 uskutečnili zákazníci O2 celkem 13 943 169 hovorů, poslali 12 195 718 SMS a 392 937 MMS. Nejvytíženějším časem pro volání i odesílání SMS bylo tradičně dopoledne od 10.00 do 11.00 hod. Počet hovorů klesl oproti loňskému roku o 4 %, počet odeslaných SMS o 13 %.
Každým rokem naopak přibývá počet vánočních přání, která lidé posílají prostřednictvím sociálních sítích, messengerů či e-mailů. O letošním Štědrém dnu tak v síti O2 padl nový vánoční rekord v objemu přenesených dat. "Největším rekordmanem je přitom aplikace Whatsapp, u které došlo k meziročnímu nárustu v objemu přenesených dat o 70 %," říká Kateřina Mikšovská, tisková mluvčí O2.
Sociální sítě přitom zažívají během 24. prosince dvě výrazné provozní špičky - první v dopoledních hodinách, která kulminuje krátce po poledni, a druhou kolem deváté hodiny večerní. "Mezi 17.00 a 20.00 dochází na sociálních sítích k výraznému propadu datového provozu. Lidé odkládají své telefony, usedají ke štědrovečerní večeři nebo se přesouvají ke stromečku. Teprve poté se na sociální sítě vrací," vysvětluje Mikšovská s tím, že celkový datový provoz se na Štědrý den oproti loňsku zvýšil o 31 % na 2 143 TB.
I během nejvytíženějších chvil v roce fungovala síť O2 bez problémů.
SMS |
meziroční srovnání |
||
počet odeslaných SMS |
12 195 718 |
SMS |
-13,2% |
počet odeslaných SMS za nejzatíženější hodinu |
1 189 139 |
SMS/hod (10:00 - 11:00) |
-16,9% |
MMS |
meziroční srovnání |
||
počet odbavených MMS |
392 937 |
MMS |
-20,8% |
VOLÁNÍ |
meziroční srovnání |
||
počet všech hovorů (mobilní síť) |
13 943 169 |
|
-4,4% |
počet všech hovorů za nejzatíženější hodinu |
1 707 602 |
Hovory / hod (10:00 - 11:00) |
-0,7% |
DATA |
meziroční srovnání |
||
celkový objem datového provozu pro mobilní sítě |
2 143,0 |
TB |
+30,9% |
Název | Velikost |
---|---|
O2_vánoční_statistiky_2021.png |
4 MB
Stáhnout
|
Kontakty
Kateřina Mikšovská
Tiskové oddělení O2
katerina.miksovska@o2.cz
tel: 800 163 342 (800 1 media)
O2 je největším operátorem na českém trhu. Hlasové, internetové a datové služby poskytuje zákazníkům od domácností přes malé a střední firmy až po velké korporace. O2 vždy nabízí ty nejmodernější technologie. V současnosti buduje síť páté generace (5G), kterou jako první spustilo v reálním prostředí. O2 je zároveň největším poskytovatelem internetu pro domácnosti a firmy, který nabízí na 99 % adres. Fixní připojení nejlépe funguje v kombinaci s modemem O2 Smart Box, který O2 vyvinulo ve vlastní režii. Se svou službou O2 TV je největším provozovatelem internetového televizního vysílání v Česku. Pro své zákazníky O2 nakoupilo řadu exkluzivních sportovních práv a díky tomu nabízí nejatraktivnější sportovní obsah na českém trhu. Společnost patří k největším hráčům v oblasti hostingových a cloudových služeb, stejně jako v oblasti managed services a ICT. Vzhledem k tomu, že se trendy v telekomunikačním odvětví významně mění, zaměřuje se O2 rovněž na vývoj a nabídku jiných než tradičních telekomunikačních služeb. K nim patří zejména finanční služby jako pojištění zařízení či cestovní pojištění v mobilu.