Operátor O2 vsadil ve své vánoční kampani na jednoduchý princip - každý zákazník, který u O2 využívá jakoukoli službu, si mohl v Moje O2 snadno vygenerovat voucher na tisíc korun a využít jej k nákupu sluchátek O2 Pods či vybraných telefonů a notebooků.

Podle Václava Dostála, ředitele pro prodej mobilních telefonů a dalších zařízení v O2, využil akci každý pátý zákazník. "S nadsázkou říkáme, že naše O2 Pods se snad staly nejčastějším dárkem, který se letos pod stromečkem objevil," dodává Dostál. Výrazně přitom vzrostl zájem o 5G telefony. Jejich prodeje se meziročně zvýšily o 760 %.

Na celkovém množství telefonů zakoupených právě u O2 se zařízení podporující nejrychlejší síť 5G podílela z téměř dvou třetin. Za vyšším zájmem o 5G telefony stojí také nové tarify, které O2 představilo v polovině září a které již automaticky zpřístupňují 5G síť všem paušálním zákazníkům. Mezi nejoblíbenějšími telefony, které se v O2 v předvánočním čase prodávaly, patřily Samsung Galaxy A52s 5G, realme 8 5G a Xiaomi Redmi Note 10 5G.

To, že si zákazníci O2 rozbalili pod stromečkem nový telefon, dokládají i provozní statistiky. Mezi Štědrým dnem a Silvestrem se k síti O2 připojilo téměř 150 tisíc nových zařízení.

Operátor zvolil elegantní cestu, díky které slevovou tisícikorunu na zařízení dostal každý zákazník nehledě na službu. " Nedělali jsme rozdíly. Slevu dostali všichni zákazníci bez ohledu na to, jak dlouho u O2 jsou, nebo jaké služby daný zákazník využívá," popsal Dostál.

Při přípravě vánoční kampaně vsadilo O2 i na včasné plánování. " Letošní Vánoce jsme řešili opravdu s velkým předstihem, do portfolia jsme zařadili celkem 5 nejsilnějších značek mobilních telefonů s více jak 25 modely. Díky tomu jsme byli dostatečně zásobeni telefony a dalšími zařízeními," vysvětluje Dostál a doplňuje : "V každé cenové kategorii jsme přitom měli několik substitučních modelů pro případ, že by se některé zařízení na trhu vyprodalo. Pro naše zákazníky jsme tak vždycky měli odpovídající alternativu."

Dostatek zařízení mělo O2 i mezi modely Apple, které letos patřily v Česku k nedostatkovému zboží. " Těší nás, že v očích našich zákazníků nejsme jen mobilní operátor, ale jsme vnímáni jako silný hráč v prodeji mobilních telefonů," říká Dostál.

Vánoční kampaň operátor O2 spustil 1. listopadu 2021 a na konci toho měsíce přichystal i dvojnásobný Black Friday. Pro zákazníky snadno srozumitelná kampaň, která byla k vidění v televizi, outdooru, tištěných médiích i onlinu, zajistila O2 nadstandardní výsledky i v dalších oblastech. "Počet zákazníků, kteří díky kampani začali využívat naši aplikaci nebo webové rozhraní Moje O2, kde se generovaly poukázky na slevu 1 000 korun, překonal v prosinci jeden milion uživatelů. Meziročně tak zájem o on-line samoobsluhu vzrostl o více než 35 %," komentuje úspěch Dana Tomášková, ředitelka O2 TV a digitálních služeb.

S Moje O2 má přitom operátor další plány. " Nejrůznější výhody a slevy pro naše zákazníky budeme postupně koncentrovat právě do mobilní aplikace Moje O2. Novinky chceme představit v průběhu jara," tvrdí Tomášková.

Předvánoční kampaň přilákala zákazníky nejen do online prostředí, ale i do značkových prodejen. Mezi konkurenčními operátory, ale i mezi prodejci elektroniky a mobilních telefonů, má společnost O2 největší pobočkovou síť. Po loňském roce spojeném s lockdowny tak návštěvnost kamenných poboček vzrostla o desítky procent, prodeje přes e-shop se oproti loňským Vánocům téměř zdvojnásobily.