• Petr Hirš od července nově vede centrum umělé inteligence Dataclair.ai  
  • Novým vedoucím manažerem O2 Media je od června Radovan Oprendek   

Komerční divize O2 uvítala na manažerských pozicích dvě nová jména. Do čela centra umělé inteligence se postavil Petr Hirš a O2 Media vede Radovan Oprendek. Oba útvary spolu úzce spolupracují například při pokročilém targetingu reklamních kampaní prostřednictvím AI technologie a Big data.  
  
Centrum umělé inteligence O2 Dataclair.ai od července nově vede Petr Hirš. Dosud měl na starost oddělení výzkumu a vývoje, kde se zaměřoval na vytváření produktů a řešení využívající Big data. Na pozici ředitele Dataclair.ai nahrazuje Jana Romportla a dle svých slov bude pokračovat v nastavené strategii a fungování centra umělé inteligence.   
  
"Pokračujeme v cestě, na které se zaměřujeme na podporu v oblasti AI pro stávající i nový business skupiny PPF. Stále platí a bude platit, že se snažíme doručovat řešení, která pomáhají lidem, šetří peníze, drží vysoký etický standard, ale jsou zároveň i zisková," uvádí Hirš.   

.
  
Petr Hirš se svými týmy vytváří řešení využívající O2 Big data a pokročilé techniky strojového učení z oblasti aplikované umělé inteligence. "V nejbližším období vidím zaměření na tři velké oblasti: prodloužení dlouhodobých kontraktů, start nových projektů v oblastech trhu, kde zatím nemáme standardizované řešení, a podporu sdílení znalostí v oblasti AI interně i externě," přibližuje plány do budoucna.   
  
I díky špičkovému AI centru Dataclair.ai dokážou O2 Media realizovat pokročilé multikanálové kampaně a targeting založený na anonymizovaných datech a algoritmech umělé inteligence.   
  
Petr Hirš tak bude spolupracovat s novým vedoucím manažerem O2 Media a Data Monatization, kterým je od června Radovan Oprendek. Ten se vrací zpět do společnosti O2 po dvou a půl letech, během kterých sbíral nové zkušenosti v oblasti online marketingu a customer experience ve společnosti Footshop.       

.
  
"O2 Media dávají prostor oslovit obrovskou skupinu potenciálních zákazníků. Dokážeme je přesně zacílit a komunikaci rozfázovat do logických kroků. Pomůžeme i s vyladěním marketingového sdělení," říká Oprendek, který se svým týmem realizuje kampaně s přesným cílením prostřednictvím unikátního mixu mediálních formátů.   
  
O2 Media zajišťují firemním zákazníkům sofistikované cílení SMS nebo e-mailů na početné publikum. Marketingovou komunikaci lze totiž založit i na lokaci SIM karty nebo zájmech příjemce. Kromě komunikace jsou O2 Media partnerem například pro výzkum týkající se pohybu obyvatelstva a dalších pokročilých datových analýz. "Prioritou pro O2 Media je přinášet nové komerční datové produkty, které pomáhají firmám pochopit chování potenciálních zákazníků v reálném světe a díky tomu je také oslovovat relevantní komunikací. To vše za podmínek vysoké ochrany osobních údajů," dodává Oprendek.   

Medailonky

  
Petr Hirš vystudoval Vysoké učení technické v Brně se zaměřením na informační systémy. V oblasti vývoje komerčního software pracuje již více jak 15 let. Zaměřoval se na vývoj a vedení týmů pro vytváření SW řešení v pojišťovnictví a bankovním sektoru. Měl možnost vést distribuované týmy pro vývoj produktu v oblasti secure print managementu a zakládal kompetenční centrum pro robotickou automatizaci procesů pro společnost Lidl. Petra baví horská cyklistika, historie počítačových her a sci-fi literatura.   
  
Radovan Oprendek vystudoval Masarykovu univerzitu v Brně se zaměřením na finance, ekonomiku, ekonometrii, data mining a statistiku. Analýzou dat se zabývá již deset let. V roce 2013 začal ve firmě KPMG jako konzultant a business analytik a pracoval například na modelech finančních plánů. Čtyři roky pak působil ve společnosti O2 jako vedoucí analytického týmu a marketingový manažer. Digitálnímu marketingu se věnoval i u společnosti Footshop. Od června se vrátil zpět do O2 a je vedoucím manažerem O2 Media a Data Monetization. Radovan nepohrdne výletem do hor, ať už v rámci turistiky nebo lyžování.