Společný projekt Nadace O2 a Nadace PPF získal prestižní cenu Fóra dárců za nejlepší charitativně komunikační projekt

29. 11. 2023
Edukativní kampaň „Online násilí není vidět, ale bolí mě“ získala první místo v rámci udílení Cen Fóra dárců v kategorii Charitativně komunikační projekt. Kampaň upozorňuje na hrozby online prostředí a je podložená fakty z celorepublikového výzkumu. Cenu za společný projekt přebírali zástupci Nadace O2 a Nadace PPF.  

Ceny fóra dárců_Nadace O2 a Nadace PPF

Zdroj: Fórum dárců, Tomáš Rubín

V úterý 28. listopadu ve Valdštejnském paláci probíhalo slavnostní vyhlášení Cen Fóra dárců, které každoročně organizuje spolek Fórum dárců. Smyslem cen je podpořit a vyzdvihnout práci nejen neziskových organizací, ale i firem a firemních nadací, fondů v charitativní oblasti a veřejně prospěšných oborech. V kategorii Charitativně komunikační projekt Nadace O2 společně s Nadací PPF převzali „zlatou medaili“

„Už více než pět let se věnujeme tématům digitální bezpečnosti, a vždy nás potěší, když naši práci někdo ocení. Snažíme se otevírat témata, která jsou často přehlížena nebo jim ve společnosti není připisován takový důraz, ale každé jedno z nich se i díky průzkumům, které provádíme mezi tisícovkami dětí a dospělých, ukazuje jako vážné – ať už mluvíme o body shamingu, šikaně na sociálních sítích, problematice anonymity v on-line prostředí nebo samotného bezpečí v kyberprostoru. Každé ocenění naší práce, nás posouvá kupředu, dává nám energii pokračovat a hledat další nové, neprobádané oblasti, které ve společnosti otevřít,“ vzkazuje Dominika Herdová, manažerka Nadace O2. 

Vítězný charitativně komunikační projekt: Online násilí není vidět, ale bolí mě 

Dlouhodobá edukativní kampaň upozorňuje na hrozby v online světě a zohledňuje fakta, která vzešla z výzkumu agentury NMS Market Research pro Nadaci O2 a Nadaci PPF. Cílem bylo zjistit, jak se děti reálně chovají v online světě ve srovnání s tím, co si myslí jejich rodiče. Sběru dat se zúčastnilo téměř 5 000 respondentů. Tento výzkum mimo jiné zjistil, že téměř každé 4. dítě, se chová na internetu rizikově, že děti stráví na mobilu průměrně 3 a půl hodiny denně, a mimo jiné 4 děti z 10 uvedly, že jsou na internetu v kontaktu s někým, koho vůbec neznají. Kompletní výzkumná zpráva Děti on-line. Když rodič netuší… je ke stažení na webové stránce www.o2chytraskola.cz  

Součástí výherní kampaně byl i film o kyberšikaně – Anna is Missing, který mohli diváci vidět v kinech od 10. srpna. Vypráví o influencerce Anně, která je známá svým provokativním obsahem na internetu. Náhle však ze všech obrazovek zmizí. Když patnáctiletá Nina najde fotku polonahé Anny v mobilu svého táty, rozhodne se Annu vypátrat. Sled dalších událostí změní život jak Nině, tak její rodině. Film vznikl za podpory Nadace O2, Nadace PPF a VOYO a v kinech ho shlédlo více než 16 000 diváků. Dalším 9 000 žákům byl promítnut ve školách. 

„Jsem přesvědčena, že digitální wellbeing a bezpečí v online světě patří k nejdůležitějším tématům, kterými by se společnost měla v současné době zabývat. A to především mezi dětmi a dospívajícími. Právě ti jsou totiž v online prostředí vystaveni největším rizikům. Ocenění Fóra dárců si tak vážím mimo jiné jako potvrzení, že jsme se zaměřili na správnou oblast, a věřím, že jí získá další publicitu. Zároveň mám radost z toho, jak skvěle v tomto projektu fungovala spolupráce mezi společnostmi skupiny, tedy Nadací PPF, Nadací O2 a TV Nova a Voyo,“ říká Jana Tomas Sedláčková, ředitelka pro neziskové projekty skupiny PPF. 

Monika Ježková
Tiskové oddělení O2 Czech Republic a.s.
Za Brumlovkou 266/2, 140 22   Praha 4-Michle  
monika.jezkova@o2.cz
tel: 800 163 342 (800 1 media)
www.o2.cz
 
O společnosti O2 Czech Republic
O2 je největším poskytovatelem telekomunikačních služeb na českém trhu. V současnosti poskytuje služby prostřednictvím téměř osmi milionů mobilních a pevných linek, což z něj činí jednoho z vedoucích poskytovatelů plně konvergentních služeb v Evropě. Zákazníkům mobilních služeb nabízí O2 nejmodernější technologii LTE, jako první v Česku společnost spustila také plnohodnotné 5G. Značka O2 pro zákazníky neznamená jen telekomunikace. O2 je schopna vyhovět i těm nejnáročnějším požadavkům zákazníků též v oblasti ICT a nabídnout jim služby housingu, hostingu i cloudových služeb v datových centrech o celkové rozloze 7 300 metrů čtverečních. Tato datová centra jako první v ČR a střední Evropě získala certifikaci úrovně TIER III. Se svou službou O2 TV je O2 zároveň největším provozovatelem digitálního televizního vysílání v Česku.