Úvod

  • Zpráva nezávislého auditora
  • Rozhovor s předsedou představenstva Luisem Antoniem...
  • Vybrané finanční a provozní ukazatele
  • Kalendář klíčových událostí roku 2011

01
O skupině Telefonica

  • O skupině Telefónica - úvod

02
Zpráva představenstva o podnikatelské činnosti

  • Skupina Telefónica Czech Republic
  • Telekomunikační trh v České republice
  • Rezidentní segment
  • Podnikatelé a firmy
  • Korporace a veřejná správa
  • Národní a mezinárodní služby velkoprodeje
  • Platební služby
  • Komentované finanční výsledky

03
Společenská odpovědnost (CSR)

  • Společenská odpovědnost (CSR) – úvod
  • Etické zásady podnikání
  • Působení na trhu a chování k zákazníkům
  • Péče o zaměstnance a pracovní prostředí
  • Péče o životní prostředí
  • Podpora veřejně prospěšných aktivit

04
Správa a řízení společnosti

  • Správa a řízení skupiny Telefónica Czech Republic
  • Dceřiné a přidružené společnosti a další...
  • Organizační struktura společnosti Telefónica CR
  • Správní orgány společnosti
  • Představenstvo společnosti
  • Výkonné řízení společnosti
  • Zpráva dozorčí rady společnosti
  • Dozorčí rada společnosti
  • Výbor pro audit společnosti
  • Principy odměňování osob s řídící pravomocí...
  • Ostatní informace týkající se osob s řídící...
  • Prohlášení společnosti Telefónica CR o míře...
  • Informace týkající se záležitostí podle § 118...

05
Konsolidovaná účetní závěrka

  • Konsolidovaná účetní závěrka – úvod

06
Účetní závěrka

  • Účetní závěrka – úvod

07
Ostatní informace pro akcionáře a investory

  • Ostatní informace pro akcionáře a investory

Korporace a veřejná správa

Telekomunikační služby

Aby společnost Telefónica CR své podnikání, ale i podnikání svých zákazníků neustále posouvala dopředu, změnila radikálně pohled na způsob poskytování telekomunikačních služeb. Významný zákazník získal komplexní řešení telekomunikačních služeb a výhody, které mu mohl nabídnout pouze jeden operátor zastřešující všechny jeho požadavky.

Telefónica CR nepovažuje důvěru zákazníka za samozřejmost, a proto se ji rozhodla rozvíjet pomocí nového programu O2 Exclusive, který nabízí tu nejlepší péči, pravidelný audit využívaných služeb v rámci garanční schůzky a řadu dalších výhod, které zefektivní jejich každodenní potřeby. Také díky tomu se v roce 2011 podařilo získat řadu exkluzivních korporátních zákazníků:

Společnost Accenture uzavřela s Telefónica CR kontrakt pokrývající všechny TELCO služby a zapojila se do konceptu O2 Exklusive.

Akvizicí mobilních služeb se Český Rozhlas stal exkluzivním zákazníkem, kterému Telefónica CR nyní dodává téměř všechny telekomunikační služby. Sjednaný kontrakt na mobilní služby je na dobu 4 let. Významnou výhodou pro společnost Telefónica CR byla dlouhodobá zkušenost klienta s péčí a rozvojem při poskytování datových a hlasových služeb.

ČSA a.s. vypsaly v červnu 2011 výběrové řízení na dodávku Kontaktního centra pro široké spektrum uchazečů současného trhu ICT. Telefónica CR společně s dodavatelem Atlantis Software a.s. ve velké konkurenci uspěla a zakázku získala. V dubnu 2012 bude Kontaktní centrum iCC předáno do ostrého provozu.

Před 2 lety se společnosti Telefónica CR podařilo převzít WAN připojení pro kamenné pobočky Fortuny od společnosti GTS. V roce 2011 se podobný úspěch podařilo zopakovat. Získaná zakázka pro Telefónica CR znamená až 3 000 nových přípojek POS během následujících 2 let, nezávislé centrální přípojky MPLS, internetovou konektivitu a dvě nezávislé lokality pro databáze a aplikační servery.

Telefónica CR se stala po dobu 5 let primárním poskytovatelem datové konektivity v nově vybudovaném datovém centru společnosti Synot ICT. Tato spolupráce vytváří značný potenciál pro prodej dalších služeb O2 v regionu. Kromě toho se podařilo rozšířit portfolio služeb o úspěšnou akvizici 3 000 datových a hlasových SIM karet. Holding Synot se tak stal jedním z exkluzivních zákazníků, kteří 100% spoléhají na služby od společnosti Telefónica CR.

V roce 2011 byla podepsána smlouva na WAN pro holding Moravia Steel. Akvizicí od GTS bude společnost Telefónica dodávat fixní datové služby a internet na dobu 24 měsíců.

V roce 2011 se společnosti Telefónica CR podařilo získat řadu významných zákazníků nejen z korporátní, ale také ze státní správy. Mezi důležité zákazníky patří například Lesy ČR, se kterými byla podepsána smlouva na telekomunikační služby včetně IP telefonie a rekonstrukci LAN.

Významným klientem společnosti se stal rovněž SZIF (Státní zemědělský intervenční fond), se kterým byl uzavřen kontrakt na poskytování provozu a technické podpory. Telefónica CR nabídla nejnižší cenovou nabídku, zakázku získala, a navíc státnímu fondu pomohla ušetřit až 100 milionů Kč.

Mezi zákazníky O2 se zařadila také Armáda ČR, které bude společnost Telefónica dodávat po dobu 48 měsíců mobilní a fixní hlasové služby. Stejné služby, a navíc i monitoring IT infrastruktury bude společnost dodávat státnímu podniku DIAMO. Státní podnik Povodí Ohře a Palivový kombinát Ústí pak bude využívat službu O2 Car Control.

Podařilo se rovněž získat zákazníky ze státní správy na regionální úrovni. Vybudování komunikační infrastruktury Karlovarského a Plzeňského kraje bylo svěřeno právě společnosti Telefónica CR.

ICT

V první polovině roku 2011 došlo ke změně organizační struktury v rámci divize Firemních zákazníků společnosti směrem k většímu zaměření na prodej ICT řešení nad telekomunikačními službami.

V červnu 2011 byla na úrovni executive commitee schválena strategie pro oblast ICT na období následujících tří let. Hlavními oblastmi této strategie je zaměření na vertikály „machine2machine“, cloud computing a security/networking vyvíjené globálně na úrovni celé skupiny Telefónica.

Od září 2011 byl prvním dostupným produktem z této kategorie O2 Cloud. Technologie O2 Cloud nabízí korporátním zákazníkům virtuální datová centra, tj. serverový výkon, disková pole, zálohování a obnovu dat. Služba disponuje interaktivním rozhraním pro ovládání a správu. Zákazníkům přináší výhody v podobě flexibilního navyšování nebo snižování výkonu a kapacity na měsíční bázi a kompletní garanci funkčnosti. Zákazníci rovněž oceňují nižší náklady v porovnání s pořízením vlastní infrastruktury.