Postarali jsme se o Wi-Fi připojení nejen pro klienty, ale i pro zaměstnance na pobočkách Commerzbank. Důraz jsme kladli na bezpečnost a správu přístupů.
Free Wi‑Fi pro zákazníky. Můžete za ni získat plusové body a marketingově ji využít. Často ale bývá Achillovou patou: Správa Wi‑Fi je náročná finančně i na čas. Nároky na její rychlost exponenciálně rostou a řešit samozřejmě musíte i bezpečnost. Tím spíš, když jste mezinárodní banka a Wi‑Fi na svých pobočkách nabízíte i pro klienty. V O2 nabízíme řešení: Managed Wi-Fi.
„Když se řekne O2, většina lidí si automaticky představí velkou společnost a neočekává osobní přístup. Při realizaci managed Wi‑Fi na našich pobočkách byl ale přístup velmi osobní. Na všem jsme se dohodli, vyšli jsme si vstříc. Přípravné práce byly pečlivé, zjistili jsme, jaké pokrytí a kde potřebujeme. Navržené řešení je maximálně dostačující a skvěle funguje do dnešního dne.“
Pavel Čurilla, Vice President Commerzbank v České republice
Díky nám se ve 3 pobočkách Commerzbank můžou na Wi‑Fi připojit nejen zaměstnanci, ale i zákazníci, kteří do banky přijdou. Rychle, jednoduše a zároveň bezpečně.
Postarali jsme se o instalaci a nastavení. Zajišťujeme správu i servis. A díky Captive portálu a bezpečnostní komponentě WatchGuard, kterou jsme přidali navíc, může IT oddělení Commerzbank řídit pravidla připojení a sledovat například to, kdo a na jak dlouho se přihlašuje.
„Managed Wi‑Fi ve zkratce znamená, že o správu služby se staráme my. Zajišťujeme konektivitu. Také jsme se postarali o instalaci – v pobočkách jsme rozmístili vysílací body, které signál šíří. Vše jsme nastavili podle požadavků a dál se staráme o správu a servis,“ popisuje zajištění Wi‑Fi pro 3 pobočky Commerzbank v Praze Jan Hubeňák, sales manažer O2.
Wi‑Fi připojení je na pobočkách v Jugoslávské, Pekařské a na Karlově náměstí k dispozici jak pro zaměstnance, tak pro klienty, kteří do banky přicházejí. „Prostřednictvím Captive portálu pak mají nadefinovaná pravidla. Kdo se kam může připojit a dostat,“ vysvětluje Jan Hubeňák. „Zkrátka jsou schopní řídit přístup uživatelů k síti z pohledu zaměstnance i návštěvy.“
„Zákazníci už dnes automaticky očekávají, že kamkoli přijdou, bude pro ně k dispozici Wi‑Fi. Tím, že ji můžeme nabídnout každému klientovi, který k nám přijde na schůzku, jsme se dostali na úroveň služeb, na které bychom jako banka měli být,“ doplňuje Pavel Čurilla, Vice President Commerzbank v České republice. „Řešení, které pro nás O2 navrhlo, je maximálně dostačující. Přípravné práce byly pečlivé, a tak je řešení nadesignované přesně tak, jak potřebujeme.“
Službu managed Wi‑Fi jsme navíc v případě Commerzbank jsme ještě obohatili o bezpečnostní prvek WatchGuard. „Klient si nemůže dovolit, aby poskytoval Wi‑Fi, do které se kdokoli připojí a může si v ní cokoli dělat,“ říká Jan Hubeňák. WatchGuard proto zajišťuje inspekci provozu, všechna připojená zařízení jsou k dispozici pod síťovými označeními, a kromě toho síť chrání například před backdoor spywarem nebo spamem.
Managed Wi‑Fi je naše běžné řešení pro klienty. V případě Commerzbank jsme nicméně přidali ještě další bezpečnostní prvek – WatchGuard. Ten se občas označuje jako firewall nové generace a mimo jiné chrání Wi‑Fi síť i její uživatele před internetovými útoky a nevyžádaným obsahem.
Lokálně ukotvená, globálně propojená. To je motto Commerzbank, 2. největší německé banky, která vznikla už v roce 1870. Aktuálně působí ve více než 50 zemích a celosvětově má více než 15 milionů zákazníků. V České republice banka působí od roku 1992, specializuje se na firemní klientelu a firmám pomáhá při vstupu na mezinárodní trhy. Kromě 3 pražských poboček, pro které jsme zajistili službu managed Wi‑Fi, má pobočku i v Brně.