Používejte v jednom telefonu více různých SIM. Třeba jednu pracovní a druhou pro soukromé účely.
Všechny údaje jsou bezpečně nahrané na čipu vašeho zařízení. A ještě k tomu elektronická SIM nezatěžuje životní prostředí.
S eSIM už si nemusíte pamatovat, jestli vaše zařízení vyžaduje mini, micro, nebo nano SIM kartu.
Pořiďte si telefon nebo jiné zařízení, které podporuje eSIM, a připojte ho k internetu nebo Wi‑Fi.
Navštivte kteroukoliv O2 prodejnu nebo si ho objednejte přes Moje O2.
Postup aktivace se liší dle konkrétního zařízení. Detailní postup aktivace dle zařízení
Aktivace eSIM na zařízení:
Při aktivaci eSIM na vašem zařízení doporučujeme postupovat podle stránek výrobce.
Všechny telefony, na kterých můžete eSIM používat, najdete v nabídce našeho e-shopu.
eSIM je vestavěná SIM (embedded SIM), která je v podobě čipu umístěná ve vybraných typech zařízení. eSIM podporuje všechny služby, na které jste zvyklí u běžné plastové SIM. Nově už nemusíte do svého mobilního telefonu nic vkládat, jen do zařízení nahrajete tzv. eSIM profil. Stačí se připojit k internetu nebo Wi‑Fi a připravit si eVoucher od O2, na kterém najdete svůj QR kód, PIN a PUK.
V jednom zařízení můžete mít aktivní dvě SIM zároveň. Pokud váš telefon podporuje klasickou plastovou SIM i eSIM (iPhone od řady XS), umožňuje vám to využívat oba typy současně. V praxi tak můžete fungovat současně na služebním i soukromém čísle nebo využívat tarif na volání a na data.
Jestli váš telefon podporuje eSIM, zjistíte na internetových stránkách výrobce zařízení.
eVoucher je kupon, na kterém najdete svůj QR kód, PIN, PUK a nejdůležitější kontakty na O2. Umožní vám nahrát váš eSIM profil do zařízení.
eVoucher dostanete ve všech značkových O2 prodejnách, kde vám naši O2 Guru rádi pomohou s první aktivací. Pokud jste našim stálým zákazníkem, můžete si eVoucher objednat v Moje O2. Stačí si vybrat nejpohodlnější místo doručení – třeba k vám domů nebo do práce.
Zjednodušeně řečeno, eSIM profil je souhrn dat, který zaručuje fungování vašeho zařízení (jindy tyto informace nese plastová SIM). eSIM profil je digitálně uložený na vaší eSIM. Je svázaný s vaším telefonním číslem a máte na něm zvolený svůj tarif.
Na eSIM si můžete nahrát více eSIM profilů – například jeden tarif pro volání a jiný určený pro data. Konkrétní počet vždy záleží na kapacitě vestavěného čipu ve vašem zařízení. V jeden okamžik ale může být aktivní pouze jeden z nahraných eSIM profilů.
Pokud jste si v nastavení telefonu omylem smazali svůj eSIM profil, můžete si ho do zařízení znovu nahrát pomocí původního eVoucheru. Na něm najdete svůj QR kód.
Nezapomeňte:
Prvně je nutné eSIM profil ze zařízení smazat. Je nutné, abyste zařízení měli po celou dobu připojené k internetu (a nebo musí být připojeno k internetu přes Wi-Fi), jinak smazání profilu neproběhne. Jakmile je profil úspěšně odstraněn (tzn. nevidíte ho již v původním zařízení), je možné ho přes původní eVoucher s QR kódem načíst do nového zařízení.
Jestliže potřebujete dát zařízení do servisu, eSIM profil z vašeho telefonu smažte. Pro smazání musíte být připojení k Wi‑Fi. Pokud při mazání narazíte na problém, navštivte kteroukoliv značkovou O2 prodejnu, kde vám naši O2 Guru rádi pomohou.
Pokud se vám z vašeho porouchaného telefonu podařilo eSIM profil smazat, můžete ho pomocí stávajícího eVoucheru nahrát do nového zařízení, které podporuje eSIM. V případě, že vaše záložní zařízení nepodporuje eSIM nebo se nepovedlo eSIM profil z porouchaného zařízení smazat, musí dojít k výměně vaší SIM karty (plastové nebo eVoucheru).
Postup je stejný jako v případě ztráty plastové SIM:
Co nejdříve zavolejte na O2 Guru linku 800 02 02 02 a zablokujte své telefonní číslo. Následně se zastavte na kterékoliv značkové O2 prodejně pro nový eVoucher, který si opět nahrajete do zařízení. eVoucher si také můžete objednat v Moje O2.
Prvně je nutné eSIM profil z původního zařízení smazat. Je nutné, abyste zařízení měli po celou dobu připojené k internetu (a nebo musí být připojeno k internetu přes WiFi), jinak smazání profilu neproběhne. Jakmile je profil úspěšně odstraněn (tzn. nevidíte ho již v původním zařízení), je možné ho přes původní eVoucher s QR codem načíst do nového zařízení.
Ano, můžete a to v nastavení telefonu. V procesu mazání eSIM profilu je potřeba, aby zařízení bylo po celou dobu připojeno k internetu (a nebo musí být připojeno k internetu přes WiFi), jinak smazání profilu neproběhne korektně (tím pádem by nešel profil nahrát do dalšího zařízení).
Ano, naše eSIM obsahuje tzv. ISIM profil. To znamená, že vám zajistí bezproblémové připojení k 5G síti.
Zaleží na výrobci zařízení. Pokud v nastavení zařízení vyberete Tovární nastavení zpravidla vám zařízení nabídne, zda chcete současně s továrním zařízení eSIM profil smazat, či nikoliv.