Průvodce vyúčtováním a reklamace

Vyúčtování a reklamace

Mohlo by vás zajímat

Můžu dostat vyúčtování v elektronické podobě?

Ano. Všechna svá vyúčtování najdete v Moje O2. Tam si taky můžete nastavit, abychom vám vyúčtování posílali e-mailem (Vyúčtování/Nastavit vyúčtování/Zasílání vyúčtování/Zasílání e-mailem). Elektronické vyúčtování i jeho posílání na e-mail je zdarma. V Moje O2 máte navíc zdarma k dispozici detailní výpis, který najdete v sekci vyúčtování.

Potřebuju opis faktury. Co mám dělat?

Své vyúčtování najdete v Moje O2, odkud si ho můžete vytisknout. Pokud byste potřebovali poslat opis poštou, počítejte s tím, že jde o službu zpoplatněnou podle ceníku. Objednat si ji můžete:

  • telefonicky na 800 02 02 02 (ze zahraničí +420 720 720 720). Linka pro podnikatele: 800 203 203 (ze zahraničí +420 720 720 720).
  • písemně na adrese O2 Czech Republic a.s., Za Brumlovkou 266/2; 140 22  Praha 4 – Michle
  • osobně v O2 Prodejně
Potřebuju změnit údaje na faktuře. Jak to udělám?
Změna adresy
  • Změnu fakturační adresy zvládnete v Moje O2 ve Vyúčtování, Nastavit vyúčtování. Pokud máte zákaznických účtů víc, vyberte ten, pro který změnu požadujete, zvolte Zasílání upozornění v levém sloupci a na vyúčtování dejte Změnit.
  • Změnu adresy trvalého bydliště vyřídíte jedině v O2 Prodejně. Budete k tomu potřebovat občanský průkaz.
  • Změnu adresy sídla společnosti zadáte přes svého obchodního zástupce, na zákaznické lince 800 203 203 nebo v O2 Prodejně. Budete potřebovat výpis z obchodního rejstříku s novou adresou sídla společnosti a občanský průkaz.

 

Nastavení posílání faktury e-mailem
  • V Moje O2 klikněte na Vyúčtování, Nastavit vyúčtování. Tady vyberte Zasílání e-mailem, klikněte na Aktivovat a zadejte svou e-mailovou adresu.

 

Změna e-mailu pro poslání faktury
  • V Moje O2 klikněte na Vyúčtování, Nastavit vyúčtování. Tady vyberte Zasílání emailem, klikněte na změnit e-mailovou adresu a adresu upravte.

 

Sloučení služeb do jedné faktury
  • V Moje O2 jděte na konkrétní produkt, klikněte na Pomoc a podpora v levém sloupci a pak na Přesunout službu na jiný zákaznický účet/jiného zákazníka. 
Mám od vás víc služeb a chci dostávat jedno vyúčtování. Jak to zařídím?

Abyste mohli za všechny služby dostávat jen jedno souhrnné vyúčtování, je potřeba spojit všechny své zákaznické účty do jednoho. To uděláte jednoduše v Moje O2. Nejdřív je potřeba rozkliknout konkrétní číslo (z hlavní karty zákazníka/Pomoc a podpora/Přesunout službu na jiný zákaznický účet/jiného zákazníka).

Pokud máte pronajaté zařízení nebo zařízení na splátky
Účty spojíte tak, že služby, u kterých nemáte pronajaté zařízení / zařízení na splátky, převedete na zákaznický účet (fakturu), u kterého pronajaté nebo splácené zařízení máte. Obráceně to možné není.

Co když si v průběhu zúčtovacího období změním tarif? Jak bude vypadat vyúčtování?

Při změně tarifu si můžete vybrat, jestli chcete změnu udělat hned, nebo počkáte na nové zúčtovací období. Podle toho bude vypadat i vyúčtování. Když si vyberete okamžitou změnu tarifu, zaplatíte za původní tarif jen za dny, kdy jste ho používali. Podobně z původního tarifu můžete využít jen poměrnou část volných minut. To samé se týká i nového tarifu. Paušální poplatek se započítá jen za dny, ve kterých už jste měli nový tarif nastavený. A k dispozici budete mít poměrnou část volných minut.

Jak to může vypadat? Na příkladu dole vidíte, že u čísla 602 XXX XXX došlo 14. listopadu ke změně tarifu z FREE Bronzový na FREE+ Modrý. ​Zúčtovací období zákazníka je od 12. do 11. dne v měsíci.​ Měsíční poplatky jsou rozúčtované poměrnou částí od 12. 11. do 13. 11. za 1 den tarifu FREE Bronzový a od 14. 11. do 11. 12.  za nový FREE+ Modrý.

Ukázka změny tarifu v zúčtovacím období

Jak je to s DPH ve vyúčtování?

Ve vyúčtování nejdřív sečteme všechny částky bez DPH a teprve k jejich součtu připočítáme DPH příslušné výše. Protože ve vyúčtování můžou být položky s různou výší DPH, je celková částka vždycky součtem jednotlivých položek se shodnou sazbou DPH. Tyhle položky pak v součtu najdete jako „Celkem zaplatíte“.

Pro podnikatele a firmy

WinPEÚ: Aplikace pro analýzu hovorů a práci s podrobným vyúčtováním

Aplikace pro analýzu hovorů a práci s podrobným vyúčtováním

Program WINPEU umožňuje zpracovávat data o telefonních hovorech v síti O2 pro podnikatele a firmy.
Je určený všem, kdo potřebují podrobnou analýzu velkého objemu dat. Program využívá data o hovorech ze služby Moje O2.

Co program WinPEU umí

  • analýza nákladů jednotlivých telefonních čísel
  • sledování vývoje nákladů v čase
  • přehledné rozúčtování nákladů podle skupin telefonních čísel
  • snadná distribuce vyúčtování uživatelům (e-mail, web)
  • vyhledání extrémně nákladných, dlouhých nebo speciálních hovorů
  • souhrnné zobrazení použitých placených služeb
  • analýza využití služeb v balíčku a možnost optimalizace
  • přístup k historii (datům uloženým ve vašem počítači)

 

Základní funkce

  • snadný import dat z elektronického vyúčtování
  • vyhodnocení jednoho nebo více telefonů, a to detailně nebo sumárně
  • zpětné vyhodnocení libovolného období
  • přiřazení jmen uživatelů k jednotlivým telefonním číslům
  • začleňování telefonů do organizační struktury firmy (snadné rozúčtování)
  • vytváření organizační struktury importem z firemního informačního systému (MS Active direktory, LDAP, MS Excel)
  • filtrace na směry (místní, mezinárodní, roaming apod.) a na typy služeb
  • analýza extrémů (nejčastěji volaná čísla, nejdražší či nejdelší hovory apod.)
  • možnost exportu (jako text, CSV, HTML, DBF, Excel) a odeslání na e-mail
  • snadné vytvoření sloupcových, kruhových nebo 3D grafů
  • automatické opakování určitých příkazů
     

Kolik WinPEU stojí

Pro zákazníky O2 je zdarma. Stačí mít aktivní elektronické vyúčtování s podrobným výpisem hovorů, které si můžete aktivovat v Moje O2 pro firmy.

 

Jak program WinPEU získat  

Samotný program, upgrade nebo potřebné registrační číslo získáte vyplněním krátkého formuláře.

Program si taky můžete stáhnout na stránkách našeho partnera ATECO spol. s r.o. 

Stáhnout WinPEU ze stránek ATECO

 

Nadstavbové moduly programu WinPEU

V případě zájmu si můžete pořídit nadstavbový modul, který zohlední ceny podle vaší platné Rámcové dohody nebo umožní individualizovat nastavení.

WINPEU/SLV

Slevový modul umožňující rozpočítat slevy hovorného až na úroveň jednotlivých hovorů. Vhodné pro rozpočítání individuálních roamingových slev.

WINPEU/WEB

Webová nadstavba, zpřístupňující data uživatelům přes internetový prohlížeč (cloudové řešení). Oprávnění přístupu k datům se řídí zařazením uživatele v organizační struktuře.

 

HW a SW požadavky

  • Program Win PEU můžete používat na operačních systémech Microsoft Windows XP, Vista, Windows 7, Windows 8, Windows 10
  • Vývoj a podporu programu zajišťuje společnost ATECO spol. s r.o.

Potřebujete víc informací? Volejte na 266 090 043 nebo nám napište na info@ateco.cz (případně na servis@ateco.cz). 

Mobilní aplikace Moje O2

Všechno snadno vyřídíte v aplikaci Moje O2

Stáhněte si mobilní aplikaci Moje O2 a spravujte své služby online. Jednoduše a pohodlně.
  • Důležité informace vždycky po ruce
  • Autodiagnostika a nastavení služeb
  • O2 Radosti plné atraktivních nabídek