Podívejte se co znamenají jednotlivé položky ve vyúčtování a kde je naleznete.
Níže najdete přehledný návod, který vysvětluje všechny položky ve vyúčtování krok za krokem.
6. Údaje pro platbu: V téhle části najdete celkovou částku a všechny údaje potřebné k zaplacení vyúčtování.
7. Za tohle zúčtovací období platíte: Uvádí jaká je cena za služby využité v daném zúčtovacím období. Najdete zde celkovou cenu za všechny služby od O₂ a souhrn všech slev, které od nás máte. V části doplňkových služeb a služeb třetích stran (těch, které neposkytuje O₂) najdete celkovou cenu za tyto služby. Ta je součtem všech sekcí stejného názvu z rozpisu jednotlivých čísel.
8. Vaše O₂ služby: Uvádí soupis služeb, pro které jsme tohle vyúčtování (například o pojištění zařízení, apod.) vystavili.
9. Platební rekapitulace: Zde najdete přehled přeplatků a nedoplatků, které na účtu O₂ k uvedenému datu evidujeme. Přeplatky a nedoplatky z jednotlivých řádků jsou už zahrnuté do částky Celkem zaplatíte kromě případných reklamovaných vyúčtování (ta do ní nezahrnujeme).
Pokud víte, že jste některý z nedoplatků zaplatili, odečtěte prosím před zaplacením tuhle částku od položky Celkem zaplatíte. Pokud máte nastavenou platbu inkasem, bude potřeba neuhrazená vyúčtování zaplatit jinak.
10. Daňový přehled za vyúčtované služby: Tady najdete údaje důležité pro vaše daňové povinnosti a účetnictví.
11. Depozit: Obsahuje depozit nebo depozity, které jste složili za celý váš zákaznický účet sečtené do jedné částky.
1. Tarif, služba: Tady najdete telefonní číslo, technické číslo přípojky nebo síťový identifikátor vaší služby, její název a cenu, kterou za celou službu platíte. Pokud jste si tarif nebo službu změnili, uvidíte službu jako původní služba/aktuální služba.
2. Období: Jedná se o období, kdy jste službu nebo slevu využívali. Podle toho vám můžeme účtovat u pravidelných poplatků a slev pouze jejich poměrnou část.
3. Volné jednotky: Uvádí počet (objem) vašich volných jednotek, které můžete v zúčtovacím období čerpat.
4. Uplatněno z volných jednotek: V tomhle sloupci najdete počet jednotek, které vám neúčtujeme, protože jste je čerpali z volných jednotek.
5. Využito mimo volné jednotky: V této části najdete počet jednotek, které vám účtujeme podle sazby vašeho tarifu.
6. Doplňkové služby a služby třetích stran
V téhle části vyúčtování najdete:
7. Cena s DPH se počítá ze součtu cen bez DPH: To znamená, že sečteme všechny částky a teprve k celkovému součtu připočítáme DPH příslušné výše. Protože ve vyúčtování můžete mít položky s různou výší DPH, je celková částka vždy součtem jednotlivých položek se shodnou sazbou DPH. Tyhle položky pak v součtu najdete jako Celkem zaplatíte.
8. Ostatní platby: Tady vidíte platby vztahující se k celému zákaznickému účtu, a proto nejsou součástí vyúčtování za jednotlivé platby.
Rychlý přehled za období najdete ve vyúčtování, pokud splňujete podmínky na O₂ Spolu slevu. Abyste ji získali, musíte využívat minimálně 2 služby, ze kterých je alespoň jedna mobilní tarif NEO a druhá pevný internet nebo streamovací služba Oneplay (zároveň nečerpáte jiné zvýhodnění jako je O₂ PROfi nebo Rámcová dohoda)
Níže najdete obrázek s rychlým přehledem, který posíláme spolu s vyúčtováním, aby bylo jasné, jak se počítají služby a nové O₂ Spolu slevy.
Níže najdete přehledný návod, který vysvětluje všechny položky ve vyúčtování krok za krokem.
Rychlý přehled za období najdete ve vyúčtování, pokud splňujete podmínky pro získání O₂ Spolu slev. To znamená, že využíváte minimálně 2 služby, ze kterých je alespoň jedna mobilní tarif NEO a druhá pevný internet nebo televize Oneplay (zároveň však nečerpáte jiné zvýhodnění jako je O₂ PROfi nebo Rámcová dohoda)
Níže najdete obrázek s rychlým přehledem, který posíláme spolu s vyúčtováním, aby bylo jasné, jak se počítají služby a nové O₂ Spolu slevy.
Nevíte, co znamená nějaká služba nebo položka v O₂ vyúčtování? Podívejte se, proč se tam objevila.
Poměrná část vyjadřuje poplatky za skutečné dny, kdy jste službu využívali, pokud jste si během zúčtovacího období:
Jak může vyúčtování poměrnou částí vypadat?
Kdy se platí poplatky za aktivaci a doručení?
Poplatky za upomínku:
U některého z předchozích vyúčtování jste se zpozdili s platbou, takže jsme vám poslali upomínku. Za tu si účtujeme náklady na její poslání. Aktuální částku najdete v našem Ceníku.
Tip: Pokud se chcete do budoucna vyhnout upomínkám, stačí si jednoduše nastavit platbu inkasem.
Pokud vidíte tuto položku ve vyúčtování máte aktivní službu Obnovení objemu dat. To znamená, že vám po vyčerpání všech dat vašeho tarifu data automaticky obnovujeme. Případně jste si data jednorázově obnovili sami.
Roaming zahrnuje veškerá spojení uskutečněná mimo území České republiky. Ve vyúčtování je zobrazeno jako Volání/Datový provoz v EU/mimo EU.
Tip: Před každou cestou do zahraničí doporučujeme ověřit si aktuální ceny za volání a datové spojení platné pro konkrétní destinaci. Můžete se také podívat na nejdůležitější informace k roamingu, cenám a nastavení.
Volání z ČR do zahraničí (mezinárodní volání):
V případě, že voláte z území České republiky na zahraniční telefonní číslo, nejedná se o Roaming.
Možnost chytrého cestovního pojištění si může zapnout každý, kdo má paušální hlasový tarif od O₂.
Poplatek za cestovní pojištění se účtuje pouze pokud opravdu vycestujete (resp. začnete používat některého ze zahraničních operátorů) a počítá se za každý započatý den pojištění. Např. když se během jednoho dne vrátíte za zahraničí do Česka a následně ten samý den znovu odcestujete, poplatek za daný den se započte jen jednou. Podrobnosti najdete na stránce Chytrého cestovního pojištění.
Pokud bydlíte nebo se pohybujete v pohraničí, nastavte si mobil tak, aby se síť automaticky nepřelaďovala na zahraničního operátora (volbu obvykle najdete v obecném nastavení telefonu). Vyhnete se tak případným potížím při účtování Cestovního pojištění.
Co jsou barevné linky? Barevné linky jsou firemní zákaznické linky, které slouží pro kontakt s technickou podporou, call centrem, infolinkou, čísly pro soutěže nebo obchodní a inzertní služby.
Barevné linky se dělí do skupin podle prvních tří číslic u telefonního čísla do tzv. barevných skupin (zelená, modrá, bílá, žlutá, duhová). Díky nim snadno poznáte, zda za hovor platíte vy, někdo jiný nebo je zdarma.
Poplatek Pravidelná splátka najdete ve vyúčtování v případě, že jste si pořídil zařízení na splátky, a to ve výši sjednané měsíční splátky zařízení.
Mezi služby účtované jako O₂ Knihovna patří uvítací melodie, e-knihy, audioknihy, e-magazíny neboi příchozí SMS s nejčerstvějšími zprávami z domova a zahraničí.
Tyto služby objednává vždy koncový uživatel přímo v O₂ Knihovně nebo přes SMS. V případě, že o některou ze služeb už nemáte zájem, zrušíte jí jednoduše přímo v aplikaci O₂ Knihovna.
Pokud si v mobilním telefonu aktivujete nové služby nebo SIM kartu, tak vám některé aplikace mohou poslat ověřovací SMS nebo MMS (někdy i na zahraniční číslo). Tyto zprávy často odcházejí na pozadí aplikace a jsou zpoplatněné. Cena je stejná jako u běžných SMS a MMS ve vašem tarifu.
Nejčastěji se jedná o tyto případy:
Tento typ ověřovacích SMS a MMS odesílají konkrétní aplikace a my je nemůžeme ovlivnit.
Vyúčtování je seznam využitých služeb tak, jak je u daného telefonního čísla zaznamenala ústředna. Pro podrobné ověření využití jednotlivých služeb: