Pokud jste rozhodnuti nahradit internet od O2 službou od nového poskytovatele, můžete jej požádat též o obstarání plynulého přechodu se zrušením internetu u O2. (Využíváte-li přístup k internetu pomocí telefonního čísla v mobilní síti O2, můžete na tomto čísle změnit poskytovatele služby přístupu k internetu postupem přenesení telefonního čísla k jinému poskytovateli.)
Údaje pro žádost o změnu, OKU ke službě přístup k internetu od O2
Rozhodnete-li se požádat nového poskytovatele o změnu, předejte mu primárně ověřovací kód účastníka (OKU) pro změnu poskytovatele služby přístupu k internetu vydaný O2 k Vaší službě. Jestliže má vaše služba ve smlouvě OKU přidělený O2 pro přenesení souvisejícího telefonního čísla, slouží i jako OKU pro změnu poskytovatele služby přístupu k internetu. U ostatních služeb přístupu k internetu OKU najdete ve smlouvě o jejich zřízení: není-li speciální hodnota OKU takto výslovně uvedená ve smlouvě (ani v posledním oznámení o změně smluvních podmínek), plní funkci OKU číslo služby. Nový poskytovatel od vás může požadovat i ostatní zákonem požadované údaje (zejm. identifikační údaje O2), navržený termín změny a ověření vaší totožnosti.
Odpověď O2 na žádost o změnu
Do jednoho pracovního dne od obdržení dotazu nového poskytovatele vaši žádost odmítneme, pokud dle nám sdělených informací nepůjde určit, že tazatel je poskytovatelem veřejně dostupné služby přístupu k internetu pro účastníky, nebo identifikovat rušenou službu, dále bude-li v žádosti chybět správný OKU, budeme-li k témuž OKU evidovat jinou nevyřízenou žádost nebo pokud nebude tazatelem dodržen způsob komunikace stanovený právním předpisem či na jeho základě. Jinak v téže lhůtě žádost potvrdíme.
Potvrzení žádosti v případě balíčku
Tvoří-li rušená služba s jinou službou či zařízením od O2 balíček (takže její zrušení má dopady na cenu jiných služeb od O2, jejich trvání nebo zakládá povinnost doplatit cenu používaného zařízení), připojíme k potvrzení i informaci o existenci balíčku. Nový poskytovatel vám tyto informace předá a v případě balíčku nám v souladu s vaším pokynem žádost potvrdí, anebo ji zruší. Neobdržíme-li od nového poskytovatele informaci o potvrzení žádosti (příp. s novým termínem změny) ani do 3 pracovních dnů ode dne, kdy jsme mu poskytli informaci o existenci balíčku, dojde ke zrušení žádosti.
Zrušení služby O2
O2 zruší svou službu přístupu k internetu k termínu změny dohodnutému mezi vámi a novým poskytovatelem, nejdříve však čtvrtý pracovní den po obdržení vaší žádosti od nového poskytovatele, nebo je-li pozdější, první pracovní den po obdržení oznámení o úpravě žádosti. Pokud O2 potvrdila žádost o změnu poskytovatele, může její úpravu (např. aktualizaci termínu změny) zohlednit, jen bude-li novým poskytovatelem doručena O2 nejpozději jeden pracovní den před požadovaným termínem změny poskytovatele služby. Nesjednáme-li s vámi jinak, dojde k ukončení i těch produktů, které dle smluvních podmínek O2 zanikají současně se zrušením služby přístupu k internetu, dotčené změnou poskytovatele, nebo mohou být poskytovány výlučně s ní. Přerušení služby z důvodu změny poskytovatele nepřekročí jeden pracovní den.
Dojde-li v důsledku porušení povinností O2 k prodlení se změnou poskytovatele služby přístupu k internetu, jejímu zneužití nebo k prodlení s opravou a instalací služby při takové změně, má účastník právo na paušální náhradu od O2; její výši a způsob uplatnění najdete ZDE.