Vysvětlení pojmů

  • Odezva

    odezva
    Odezva je v podstatě měření rychlosti odezvy od serveru, udává se v milisekundách. Čím je hodnota nižší, tím lépe. 
  • Stahování

    stahovani
    Hodnota Stahování říká, jak rychle vám internet (server) dodává data, o která žádáte (např. „chci zobrazit stránku www.google.cz“). Rychlost závisí na vašem tarifu. Zároveň ji ovlivňují možnosti serveru, který vám data dodává.


    Pozor: rychlost stahování, kterou vidíte při stahování souborů, není totožná. Jedná se o rychlost stahování samotného souboru, nikoliv internetu.
  • Nahrávání

    nahravani
    Hodnota Nahrávání říká, jak rychle se váš požadavek dostane k cíli (serveru, např. „chci zobrazit stránku www.google.cz“). Rychlost závisí na vašem tarifu.

Na portálu Moje O2 si můžete ověřit název svého tarifu.

S jakým výsledkem měření skončilo?

Naměřená rychlost souhlasí, ale načítání stránek je přesto pomalé

Pokud naměřená rychlost souhlasí s nastavením vašeho tarifu, ale vy přesto pozorujete zpomalené načítání stránek, pravděpodobně je zpomalené vaše zařízení. Na vině bývá zavirovaný počítač, případně můžete mít problém s internetovým prohlížečem. Doporučujeme zkusit jiný prohlížeč nebo antivirový program. Pokud problém přetrvává, obraťte se na vašeho správce zařízení nebo IT.

Naměřená rychlost neodpovídá zakoupenému tarifu
  1. V první řadě doporučujeme restartovat modem
    Po restartování modemu si můžete znovu změřit rychlost internetu.
  2. Vyzkoušejte měření rychlosti na jiném zařízení
    Odpojíte od sítě stávající zařízení, připojíte jiné a znovu změřte rychlost na https://o2cz.speedtestcustom.com/ . Pokud se tím problém s rychlostí vyřeší, potíže jsou s největší pravděpodobností ve vašem zařízení. Příčinou může být zavirovaný počítač nebo problém s internetovým prohlížečem. Doporučujeme zkusit jiný prohlížeč nebo antivirový program, případně se obraťte na správce zařízení či IT.
  3. Pokud se potíže projevují na více zařízeních, zkontrolujte typ připojení.
    Jestliže jste doposud měřili rychlost na zařízení, které bylo s modemem spojené přes Wi‑Fi, zkuste zařízení propojit pomocí ethernetového (síťového) kabelu. Využijte pro to jeden ze čtyř výstupů LAN1, LAN2, LAN3 nebo LAN4.

    lan zdířky
    Na připojeném zařízení zopakujte měření na https://o2cz.speedtestcustom.com/ .
  4. Pokud je naměřená rychlost pomocí kabelu v pořádku, je nutné řešit samotnou Wi‑Fi
    Wi‑Fi je signál vysílaný modemem, který je nutné prověřit. Síla signálu je na ploše vašeho zařízení (mobil, tablet, atd.) znázorněná počtem čárek signálu. Pokud je signál nedostatečný, zvažte přemístění modemu na vhodnější místo. Dejte však pozor na pokles síly přijímaného datového signálu pro modem. Kam umístit modem pro kvalitní příjem signálu?

Provedli jste veškeré doporučené kroky a rychlost připojení je stále nízká?
Abychom mohli identifikovat příčinu, spusťte diagnostiku sítě.

Nejčastější otázky

Jakou mi O2 garantuje rychlost?

U internetu Air nebo Air Fix vždy záleží na pokrytí mobilním signálem v dané lokalitě a na umístění modemu. U tarifů uvádíme maximální dosažitelnou rychlost, nikoli garantovanou. Problém nastává až tehdy, pokud vám internet běží rychlostí poloviční nebo nižší, než je maximum vašeho tarifu.

tabulka rychlost

Parametry rychlosti připojení
Rychlost připojení se může lišit podle toho, jak síť aktuálně využívají jiní účastníci.

Rychlost připojení ovlivňují zejména:

  • Zvolený tarif nebo služba,
  • zařízení (modem), které k připojení používáte a jeho poloha,
  • využívání kapacity sítě z více koncových, současně připojených zařízení,¨
  • využívání kapacity sítě více účastníky
  • kvalita a konfigurace vašeho počítače nebo jiného zařízení, na kterém se připojujete k internetu,
  • obsah cílového požadavku účastníka v síti Internet a další faktory sítě Internet stojící mimo vliv O2.

Další podmínky:

Běžně dostupnou nebo maximální rychlost na svém zařízení dosáhnete, jen když ho připojíte kabelem přímo k modemu (ne přes Wi‑Fi). Modem zároveň nesmí být zastíněný vnějším pláštěm budovy (pokud službu mobilní sítě čerpáte od základnové stanice). Běžně dostupná rychlost je běžně k dispozici alespoň v 95 % případů měření provedených během jednoho kalendářního dne. Jednotlivá měření běžně dostupné rychlosti odpovídají podílu celkového reálného objemu přenesených dat k účastníkovi (nebo od účastníka) za měřený čas ku maximálnímu možnému objemu přenesených dat za měřený čas.

Více informací najdete na stránkách O2 v Ceníku základních služeb.

Jak ověřím, jestli mé zařízení příliš nevytěžuje síť?

Vytěžování sítě vaším zařízením (počítač) můžete sami jednoduše ověřit:

  1. Zmáčkněte na klávesnici současně Ctrl + Alt + Delete.
  2. Klikněte na „Správce úloh“.
  3. Přejděte na záložku „Výkon“.
  4. Na záložce uvidíte položku „Síť Ethernet“ (pokud jste připojeni pomocí síťového kabelu), případně „Wi‑Fi“ (pokud je váš počítač bezdrátově propojený s modemem).
  5. V grafu můžete sledovat vývoj naměřených hodnot v čase.

graf

Pokud je hodnota odesílání nebo přijímání v řádech kb/s, vaše zařízení nemá vliv na rychlost připojení k internetu.

Pokud je naměřená hodnota vyšší (v řádech Mb/s), zkontrolujte, jestli na pozadí vašeho zařízení neběží stahování nebo odesílání dat. Zařízení může také zpomalovat bežící aplikace.

Doporučujeme také zkontrolovat, jestli není na váš internet (Wi‑Fi síť) připojené ještě další zařízení nebo jiný uživatel.

Jak se obecně měří rychlost připojení?

Pro zjišťování objemu přenesených dat, výkonu služby i jejích vad je rozhodující měření mezi koncovým telekomunikačním zařízením a přístupovým bodem k síti internet, a to na transportní vrstvě TCP/IP modelu. Měření provádějte výhradně s vypnutou Wi‑Fi na modemu a za využití kabelu, přes který je počítač (notebook) přímo zapojený. Před zahájením měření odpojte všechny ostatní počítače v síti a ukončete všechny aplikace, které mohou využívat internetové spojení. Není-li stanoveno jinak, do objemu dat se započítávají data přenesená v obou směrech (stažená i nahraná).

Co mám dělat, když se mi sekají videa na YouTube?

Nejdříve si změřte aktuální rychlost internetu. U videa na YouTube doporučujeme nechat nastavenou kvalitu na Auto (kvalita videa se nastaví podle vaší aktuální rychlosti stahování).

Doporučená rychlost pro přehrávání videí v závislosti na kvalitě:

Rozlišení videa Doporučená rychlost
4K 20 Mb/s
HD 1080p 5 Mb/s
HD 720p 2,5 Mb/s
SD 480p 1,1 Mb/s
SD 360p 0,7 Mb/s

 

Kde v Moje O2 zkontrolovat stav datového limitu?
  1. Přihlaste se do portálu Moje O2.
  2. Klikněte na „Internet Optimal Air“, u kterého chcete zjistit stav čerpání dat.

    internet Air
     
  3. V sekci „Volné jednotky“ uvidíte na ukazateli, kolik procent (GB) vám zbývá vyčerpat do konce zúčtovacího období.

    volne jednotky

Jestliže jste vyčerpali datový limit 30 GB, můžete dokoupit dalších 30 GB kliknutím na tlačítko „Dokoupit 30 GB za 499,00 Kč“. Dokoupená nevyčerpaná data se vám převedou do dalšího zúčtovacího období.

Potřebujete s něčím poradit?

Jsme připraveni vám poradit on-line každý den od 8:00 do 19:00.

O2 internet

Potřebujete rychlejší internet nebo výkonnější Wi-Fi

Díky optické síti, 5G a dalším technologiím garantujeme 99% pokrytí. Výkonné modemy, jako je např. O2 Smart Box, pokryjí signálem Wi-Fi celou domácnost a připojí až desítky zařízení současně.

Mobilní aplikace Moje O2

Všechno snadno vyřídíte v aplikaci Moje O2

Stáhněte si mobilní aplikaci Moje O2 a spravujte své služby online. Jednoduše a pohodlně.
  • Důležité informace vždycky po ruce
  • Autodiagnostika a nastavení služeb
  • O2 Radosti plné atraktivních nabídek