Používáte v mobilu nebo tabletu mobilní internet od O2 a zdá se vám připojení pomalé? Načítání stránek trvá moc dlouho? Zkuste si nejdříve projít následující kroky a změřit rychlost internetu.
Váš tarif může mít sníženou přenosovou rychlost po vyčerpání volných jednotek (FUP). Podmínky tarifů naleznete vždy v platném Ceníku základních služeb.
Pokud máte v tarifu Data naplno, aktivací této služby vyloučíte vliv vašeho tarifu na měřenou rychlost a dosáhnete maximální možné rychlosti mobilních dat pro vaše zařízení v naší síti.
Rychlost ovlivňuje vzdálenost od mobilního vysílače i překážky v přímé viditelnosti mezi vysílačem a vaším zařízením.
Rychlost a kvalita internetového připojení jsou výrazně ovlivněny kvalitou vašeho modemu. Zejména čipsetem a anténním systémem.
To může mít dopad na více oblastí:
Nižší rychlost stahování i nahrávání
Vyšší latence (ping) – zaznamenáte např. při online hraní nebo videohovorech
Kolísání připojení – připojení může být nestabilní a vypadávat
Pokud naměřená rychlost souhlasí, ale přesto pozorujete zpomalené načítání stránek, pravděpodobně je pomalé vaše zařízení.
Důvodem může být zavirované zařízení ve kterém internet využíváte, případně můžete mít problém s internetovým prohlížečem. Doporučujeme optimalizovat vytížení zařízení, zkusit jiný prohlížeč nebo prověřit zařízení antivirovým programem.
Vyzkoušejte SIM kartu vložit do jiného mobilního telefonu, kde je rychlost mobilních dat od O2 v pořádku. Pokud bude v jiném zařízení internet fungovat, potíže způsobuje váš mobilní telefon nebo tablet. → V takovém případě doporučujeme reklamaci nebo výměnu zařízení
Nejprve ověřte, zda máte v zařízení vypnutou Wi-Fi a používáte mobilní data. Zkuste ověřit pokrytí mobilním datovým signálem pro konkrétní lokalitu na mapě pokrytí a vyberte konkrétní technologii (např. 5G).
Tip: Pokud na displeji vidíte ikonku Wi-Fi, nevyužívá vaše zařízení mobilní data, ale bezdrátovou Wi-Fi síť. V takovém případě Wi-Fi vypněte a ověřte rychlost na mobilních datech.