Nízká rychlost internetu v mobilu nebo tabletu

Používáte v mobilu nebo tabletu mobilní internet od O2 a zdá se vám připojení pomalé? Načítání stránek trvá moc dlouho? Zkuste si nejdříve projít následující krokyzměřit rychlost internetu.

Co má vliv na rychlost mobilního připojení?

  1. Omezení maximální rychlosti vašeho tarifu

    Váš tarif může mít sníženou přenosovou rychlost po vyčerpání volných jednotek (FUP). Podmínky tarifů naleznete vždy v  platném Ceníku základních služeb.

    Pokud máte v tarifu Data naplno, aktivací této služby vyloučíte vliv vašeho tarifu na měřenou rychlost a dosáhnete maximální možné rychlosti mobilních dat pro vaše zařízení v naší síti.

  2. Síla mobilního signálu na daném místě

    Rychlost ovlivňuje vzdálenost od mobilního vysílače i překážky v přímé viditelnosti mezi vysílačem a vaším zařízením.

  3. Kvalita vašeho zařízení

    Rychlost a kvalita internetového připojení jsou výrazně ovlivněny kvalitou vašeho modemu. Zejména čipsetem a anténním systémem.

  4. Aktuální vytížení mobilního vysílače

    To může mít dopad na více oblastí:

    • Nižší rychlost stahování i nahrávání

    • Vyšší latence (ping) – zaznamenáte např. při online hraní nebo videohovorech

    • Kolísání připojení – připojení může být nestabilní a vypadávat

Vysvětlení pojmů

  • Odezva

Je v podstatě měření rychlosti odezvy od serveru, udává se v milisekundách. Čím je hodnota nižší, tím lépe.

odezva


  • Stahování

Hodnota stahování udává, jak rychle vám internet (server) dodává data, o která žádáte (např. „chci zobrazit stránku www.google.cz“). Rychlost závisí na mobilní technologii, ke které jste připojení. Zároveň ji ovlivňují možnosti serveru, který vám data dodává.

Pozor: rychlost stahování, kterou vidíte při stahování souborů, není totožná. Jedná se o rychlost stahování samotného souboru, nikoliv internetu.

stahování


  • Nahrávání

Hodnota nahrávání udává, jak rychle se váš požadavek dostane k cíli (serveru, např. „chci zobrazit stránku www.google.cz“). Rychlost závisí na mobilní technologii, ke které jste připojení.


nahrávání

S jakým výsledkem měření skončilo?

Naměřená rychlost souhlasí, načítání stránek je přesto pomalé

Pokud naměřená rychlost souhlasí, ale přesto pozorujete zpomalené načítání stránek, pravděpodobně je pomalé vaše zařízení.

Důvodem může být zavirované zařízení ve kterém internet využíváte, případně můžete mít problém s internetovým prohlížečem. Doporučujeme optimalizovat vytížení zařízení, zkusit jiný prohlížeč nebo prověřit zařízení antivirovým programem.

Vyzkoušejte SIM kartu vložit do jiného mobilního telefonu, kde je rychlost mobilních dat od O2 v pořádku. Pokud bude v jiném zařízení internet fungovat, potíže způsobuje váš mobilní telefon nebo tablet. → V takovém případě doporučujeme reklamaci nebo výměnu zařízení

Naměřená rychlost neodpovídá využívané technologii
  1. Pokud jste tak zatím neučinili, restartujte váš mobil, tablet nebo iPad
    Po restartování si můžete znovu změřit rychlost internetu.
  2. Vyzkoušejte měření rychlosti na jiném zařízení
    Zkuste vložit SIM kartu např. do jiného zařízení a změřte opětovně rychlost na stránce o2cz.speedtestcustom.com. Pokud se tím problém s rychlostí vyřeší, potíže jsou s největší pravděpodobností ve vašem zařízení. Doporučujeme ve vašem zařízení zkusit jiný prohlížeč nebo ho zkontrolovat antivirovým programem, případně se obraťte na servisního správce zařízení.
  3. Zkontrolujte pokrytí
    Pokud se nacházíte na rozhraní pokrytí dvou technologií, může to být problém. Mobil nebo tablet neustále hledá nejlepší signál a může tak mezi těmito technologiemi přeskakovat. Výsledkem je kolísání rychlosti. Doporučujeme na vašem zařízení nastavit napevno nejvyšší možnou technologii, ke které se zařízení připojuje. Nezapomeňte při změně lokality (přemístění) toto nastavení vypnout. V opačném případě by mohlo dojít k nefunkčnosti internetu.
Pomalé mobilní připojení v konkrétní lokalitě

Nejprve ověřte, zda máte v zařízení vypnutou Wi-Fi a používáte mobilní data. Zkuste ověřit pokrytí mobilním datovým signálem pro konkrétní lokalitu na mapě pokrytí a vyberte konkrétní technologii (např. 5G).

Tip: Pokud na displeji vidíte ikonku Wi-Fi, nevyužívá vaše zařízení mobilní data, ale bezdrátovou Wi-Fi síť. V takovém případě  Wi-Fi vypněte a ověřte rychlost na mobilních datech.

Obrázek 1, Obrázek 

Avatar virtuální asistentky Evy
Pomůžeme vám online

Na většinu dotazů vám kdykoliv ráda odpoví naše virtuální asistentka Eva nebo specialista O₂ Guru.