Používáte mobilní internet od O2 a zdá se vám pomalý? Načítání stránek trvá moc dlouho? Zkuste si nejdříve změřit rychlost internetu podle našeho návodu.

Než se pustíte do dalších kroků, ověřte, jestli nestahujete velký objem dat (ať už vy, nebo se k vašemu internetu připojil někdo další). Stahování nebo odesílání velkého objemu dat zásadně ovlivňuje aktuální rychlost připojení.

Návod krok za krokem

Jak změřit rychlost mobilního internetu na počítači

  1. Nejdřív doporučujeme vytvořit podmínky pro co nejpřesnější měření:
    Odpojte od modemu všechna zařízení (mobilní telefony, notebooky nebo tablety). V počítači nebo notebooku, kde budete rychlost měřit, vypněte všechny aplikace, které se připojují k internetu. Spuštěný nechte jen internetový prohlížeč, ve kterém chcete měřit (doporučujeme Google Chrome).

  2. Přejděte na stránku https://o2cz.speedtestcustom.com/ a klikněte na „START”.

    start

  3. Po skončení měření se vám zobrazí výsledky naměřených hodnot.

    vysledky

Vysvětlění pojmů

  • Odezva

    odezva

    Odezva je v podstatě měření rychlosti odezvy od serveru, udává se v milisekundách. Čím je hodnota nižší, tím líp. 
  • Stahování

    stahovani
     

    Hodnota Stahování říká, jak rychle vám internet (server) dodává data, o která žádáte (např. „chci zobrazit stránku www.google.cz“). Rychlost závisí na mobilní technologii, ke které jste připojení. Zároveň ji ovlivňují možnosti serveru, který vám data dodává.

    Pozor: rychlost stahování, kterou vidíte při stahování souborů, není totožná. Jedná se o rychlost stahování samotného souboru, nikoliv internetu.

  • Nahrávání

    nahravani

    Hodnota Nahrávání říká, jak rychle se váš požadavek dostane k cíli (serveru, např. „chci zobrazit stránku www.google.cz“). Rychlost závisí na mobilní technologii, ke které jste připojení.

 

S jakým výsledkem měření skončilo?

Naměřená rychlost souhlasí, načítání stránek je přesto pomalé

Pokud naměřená rychlost souhlasí s technologií, ke které se připojujete, ale vy přesto pozorujete zpomalené načítání stránek, pravděpodobně je zpomalené vaše zařízení. Na vině bývá zavirované zařízení, ve kterém internet využíváte, případně můžete mít problém s internetovým prohlížečem. Doporučujeme zkusit jiný prohlížeč nebo antivirový program. Pokud problém přetrvává, obraťte se na vašeho správce zařízení nebo IT.

Naměřená rychlost neodpovídá využívané technologii
  1. Pokud jste tak zatím neučinili, restartujte modem
    Po restartování modemu si můžete znovu změřit rychlost internetu.
  2. Vyzkoušejte měření rychlosti na jiném zařízení
    Odpojte od sítě stávající zařízení, připojte jiné a znovu změřte rychlost na https://o2cz.speedtestcustom.com/ . Pokud se tím problém s rychlostí vyřeší, potíže jsou s největší pravděpodobností ve vašem zařízení. Příčinou může být zavirovaný počítač nebo problém s internetovým prohlížečem. Doporučujeme zkusit jiný prohlížeč nebo antivirový program, případně se obraťte na správce zařízení či IT.
  3. Zkontrolujte pokrytí
    Pokud se nacházíte na rozhraní pokrytí dvou technologií, může to být problém. Modem neustále hledá nejlepší signál a může tak mezi těmito technologiemi přeskakovat. Výsledkem je kolísání rychlosti. Pokud to váš modem umožňuje, nastavte si napevno nejvyšší dostupnou technologii. Více informací naleznete v návodu pro nastavení a ovládání vašeho modemu.
Jakou mi O2 garantuje rychlost podle pokrytí signálem?

Rozdíl mezi odhadovanou maximální rychlostí a vámi dosahovanou rychlostí způsobují vnější omezující faktory, které se při poskytování datových služeb mohou vyskytnout. Problém nastává až tehdy, pokud vám internet běží pětinovou rychlostí (tedy 20 %) nebo nižší, než je maximum rychlosti dle využívané technologie.

Chcete-li zjistit, jaká technologie by měla být ve vaší lokalitě dostupná, podívejte se na mapu pokrytí.

maximalni rychlost tabulka

*Technologii 5G může účastník využít, pokud splňuje tyto podmínky: (a) využívá mobilní zařízení umožňující připojení k 5G síti a SIM kartu podporující tuto technologii (iSIM), (b) čerpá služby v oblasti pokryté signálem 5G sítě (viz mapa pokrytí na www.o2.cz) a (c) sjednal ke službě tarif či doplňkovou službu, která výslovně podporuje tuto technologii.

Potřebujete s něčím poradit?

Jsme připraveni vám poradit on-line každý den od 8:00 do 19:00.

O2 internet

Potřebujete rychlejší internet nebo výkonnější Wi-Fi

Díky optické síti, 5G a dalším technologiím garantujeme 99% pokrytí. Výkonné modemy, jako je např. O2 Smart Box, pokryjí signálem Wi-Fi celou domácnost a připojí až desítky zařízení současně.

Mobilní aplikace Moje O2

Všechno snadno vyřídíte v aplikaci Moje O2

Stáhněte si mobilní aplikaci Moje O2 a spravujte své služby online. Jednoduše a pohodlně.
  • Důležité informace vždycky po ruce
  • Autodiagnostika a nastavení služeb
  • O2 Radosti plné atraktivních nabídek