Co jsou kódy PIN a PUK

Kódy PIN a PUK jsou přidělená bezpečnostní čísla pro konkrétní SIM kartu. Chrání váš mobil před zneužitím někým cizím.

PIN kód i PUK kód najdete pod stíracími poli přímo na kartičce, ze které se SIM vylomí. Pokud máte eSIM, PUK kód naleznete na eVoucheru nebo v Moje O₂.

PIN kód - čtyřmístný kód umožňující používat SIM kartu jen tomu, kdo ho zná. Bez zadání PIN kódu se karta nepřihlásí k síti a O2 služby nebude možné používat. PIN kód si můžete kdykoliv libovolně změnit v pouze v menu svého mobilního telefonu.

PUK kód - osmimístný kód sloužící k dohledání SIM karty. Využijete ho například tehdy, když 3× špatně zadáte PIN. A budete ho potřebovat i při přenosu telefonního čísla k jinému operátorovi. PUK kód není možné změnit.

Pokud zadáte PUK kód 10× špatně, karta se trvale zablokuje a není možné ji znova aktivovat a použít. 

Neznám PUK kód. Jak ho zjistím?

  • Po přihlášení přímo ve webovém Moje O₂.
  • Tarifní zákazníci najdou kód v informacích k SIM kartě, u dobíjecích karet najdete PUK v Nastavení.
  • Řeknou vám ho na lince 800 02 02 02. Potřebujete k tomu své telefonní číslo a výrobní číslo SIM uvedené na kartě.
  • Pokud jste firemní zákazník, kontaktujte nás na lince 800 203 203 pro podnikatele nebo na lince 800 111 777 pro firmy a veřejnou správu.
  • Nebo se stavte v kterékoli O₂ Prodejně a SIM kartu vezměte s sebou.

Všechno snadno vyřídíte v aplikaci Moje O₂

Stáhněte si mobilní aplikaci Moje O₂ a spravujte všechny své služby online. Jednoduše a bez nutnosti navštěvovat prodejnu.
  • budete mít své služby pod kontrolou
  • vyúčtování i aktuální informace na jednom místě
  • plno atraktivních nabídek a slev