Nefunkční hovory nebo SMS/MMS

Problém s odchozími a příchozími hovory

Nemohu se dovolat na konkrétní číslo
  • Ověřte, zdali volané číslo existuje a máte jej uloženo ve správném tvaru (např. při volání ze zahraničí nezapomeňte na předvolbu +420) 
  • V  telefonu příjemce hovoru prověřte kontakty v  telefonním seznamu a ideálně smažte všechny, které obsahují vaše číslo
  • Je možné, že je vaše číslo v telefonu volaného na tzv blacklistu, který váš hovor automaticky odmítá

Tip: Zda se nacházíte u volaného na blacklistu ověříte tak, že SIM kartu z telefonu příjemce hovoru vložíte do jiného telefonu a poté uskutečníte hovor z  vašeho čísla znovu. Pokud v tomto případě dojde k úspěšnému spojení hovoru, tak se jedná o blacklist v telefonu volaného.

Nemohu se dovolat na více čísel
  1. Potíže s odchozím voláním zaznamenali nezávisle na lokalitě

    Pravděpodobná příčina potíží je v  SIM kartě, anebo v  telefonu. Funkčnost SIM karty ověřte vložením do jiného telefonu. Pokud SIM karta nefunguje ani v jiném telefonu, tak doporučíme její výměnu na O2 prodejně.

    Pokud SIM karta v  jiném telefonu funguje, tak potíže způsobuje váš telefon. Vyzkoušejte na vašem telefonu na chvíli vypnout a zapnout VoLTE. Návod na zapnutí VoLTE. V případě přetrvávajících potíží řešte reklamaci, případně koupi nového telefonu.

  2. Potíže s  odchozím voláním jste zaznamenali na konkrétní adrese
    Doporučujeme zkusit problém ověřit pomocí naší diagnostiky.
Nemůže se mi dovolat jedno konkrétní číslo

Je možné, že ve je ve vašem telefonu číslo volajícího na blacklistu. Díky tomu váš telefon hovor automaticky odmítá. 

Tip: Možné nastavení blacklistu v telefonu ověříte tak, že SIM kartu z vašeho telefonu vložíte do jiného telefonu a poté si necháte z daného čísla zavolat znovu. Pokud v tomto případě dojde k úspěšnému spojení hovoru, tak se jedná o blacklist v telefonu. 

  • Ve vašem telefonu prověřte kontakty v telefonním seznamu a ideálně smažte všechny, které obsahují číslo volajícího
  • Odstraňte číslo volajícího z blacklistu telefonu. Detail nastavení bude v návodu k telefonu.
Nemůže se mi dovolat více čísel

Potíže jste zaznamenali nezávisle na lokalitě

  • Zkontrolujte ve vašem telefonu, zda není nastaveno přesměrování hovorů. Všechna přesměrování můžete zrušit zadáním kódu ##002# (tento kód je potřeba vytočit z vašeho telefonu jako hovor).
  • Vyzkoušejte ve vašem telefonu na chvíli vypnout a zapnout VoLTE.
  • Vyzkoušejte SIM kartu vložit do jiného telefonu a ověřit příchozí hovory na vaše číslo
  • Ověřte, zda ve vašem telefonu není nastaven režim Nerušit nebo Letadlo

Potíže s příchozím voláním jste zaznamenali na jedné konkrétní adrese

Doporučujeme zkusit problém ověřit pomocí naší diagnostiky.

Špatná kvalita hovorů

Potíže se projevují na konkrétním místě (adresa, část obce)

  • Vyzkoušejte ve vašem telefonu na chvíli vypnout a zapnout VoLTE. Návod na zapnutí VoLTE.
  • Otestujte SIM kartu v jiném přístroji a ověřte kvalitu hovorů.

  • Ověřte si mobilní signál v konkrétní lokalitě.

Potíže se projevují nezávisle na lokalitě

Problémy pravděpodobně způsobuje samotný telefon nebo SIM karta. Funkčnost SIM karty ověřte vložením do jiného telefonu.

  1. Pokud SIM karta nefunguje ani v  jiném telefonu, tak doporučíme její výměnu na O2 prodejně.
  2. Jestli se v jiném telefonu potíže neprojevují je příčinou váš mobilní telefon. Vyzkoušejte v něm na chvíli vypnout a zapnout VoLTE. Návod na zapnutí VoLTE. Pokud ani to nepomůže, tak doporučujeme reklamaci zařízení nebo nákup nového.

Problém s SMS

Potíže s odchozími SMS

Problémy s odchozí SMS mohou být způsobené jak na straně odesílatele, tak příjemce. Zkuste proto prosím ověřit:

  • použili jste správné číslo pro odeslání SMS

  • příjemce zprávy je dostupný (lze se na něj dovolat) 

  • příjemce SMS nemá vaše číslo uložené na černé listině, tzv. blacklistu

  • jednalo se o standardní SMS (způsob doručování MMS, RCS, iMessage aj. je odlišný)

Tip: Pokud je vše výše uvedené v pořádku, vyzkoušejte SIM kartu v jiném telefonu, kde jsou SMS funkční. Pokud budou SMS z jiného přístroje odcházet, jedná se o chybu samotného telefonu.

Potíže s příchozími SMS

Problémy s příchozí SMS mohou nastat z různých důvodů. Zkuste proto prosím ověřit:

  • ověřit, zda byla SMS od odesílatele skutečně odeslaná

  • nemáte ve vašem telefonu číslo odesílatele na černé listině, tzv. blacklistu

  • zda se jednalo o standardní SMS zprávu (způsob doručování MMS, RCS, iMessage aj. je odlišný)

Tip: Pokud je vše výše uvedené v pořádku, vyzkoušejte pro příjem SMS SIM kartu v jiném telefonu (doporučujeme ponechat minimálně 60 minut). Když budou SMS na jiný přístroj přicházet, jedná se o chybu samotného telefonu. 

Problém s MMS

Potíže s odchozími MMS

Problémy s odchozí MMS mohou být způsobené jak na straně odesílatele, tak příjemce. Zkuste proto prosím ověřit:

  • zda byla MMS odeslaná na správné číslo

  • příjemce zprávy je dostupný (lze se na něj dovolat) 

  • máte povolené datové přenosy nebo Wi-Fi v  telefonu

  • velikost odesílané přílohy není větší než 300 kB

  • máte správně nastavený mobilní telefon

  • příjemce MMS nemá vaše číslo uložené na černé listině, tzv. blacklistu

Pokud je vše výše uvedené v pořádku vyzkoušejte SIM kartu vložit do jiného telefonu, kde MMS fungují. Pokud budou MMS z jiného přístroje odcházet, jedná se o chybu samotného telefonu.

Potíže s příchozími MMS

Problémy s příchozí MMS mohou nastat z různých důvodů. Zkuste proto prosím ověřit:

  • zda byla MMS od odesílatele skutečně odeslána
  • máte povolené datové přenosy v  telefonu (přes Wi-Fi nelze MMS odesílat) 

  • máte správně nastavený mobilní telefon

  • máte dostatek volného místa v  uložišti telefonu

  • máte povolené automatické stahování MMS (v základním nastavení bývá tato možnost vypnuta) 

  • jednalo se o standardní MMS (např. vizitky nejsou kompatibilní mezi všemi telefony) 

  • nemáte ve vašem telefonu číslo odesílatele na černé listině, tzv. blacklistu

Tip: Pokud se cílovému číslu v síti O2  nepodaří MMS zprávu doručit na první pokus, zpráva se uloží do O2 MMS alba a příjemci je doručena SMS s odkazem pro možnost zobrazení zprávy např. na počítači. Funkce MMS album je automatická a není ji možné vypnout.

Pokud je vše výše uvedené v pořádku vyzkoušejte SIM kartu vložit do jiného telefonu, kde MMS fungují. Pokud budou MMS z jiného přístroje odcházet, jedná se o chybu samotného telefonu.

Pokud potíže přetrvávají i po ověření nejčastějších řešení, použijte naši diagnostiku.

Ověřte si správnou funkčnost pomocí diagnostiky

O dalším postupu vás budeme informovat po dokončení diagnostiky.​

Avatar virtuální asistentky Evy
Pomůžeme vám online

Na většinu dotazů vám kdykoliv ráda odpoví naše virtuální asistentka Eva nebo specialista O₂ Guru.