Od 1. 4. 2017 se změnil způsob odvodu DPH u předplacených služeb. Nově se DPH odvádí až při samotném čerpání kreditu, ne jako doteď při jeho nákupu (nebo dobití). Účtenka o dobití/zaplacení kreditu už nebude sloužit jako daňový doklad.
Tato změna se týká jen podnikatelů. Pro ně jsme připravili zjednodušený daňový doklad. Najdete ho v internetové samoobsluze Moje O2. Tam si můžete doklad kdykoliv vygenerovat. Pokud potřebujete doklad každý měsíc, stačí tam vyplnit e-mailovou adresu a my vám ho budeme pravidelně posílat.
Doklad pro vás vystavíme za uplynulý kalendářní měsíc, nejdéle ale 18 měsíců zpětně (prvním takto vygenerovaným dokladem bude doklad za duben 2017). Doklad za aktuální měsíc pro vás vystavíme vždy do 15. dne následujícího měsíce.
V dokladu najdete informace o čerpání kreditu. Počítá se spotřeba kreditu dobitého od 1. 4. 2017 všemi dobíjecími způsoby. Jak přesně bude doklad vypadat, se můžete povídat v našem vzorovém dokladu.
Daňový doklad není vyúčtováním, a proto v něm najdete jen celkovou částku za čerpání kreditu, na které se vztahuje zákon o DPH. Nehledejte tam tedy ani detailní rozpis všech služeb, které jsou do celkové částky daňového dokladu zahrnuty. Detailní rozpis čerpaných služeb u předplacené karty bohužel nejsme schopni připravit ani na vaši žádost.
Doklad se nevztahuje ani na následující položky:
Výjimkou můžou být i dobíjecí kupóny koupené u některého z našich partnerů. Pokud totiž od nás prodejce koupil kupony ještě ve starém režimu před 1. 4. 2017, nepromítne se dobití tohoto kuponu do vašeho zjednodušeného dokladu. U těchto kuponů totiž jako daňový doklad slouží doklad o jejich zakoupení (tak, jak tomu bylo před změnou).
Zkuste jednu z těchhle stránek: