Reklamace vyúčtování od O₂

Ilustrativní podoba Vyúčtování od O2

Ještě než podáte reklamaci vyúčtování

  1. Zkontrolujte položky ve vyúčtování

    Máte ve vyúčtování nějakou položku navíc?

    Před podáním reklamace se prosím podívejte do našeho průvodce vyúčtovánímkde najdete popis jednotlivých položek.
     

  2. Podívejte se na aktuální Ceníky

    Nesedí vám částky ve vyúčtování?

    Pokud se vám zdá, že jsou ve vyúčtování některé služby započítané jinak, než jste předpokládali, můžete si je zkontrolovat v našem Ceníku služeb.

  3. Projděte si podrobný výpis hovorů

    Máte ve vyúčtování moc provolaných minut?

    podrobném výpisu můžete zkontrolovat, kdy jste volali, na jaká čísla a kolik hovor stál. Výpis za poslední tři měsíce máte ke konkrétnímu telefonnímu čislu k dispozici zdarma ve webovém Moje O₂ nebo naší aplikaci.

Reklamace služby, částky nebo položky

Pokud jste ve vašem O₂ vyúčtování zkontrolovali všechny položky, výpis hovorů i aktuální ceníky služeb a stále něco nesedí, podívejte se, jakým způsobem můžete podat reklamaci a sledovat její průběh.

Jak reklamaci vyúčtování podat?

Prošli jste si položky ve vyúčtování, podrobný výpis i ceníky, a přesto se vám ve vyúčtování něco nezdá? Nebo jste nemohli službu částečně nebo úplně užívat kvůli závadě a chcete přiměřenou slevu? Dejte nám o tom vědět reklamací, a my prověříme, jak se věci mají. Na vyřízení reklamace máme kalendářní měsíc.

Reklamaci můžete podat několika způsoby:

  • Napište nám přes O₂ Chat každý den od 8:00 do 19:00.
  • Telefonicky – zavolejte nám na bezplatnou linku 800 02 02 02.
    Pro podnikatele je k dispozici linka 800 203 203 (ze zahraničí +420 720 720 720).
  • Osobně – navštivte kteroukoli O₂ Prodejnu.
  • Písemně – pošlete nám dopis s reklamací na adresu O2 Czech Republic a.s., Reklamační oddělení, Za Brumlovkou 266/2, 140 22 Praha 4-Michle.
     

Co byste ještě měli vědět? Reklamaci vyúčtování je potřeba podat do 2 měsíců ode dne doručení vyúčtování a reklamaci služby do 2 měsíců ode dne jejího vadného poskytnutí. Při pozdějším podání reklamace vám ji bohužel nebudeme moct uznat.

Kde najdete informace o své reklamaci?

Veškeré informace o vaší reklamaci vyúčtování najdete Moje O₂ v sekci Objednávky a požadavky. Zde můžete sledovat stav vaší reklamace, zjistit, zda byla uzavřena, a prohlédnout si naše vyjádření.

O vyřízení reklamace vám taky dáme vědět e-mailem, popř. klasickým dopisem - podle toho, jak jste reklamaci podali.

Jak dlouho trvá vyřízení reklamace vyúčtování?

Na vyřízení reklamace máme standardně jeden kalendářní měsíc od jejího doručení. Ve výjimečných situacích, například tehdy, když potřebujeme komunikovat s dodavateli v zahraničí, se doba vyřízení může prodloužit na dva měsíce.

Tip: Jak to s vyřízením vaší reklamace vypadá, si můžete zkontrolovat v Moje O₂.

Jakým způsobem reklamaci vyřešíme?

Pokud zjistíme, že podaná reklamace byla oprávněná, budeme vás o tom informovat. Pošleme i vysvětlení a informace, jakým způsobem se s vámi finančně vyrovnáme. To můžeme být formou dobropisu nebo snížením částky v následujícím vyúčtování.

  1. Kredit do dalšího vyúčtování:
    Pokud vám například omylem naúčtujeme jednu službu dvakrát, v dalším vyúčtování po vyřešení reklamace vám částku propíšeme formou slevy přímo k dané službě. Najdete ji v kolonce „Kredity a slevy“.
     
  2. Dobropis:

    Dobropis upravuje výši už vystavené faktury. V dobropise najdete částku, která se odečítá od celkové výše vyúčtování. Pokud je dobropisovaná částka vyšší než výše samotného vyúčtování, odečteme vám zbytek peněz z dalšího vyúčtování. Vystavený dobropis vždycky najdete Moje O₂ v části „Vyúčtování“.
     

  3. Vrubopis:
    Pokud jsme vám ve vyúčtování něco zapomněli naúčtovat, můžeme částku doúčtovat tzv. vrubopisem. Ten upravuje výši už vystavené faktury. Vystavený vrubopis je vždy k dispozici v Moje O₂ v části „Vyúčtování“.
Reklamace a splatnost faktury

Při podávání reklamace je potřeba myslet na to, že reklamace nemá vliv na splatnost reklamované faktury.

Důležité upozornění: Reklamovanou fakturu je nutné uhradit do data splatnosti standardně zaplatit.

Mimosoudní řešení sporů
  • Oblast elektronických komunikací a poštovních služeb spadá pod Český telekomunikační úřad v rozsahu působnosti stanovené právním předpisem upravujícím elektronické komunikace a poštovní služby. Víc naleznete na www.ctu.cz.
  • Pro finanční služby je příslušný finanční arbitr v  rozsahu působnosti stanoveném právním předpisem upravujícím finančního arbitra, hlavně ve sporech spotřebitelů týkajících se nabízení, poskytování nebo zprostředkování úvěru, půjčky nebo obdobné služby (např. splátkový prodej nebo kreditní karty), kde O₂ vystupuje jako zprostředkovatel nebo věřitel. Informace najdete na www.finarbitr.cz.
  • ostatních oblastech je pro mimosoudní řešení sporů mezi spotřebitelem a O₂ příslušná Česká obchodní inspekce - oddělení ADR. Zabývá se především řešením spotřebitelských sporů vzniklých z kupní smlouvy, z poskytování digitálního obsahu nebo digitální služby (pokud nejde o službu elektronických komunikací) nebo z nabízení, poskytování či zprostředkování finančních služeb mimo působnost finančního arbitra, např. neživotního pojištění (produkty jako Pojištění chytrých zařízení nebo Chytré cestovní pojištění). Bližší informace včetně formuláře pro podání návrhu najdete na https://adr.coi.cz/cs.

Vyúčtování a platby vyřešíte v aplikaci Moje O₂

Stáhněte si mobilní aplikaci Moje O₂ a spravujte své služby jednoduše a pohodlně online. Nebo zkuste Moje O₂ na webu.
  • snadné a rychlé platby přímo v aplikaci
  • všechna vyúčtování od O₂ máte kdykoliv po ruce
  • plno atraktivních nabídek a slev
Avatar virtuální asistentky Evy
Pomůžeme vám online

Na většinu dotazů vám kdykoliv ráda odpoví naše virtuální asistentka Eva nebo specialista O₂ Guru.