Úvod

  • Zpráva nezávislého auditora
  • Vybrané finanční a provozní ukazatele
  • Dopis předsedy představenstva
  • Kalendář klíčových událostí roku 2010

02
O skupině Telefonica

  • O skupině Telefónica - úvod

03
Zpráva představenstva o podnikatelské činnosti

  • Skupina Telefónica O2 Czech Republic
  • Telekomunikační trh v České republice
  • Sítě a technologie
  • Hlasové služby
  • Internet, data a služby s přidanou hodnotou
  • Konvergentní služby
  • Platební služby
  • ICT služby, zákaznická řešení pro státní...
  • Propojování sítí
  • Komentované finanční výsledky

04
Společenská odpovědnost (CSR)

  • Společenská odpovědnost (CSR) – úvod
  • Etické zásady podnikání
  • Působení na trhu a chování k zákazníkům
  • Péče o zaměstnance a pracovní prostředí
  • Péče o životní prostředí
  • Podpora veřejně prospěšných aktivit

05
Správa a řízení společnosti

  • Správa a řízení skupiny Telefónica O2 Czech...
  • Dceřiné a přidružené společnosti a další...
  • Organizační struktura společnosti Telefónica O2
  • Správní orgány společnosti
  • Představenstvo společnosti
  • Výkonné řízení společnosti
  • Zpráva dozorčí rady společnosti
  • Dozorčí rada společnosti
  • Výbor pro audit společnosti
  • Principy odměňování osob s řídící pravomocí...
  • Ostatní informace týkající se osob s řídící...
  • Prohlášení společnosti Telefónica O2 Czech...
  • Informace týkající se záležitostí podle § 118...

06
Konsolidovaná účetní závěrka

  • Konsolidovaná účetní závěrka – úvod

07
Účetní závěrka

  • Účetní závěrka – úvod

08
Ostatní informace pro akcionáře a investory

  • Ostatní informace pro akcionáře a investory

Komentované finanční výsledky

V této části jsou prezentovány a komentovány konsolidované finanční výsledky skupiny Telefónica O2, zpracované v souladu s Mezinárodními standardy účetního výkaznictví (IFRS).

Konsolidované finanční výsledky

Výnosy, náklady a OIBDA

Celkové konsolidované výnosy dosáhly v roce 2010 výše 55,7 mld. Kč, meziročně o 7,0 % méně. Zisky z prodeje dlouhodobého majetku dosáhly v roce 2010 výše 92 mil. Kč, ve srovnání se 422 mil. Kč v roce 2009. Jak bylo popsáno ve Výroční zprávě za rok 2009, v roce 2009 společnost prodala své bývalé sídlo v Praze s jednorázovým ziskem ve výši 342 mil. Kč. Celkové konsolidované provozní náklady poklesly v roce 2010 o 1,8 %, na 33,4 mld. Kč, díky pokračujícímu úsilí o efektivitu v této oblasti a vlivu jednorázových položek.

Z důvodu nejistého a potenciálně negativního vývoje telekomunikačního trhu a regulačního prostředí zaúčtoval ČESKÝ TELECOM (předchůdce Telefónica O2 Czech Republic, a.s.) v roce 2003 snížení hodnoty majetku fixního segmentu tvořící jednu penězotvornou jednotku ve výši 9 909 mil. Kč. Od té doby prováděla společnost každoročně přezkoumání výše uvedeného snížení hodnoty aktiv. Výsledkem analýzy provedené k 30. červnu 2010, která zohlednila současnou strategii společnosti zaměřenou na vysokorychlostní internet a data, zlepšující se výsledky a využití fixní sítě a pokračující synergie mezi fixním a mobilním segmentem, bylo zrušení ztráty ze snížení hodnoty aktiv ve výši 4 344 mil. Kč. O tuto částku byl pozitivně ovlivněn provozní hospodářský zisk před odpisy a amortizací (OIBDA) v roce 2010.

Díky této účetní operaci se provozní zisk OIBDA zvýšil v roce ve 2010 meziročně o 1,1 %, na výši 27,4 mld. Kč. Bez zahrnutí vlivu zrušení ztráty ze snížení hodnoty majetku by OIBDA v roce 2010 klesla meziročně o 14,9 %, na 23,0 mld. Kč kvůli poklesu výnosů a jednorázovým položkám zaúčtovaným v roce 2009 a 2010. Plně srovnatelný zisk OIBDA 1 poklesl v roce 2010 meziročně o 6,7 %, na 24,5 mld. Kč, zatímco plně srovnatelná OIBDA marže 2 dosáhla v roce 2010 výše 44,1%, téměř stejně jako o rok dříve (2009: 44,2 %). OIBDA upravená pro účely odhadu 3 poklesla meziročně o 8,4 %, na 24,1 mld. Kč, tedy v rozmezí -5 % až -9 %, který společnost očekávala.

Odpisy hmotných a nehmotných aktiv

Konsolidované odpisy hmotných a nehmotných aktiv dosáhly v roce 2010 výše 11,9 mld. Kč, meziročně o 1,2 % méně. Zrušení ztráty ze snížení hodnoty majetku vedlo ke zvýšení odpisů hmotných a nehmotných aktiv v roce 2010 o 316 mil. Kč.

Provozní zisk, zisk před zdaněním a čistý zisk

Konsolidovaný provozní zisk a konsolidovaný zisk před zdaněním vzrostly v roce 2010 meziročně shodně o 3,0 %, na 15,5 mld. Kč, respektive na 15,3 mld. Kč, zejména díky výše uvedenému zrušení ztráty ze snížení hodnoty majetku. Bez této operace by došlo k poklesu provozního zisku a zisku před zdaněním o 23,7 % a 24,1 % díky poklesu provozního zisku OIBDA a mírně vyšším čistým finančním nákladům, které nebyly plně vykompenzovány poklesem odpisů hmotných a nehmotných aktiv. Konsolidovaný čistý zisk v roce 2010 dosáhl výše 12,3 mld. Kč, meziročně o 5,3 % více, díky kombinaci výše uvedených faktorů. Bez započítání vlivu zrušení ztráty ze snížení hodnoty majetku by čistý zisk poklesl o 22,7 %, na 9,0 mld. Kč.

Peníze a zadluženost

Celková výše konsolidovaných finančních závazků (krátkodobých a dlouhodobých) k 31. prosinci 2010 dosáhla výše 3,0 mld. Kč, o 3,4 % méně ve srovnání s koncem roku 2009. Objem peněz a peněžních ekvivalentů na konci roku 2010 dosáhl výše 4,8 mld. Kč ve srovnání s 1,3 mld. Kč o rok dříve. Výsledkem je ukazatel čisté zadluženosti 4 ve výši minus 2,4 % a hrubé zadluženosti 5 na úrovni 4,1 % na konci roku 2010 ve srovnání s 2,5 % a 4,2 % na konci roku 2009.

Výdaje na investice

Celkové konsolidované výdaje na investice dosáhly v roce 2009 výše 5,7 mld. Kč, meziročně o 12,7 % méně. Podobně jako v předchozích letech byly investice v roce 2010 vynakládány selektivně a směřovaly do růstových oblastí podnikání. Mezi hlavní oblasti investic patřilo rozšiřování vysokorychlostních mobilních sítí (EDGE a UMTS), zkvalitnění fixních sítí vysokorychlostního přístupu k internetu a vývoj IT systémů.

Peněžní toky

Výše volných hotovostních toků 6 vzrostla v roce 2010 meziročně o 21,2 %, na 16,4 mld. Kč, zejména díky nižší zaplacené dani z příjmu (meziročně o 40,1 % méně) a nižším peněžním prostředkům použitým na nákup pozemků, budov a movitých věcí (5,5 mld. Kč, o 34,9 % meziročně méně).

1 OIBDA bez zahrnutí poplatků za licence a řízení (2009: 754 mil. Kč, 2010: 1 057 mil. Kč) a jednorázových operací (2009: univerzální služba, zisk z prodeje nemovitostí a dohoda o narovnání se společností T-Mobile v celkové výši 1 548 mil. Kč; 2010: univerzální služba, restrukturalizační náklady a zrušení ztráty ze snížení hodnoty aktiv v celkové výši 3 915 mil. Kč).

2 Plně srovnatelná OIBDA/ Plně srovnatelné výnosy (celkové výnosy bez zahrnutí výnosů z univerzální služby – 2009: 367 mil. Kč, 2010: 47 mil. Kč).

3 Pro účely odhadu pro rok 2010 OIBDA nezahrnuje poplatky za licence a řízení (2009: 754 mil. Kč, 2010: 1 057 mil. Kč). Dále OIBDA v roce 2009 nezahrnuje jednorázové operace (vypořádání se společností T-Mobile, univerzální službu a zisk z prodeje nemovitostí) v celkové hodnotě 1 548 mil. Kč a v roce 2010 nezahrnuje jednorázové operace (univerzální službu a zrušení ztráty ze snížení hodnoty aktiv) v celkové hodnotě 4 373 mil. Kč. Odhad pro rok 2010 nepředpokládá změny v konsolidačním celku a předpokládá konstantní kurz roku 2009.

4 Dlouhodobé a krátkodobé finanční závazky minus peníze a peněžní ekvivalenty vůči vlastnímu kapitálu.

5 Dlouhodobé a krátkodobé finanční závazky vůči vlastnímu kapitálu.

6 Čisté peněžní prostředky z provozní činnosti plus čisté peněžní prostředky použité v investičníčinnosti.

Přehled konsolidovaných výnosů

Celkové konsolidované výnosy poklesly v roce 2010 meziročně o 7,0 %, na 55,7 mld. Kč, zejména z důvodu dalšího poklesu mobilních terminačních poplatků, pozvolného oživení ekonomiky, které mělo vliv na spotřebu zákazníků, a nižších výnosů z IT a obchodních řešení vlivem menšího počtu projektů pro veřejný sektor.

Výnosy z hlasových služeb (odchozí hovorné, výnosy z propojení a ostatní velkoobchodní služby, měsíční a jednorázové poplatky za hlasové služby a poplatky za zřizování) dosáhly v roce 2010 celkové výše 34,4 mld. Kč, o 11,1 % méně než v roce 2009.

Na vysoce nasyceném mobilním trhu v České republice klesl celkový počet aktivních mobilních zákazníků na konci roku 2010 meziročně o 2,1 %, na 4 839 tisíc. Tento vývoj byl do značné míry ovlivněn jednorázovým snížením počtu smluvních zákazníků s nízkou mírou aktivity o 111 tisíc zákazníků ve druhém čtvrtletí 2010. Bez tohoto jednorázového snížení by celkový počet zákazníků vzrostl meziročně o 0,1 %. Počet smluvních zákazníků vzrostl ke konci roku 2010 meziročně o 1,7 %, na 2 864 tisíc (o 5,7 % více bez jednorázového snížení o neaktivní zákazníky ve druhém čtvrtletí 2010). Čistý přírůstek v roce 2010 dosáhl 160 tisíc (bez zahrnutí uvedeného jednorázového snížení), zejména díky pokračující oblibě tarifů O2 NEON, migraci zákazníků z předplacených služeb na tarifní a solidnímu růstu zákazníků mobilního internetu. Na konci roku 2010 podíl smluvních zákazníků na celkovém počtu dosáhl 59,2 %, meziročně o 2,3 procentní body více. Počet aktivních zákazníků předplacených služeb dosáhl ke konci čtvrtého čtvrtletí 2010 výše 1 975 tisíc, meziročně o 7,3 % méně.

V roce 2010 dosáhla celková průměrná měsíční míra odchodu zákazníků výše 2,4 %, což je meziročně o 0,3 procentních bodů více, zejména kvůli jednorázovému snížení počtu o neaktivní zákazníky smluvních služeb. Na druhou stranu v posledním čtvrtletí roku 2010 celková průměrná měsíční míra odchodu zákazníků klesla meziročně o 0,2 procentních bodů, na 2,2 %, díky zlepšení průměrné měsíční míry odchodu zákazníků předplacených služeb.

Celkový mobilní hlasový provoz 7 v České republice vzrostl v roce 2010 meziročně o 6,8 %, na 8 790 milionů minut.

Průměrný měsíční výnos na zákazníka ARPU 8 dosáhl v roce 2010 výše 468,5 Kč, což představuje meziroční pokles o 8,1 %, do značné míry díky snížení mobilních terminačních poplatků. Na druhou stranu meziroční pokles ARPU se během roku 2010 zpomalil z 11,2 % v prvním čtvrtletí na 6,0 % ve čtvrtém čtvrtletí díky stabilizaci spotřeby zákazníků. Bez zahrnutí dopadu poklesu mobilních terminačních poplatků by průměrný měsíční výnos na zákazníka ARPU klesl v prvním čtvrtletí o 6,6 %, ve druhém čtvrtletí o 3,7 %, ve třetím čtvrtletí o 3,5 % a ve čtvrtém čtvrtletí pouze o 1,9 %. ARPU zákazníků smluvních služeb dosáhl v roce 2010 výše 659,7 Kč, meziročně o 11,4 % méně, ale jen o 8,5 % méně, na 643,5 Kč ve čtvrtém čtvrtletí. Za poklesem ARPU tarifních zákazníků stála pokračující migrace zákazníků předplacených služeb na smluvní služby a pokles mobilních terminačních poplatků. ARPU zákazníků předplacených služeb klesl v roce 2010 o 7,8 %, na 206 Kč, zatímco v posledním čtvrtletí jen o 5,4 %, na 212,3 Kč. ARPU zákazníků datových služeb pokleslo v roce 2010 meziročně o 4,1 %, na 120,1 Kč, když ve čtvrtém čtvrtletí došlo k meziročnímu zvýšení o 2,7 %, na 123,1 Kč.

7 Odchozí a příchozí, bez zahrnutí roamingového provozu.

8 Včetně výnosů ze segmentu pevných linek.

Celkový počet pevných linek společnosti Telefónica O2 v České republice poklesl do konce prosince 2010 meziročně o 5,7 %, na 1 669 tisíc. Ve srovnání s předchozím rokem došlo v roce 2010 k 17,4% snížení poklesu pevných linek, na 101 tisíc (oproti 123 tisícům v roce 2009). Důvodem byl nárůst počtu zákazníků, využívajících služeb vysokorychlostního internetu bez hlasového paušálu (tzv. naked ADSL), a nárůst počtu VoIP linek pro korporátní zákazníky.

Hlasový provoz generovaný v pevné síti poklesl v roce 2010 meziročně o 13,1 %, na 1 741 milionů minut, díky pokračujícímu poklesu počtu pevných telefonních linek a nahrazování fixního hlasového provozu provozem mobilním.

Na konci prosince 2010 dosáhl počet aktivních zákazníků společnosti Telefónica O2 Slovakia výše 880 tisíc, meziročně o 59,2 % více. Čistý přírůstek ve čtvrtém čtvrtletí 2010 dosáhl 99 tisíc, meziročně o 10,6 % více. Za celý rok 2010 počet zákazníků na Slovensku vzrostl meziročně o 328 tisíc, to je o 44,0 % meziročně více. Počet zákazníků smluvních služeb vzrostl do konce roku 2010 meziročně o 71,0 %, na 334 tisíce, zatímco počet aktivních zákazníků předplacených služeb se zvýšil meziročně o 52,8 %, na 546 tisíc. Na konci roku 2010 podíl smluvních zákazníků na celkovém počtu dosáhl 38,0 %, což představuje meziroční nárůst o 2,6 procentních bodů. ARPU zákazníků smluvních služeb dosáhl v roce 2010 výše 19 EUR, zatímco u zákazníků předplacených služeb to bylo 8,5 EUR.

Konsolidované výnosy z měsíčních a jednorázových poplatků za hlasové služby klesly v roce 2010 meziročně o 11,8 %, na 13,6 mld. Kč. Za tímto poklesem stál především nižší počet pevných hlasových linek a vliv nové koncepce služeb založené na vysokorychlostním internetu bez hlasového paušálu (tzv. naked ADSL). Naopak výnosy v mobilním segmentu poklesly jen mírně, částečně díky migraci zákazníků na levnější hlasové tarify.

Konsolidované výnosy z odchozího hovorného dosáhly v roce 2010 výše 11,9 mld. Kč, o 9,8 % méně ve srovnání s rokem 2009, z důvodu nižšího hlasového provozu generovaného v pevných sítích, většího počtu zákazníků, využívajících tarify na principu semi-flat a flat-rate, a nižších výnosů z roamingu.

Výnosy z propojení a ostatních velkoobchodních služeb poklesly v roce 2010 meziročně o 10,4 %, na 8,9 mld. Kč, a byly do velké míry ovlivněny snížením mobilních terminačních poplatků (o 28,1 % v roce 2010) a nižšími výnosy z roamingu zahraničních zákazníků v České republice, který nebyl plně kompenzován mírným nárůstem výnosů z mezinárodních tranzitních služeb v segmentu pevných linek.

Výnosy ze SMS & MMS & služeb s přidanou hodnotou poklesly dohromady o 2,7 %, na 4,8 mld. Kč z důvodu vyššího počtu výnosů z SMS zahrnutých v měsíčních poplatcích souvisejících s nárůstem počtu zákazníků využívajících tarify O2 NEON. Mobilní zákazníci společnosti Telefónica O2 v České republice poslali v roce 2010 celkem 2 477 mil. SMS, což představuje meziroční nárůst o 2,5 %.

Výnosy z pronajatých okruhů a fixní datové služby poklesly o 10,7 %, na 3,1 mld. Kč, zejména kvůli poklesu výnosů z pronajatých okruhů, které nebyly plně vykompenzovány nárůstem výnosů z datových služeb na bázi IP.

Výnosy z internetu, včetně mobilních dat a IPTV, vzrostly v roce 2010 meziročně o 12,6 %, na 8,3 mld. Kč. Za tímto nárůstem stojí především úspěch nové koncepce služeb, založené na vysokorychlostním internetu bez hlasového paušálu (tzv. naked ADSL), a růst počtu zákazníků O2 Internetu. Celkový počet přípojek ADSL dosáhl na konci roku 2010 výše 806 tisíc, meziročně o 11,1 % více. Za celý rok 2010 se počet zákazníků ADSL zvýšil o 81 tisíc, když ve čtvrtém čtvrtletí jejich počet narostl o 29 tisíc i díky nárůstu počtu velkoobchodních přípojek. Počet zákazníků služby O2 TV dosáhl na konci roku 2010 výše 129 tisíc. Navíc se od druhého pololetí začal pozitivně projevovat příspěvek výnosů z mobilního internetu díky slibnému nárůstu zákazníků těchto služeb. Ten byl výsledkem úspěšné marketingové kampaně propagující výhody mobilních vysokorychlostních sítí společnosti pro zákazníky.

Výnosy z IT služeb a obchodních řešení poklesly v roce 2010 meziročně o 7,4 %, na 2,6 mld. Kč, zejména z důvodu meziročního poklesu počtu projektů pro státní správu ve druhé polovině roku. Výnosy z příslušenství a aktivačních prostředků poklesly o 4,7 %, na 1,5 mld. Kč z důvodu nižšího počtu prodaných telefonů. Ostatní telekomunikační výnosy zaznamenaly 6,7% meziroční pokles, na 915 mil. Kč, zejména kvůli nižším výnosům z universální služby (2009: 367 mil. Kč, 2010: 47 mil. Kč).

Přehled konsolidovaných provozních nákladů

Konsolidované provozní náklady skupiny Telefónica O2 poklesly v roce 2010 o 1,8 %, na 33,4 mld. Kč, díky pokračující důsledné finanční disciplíně s cílem maximálně kompenzovat pokles výnosů a dále vlivem několika jednorázových položek. Zatímco provozní náklady v roce 2009 byly pozitivně ovlivněny dohodou o narovnání se společností T-Mobile (1 027 mil. Kč), v nákladech roku 2010 se negativně projevily náklady na odchodné související s restrukturalizačním programem (458 mil. Kč). Bez těchto dvou položek by se konsolidované provozní náklady v roce 2010 snížily o 6,0 %, na 32,9 mld. Kč.

Konsolidované náklady z propojení a roamingu poklesly v roce 2010 meziročně o 10,3 %, na 10,2 mld. Kč, v souladu s poklesem výnosů z propojení, zejména díky snížení mobilních propojovacích poplatků a nižším cenám za roaming. Náklady na prodané zboží dosáhly v roce 2010 výše 1,9 mld. Kč, což představuje meziroční pokles o 16,8 % z důvodu nižšího množství prodaného zboží a snížením průměrné nákladové ceny. Ostatní náklady na prodej, které zahrnují náklady na služby obsahu, subdodávky, věrnostní program pro zákazníky, telekomunikační služby a ostatní náklady na prodej, poklesly v roce 2010 dohromady o 27,5 %, na 1,8 mld. Kč, zejména díky poklesu nákladů spojených s univerzální službou v souladu s nižšími výnosy a dále nižšími náklady na subdodávky pro ICT projekty.

Náklady na zaměstnance včetně odchodného dosáhly v roce 2010 výše 7,1 mld. Kč, o 0,7 % více oproti roku 2009. Bez zahrnutí nákladů na odchodné, zaúčtovaných v souvislosti s restrukturalizačním programem v roce 2010 (458 mil. Kč), by náklady na zaměstnance poklesly meziročně o 7,1 %. Počet zaměstnanců skupiny poklesl v průběhu roku 2010 o 13,4 % a k 31. prosinci 2010 dosáhl výše 7 522. Počet zaměstnanců společnosti Telefónica O2 se do konce prosince 2010 snížil meziročně o 13,4 %, na 6 936, z čehož zhruba 50 % souviselo s outsourcingem v oblasti sítí.

Náklady na marketing a prodej (marketing a provize) poklesly meziročně o 6,1 %, na 2,6 mld. Kč, díky pokračující snaze o efektivní vynakládání marketingových nákladů. Náklady na opravy a udržování sítí a výpočetní techniky vzrostly v roce 2010 meziročně mírně o 3,9 %, na 2,5 mld. Kč, zejména díky vlivu outsourcingu aktivit souvisejících s provozem sítí. Náklady na pronájem a náklady na provoz nemovitostí a dopravních prostředků vzrostly o 1,7 %, na 2,2 mld. Kč. Náklady na dodávky energií poklesly v roce 2010 meziročně o 1,4 %, na 1,1 mld. Kč. Náklady na ostatní externí služby (vymáhání a inkaso pohledávek, call centra, poradenství a profesionální poplatky a ostatní externí služby včetně poplatků za licence a řízení) a ostatní provozní náklady dosáhly v roce 2010 výše 2,8 mld. Kč, meziročně 1,3 krát více, zejména díky pozitivnímu vlivu uzavření dohody o narovnání se společností T-Mobile v roce 2009. Bez zahrnutí této položky by tyto náklady vzrostly dohromady o 25,5 % kvůli růstu nákladů na call centra související se snahou společnosti o zvýšení jejich kvality a zákaznické spokojenosti.

Daně a poplatky (kromě daně z příjmů) a snížení hodnoty pohledávek a zásob vzrostly v roce 2010 dohromady meziročně o 16,1 %, na 1,1 mld. Kč a byly ovlivněny revizí politiky tvorby opravných položek k pohledávkám v roce 2009 na základě úspěšnosti vymáhacího procesu u pohledávek.

Výhled pro rok 2011

V roce 2011 se skupina Telefónica O2 bude nadále pozorně zaměřovat na uspokojení potřeb svých zákazníků dalším zkvalitňováním a upevňováním vztahů s nimi prostřednictvím zvýšení kvality služeb a nabídkou nových produktů, které uspokojí jejich potřeby. Prvořadým cílem těchto iniciativ je dosažení nejlepší zákaznické zkušenosti a spokojenosti. Společnost bude pokračovat v dalším zkvalitnění své nabídky fixních vysokorychlostních služeb, kde plánuje uvést na trh služby založené na technologii VDSL s cílem stabilizovat počet pevných linek a udržet konkurenceschopnost. V souladu se svými plány na další rozšíření pokrytí 3G sítě a díky nedávno uzavřené smlouvě o sdílení 3G sítě se společností T-Mobile se bude soustředit na zlepšení nabídky mobilních vysokorychlostních a datových služeb. V roce 2010 Telefónica O2 získala konkurenční výhodu nejrozsáhlejšího a kvalitního pokrytí 3G sítí. Cílem společnosti v roce 2011 bude tuto výhodu neztratit a zvyšovat počet mobilních zákazníků vysokorychlostních a datových služeb, což zvýší jejich podíl na celkových mobilních výnosech.

Telefónica O2 Slovakia bude i nadále pokračovat v aktivní propagaci své nabídky transparentních, jednoduchých a hodnotných služeb. To povede k dalšímu zlepšení finanční výkonnosti a ziskovosti a k udržení solidního nárůstu počtu zákazníků.

Vedení společnosti má o vývoji výnosů v roce 2011 pouze hrubou představu. Očekává, že výnosy z ICT služeb mohou být nadále negativně ovlivněny nižším počtem projektů pro státní správu. Kromě toho mobilní výnosy budou ovlivněny dalším snížením mobilních terminačních poplatků (o 35 % v roce 2011). Telefónica O2 bude nadále klást důraz na efektivní vynakládání provozních a investičních nákladů při současném zachování investic zvyšujících zákaznickou hodnotu a zkušenost s cílem maximalizovat tvorbu hotovostních toků. Ta zůstává jedním z nejdůležitějších strategických cílů v roce 2011.

V roce 2011 9 skupina očekává, že provozní zisk OIBDA 10 poklesne o 1 % až 5 % a investiční náklady dosáhnou výše zhruba 5,7 mld. Kč.

9 Odhad pro rok 2011 nepředpokládá změny v konsolidačním celku, zahrnuje potenciální kapitálové zisky z prodeje majetku nesouvisejícího s hlavní činností a předpokládá konstantní kurz roku 2010.

10 Pro účely odhadu pro rok 2011 OIBDA nezahrnuje.poplatky za licence a vedení (1 057 mil. Kč v roce 2010). Dále OIBDA v roce 2010 nezahrnuje zrušení ztráty ze snížení hodnoty aktiv ve výši 4 344 mil. Kč.