Úvod

  • Zpráva nezávislého auditora
  • Vybrané finanční a provozní ukazatele
  • Dopis předsedy představenstva
  • Kalendář klíčových událostí roku 2010

02
O skupině Telefonica

  • O skupině Telefónica - úvod

03
Zpráva představenstva o podnikatelské činnosti

  • Skupina Telefónica O2 Czech Republic
  • Telekomunikační trh v České republice
  • Sítě a technologie
  • Hlasové služby
  • Internet, data a služby s přidanou hodnotou
  • Konvergentní služby
  • Platební služby
  • ICT služby, zákaznická řešení pro státní...
  • Propojování sítí
  • Komentované finanční výsledky

04
Společenská odpovědnost (CSR)

  • Společenská odpovědnost (CSR) – úvod
  • Etické zásady podnikání
  • Působení na trhu a chování k zákazníkům
  • Péče o zaměstnance a pracovní prostředí
  • Péče o životní prostředí
  • Podpora veřejně prospěšných aktivit

05
Správa a řízení společnosti

  • Správa a řízení skupiny Telefónica O2 Czech...
  • Dceřiné a přidružené společnosti a další...
  • Organizační struktura společnosti Telefónica O2
  • Správní orgány společnosti
  • Představenstvo společnosti
  • Výkonné řízení společnosti
  • Zpráva dozorčí rady společnosti
  • Dozorčí rada společnosti
  • Výbor pro audit společnosti
  • Principy odměňování osob s řídící pravomocí...
  • Ostatní informace týkající se osob s řídící...
  • Prohlášení společnosti Telefónica O2 Czech...
  • Informace týkající se záležitostí podle § 118...

06
Konsolidovaná účetní závěrka

  • Konsolidovaná účetní závěrka – úvod

07
Účetní závěrka

  • Účetní závěrka – úvod

08
Ostatní informace pro akcionáře a investory

  • Ostatní informace pro akcionáře a investory

O skupině Telefónica – úvod

Telefónica je jedním z předních světových integrovaných komunikačních operátorů; nabízí řešení v oblasti komunikací, informací a zábavy. Působí na trzích 25 zemí, v Evropě, Africe a v Latinské Americe. K prosinci 2010 registrovala Telefónica celkem 288 milionů zákazníků. Rozvojová strategie skupiny se zaměřuje na trhy, kde má Telefónica silnou pozici – Španělsko a další země Evropy a Latinská Amerika.

Skupina je čtvrtou největší telekomunikační společností na světě, měřeno tržní kapitalizací, první integrovaný operátor v Evropě; zaujímá třetí místo na indexu Eurostoxx 50 největších evropských společností (údaje z března 2010).

Telefónica je 100% soukromá společnost s více než 1,5 milionem přímých akcionářů. Její akcie se obchodují na kontinuálním trhu španělské burzy a na burzách v Londýně, Tokiu, New Yorku, Limě, Buenos Aires a v São Paulo.

Telefónica má ve srovnání s ostatními telekomunikačními společnostmi velmi široké mezinárodní aktivity – skoro 70 % svých obchodních aktivit má mimo svůj domácí trh a samozřejmě je velmi silná ve španělsky a portugalsky mluvících zemích.

V Latinské Americe měla Telefónica ke konci roku 2010 více než 183 mil. zákazníků, což ji řadilo na přední místo mezi operátory v Brazílii, Argentině, Chile a Peru. Skupina má také silné zastoupení v Kolumbii, Ekvádoru, El Salvadoru, Guatemale, Mexiku, Nikaragui, Panamě, Portoriku, Uruguaji a Venezuele. V Evropě skupina vlastní společnosti ve Španělsku, Velké Británii, Irsku, Německu, České republice a na Slovensku. Evropskou zákaznickou základnu skupiny tvořilo ke konci roku 2010 celkem 104 mil. zákazníků.

Telefónica v číslech

  • 287,6 mil. zákazníků (103,9 mil. v Evropě; 183,7 mil. v Latinské Americe) (Prosinec 2010)
  • Aktivity ve 26 zemích světa (6 zemí v Evropě 1; 14 zemí v Latinské Americe 2; Skupina je aktivní ve třech dalších zemích prostřednictvím strategických aliancí 3)
  • 270 000 zaměstnanců (30% v Evropě; 69% v Latinské Americe; 1 % v ostatních zemích) (Prosinec 2010)
  • Výnosy: 60 737 mil. euro (2010)
  • OIBDA: 25 777 mil. euro (2010)
  • Čistý zisk: 10 167 mil. euro (2010)
  • Největší světový integrovaný telekomunikační operátor (měřěno počtem zákazníků)
  • Největší evropský integrovaný operátor (měřeno tržní kapitalizací)
  • První v indexu Dow Jones Sustainability
  • Mezi 50 největšími společnostmi světa (měřeno tržní kapitalizací)
  • Mezi 75 největšími společnostmi světa (měřeno výnosy Fortune Global 500)

1 včetně Maroka

2 včetně USA a Portorika

3 Čína, Itálie, Portugalsko

Telefónica – největší telekomunikační operátor na trzích Latinské Ameriky

mapa
Argentina
Počet zákazníků 22,3 mil.
Pozice na trhu služeb pevné sítě 1.
Pozice na trhu mobilních služeb 2.
Brazílie
Počet zákazníků 76,0 mil.
Pozice na trhu služeb pevné sítě 2.
Pozice na trhu mobilních služeb 1.
Střední Amerika
Počet zákazníků 6,9 mil.
Pozice na trhu služeb pevné sítě
Pozice na trhu mobilních služeb 3.
Kolumbie
Počet zákazníků 12,4 mil.
Pozice na trhu služeb pevné sítě 2.
Pozice na trhu mobilních služeb 2.
Chile
Počet zákazníků 11,9 mil.
Pozice na trhu služeb pevné sítě 1.
Pozice na trhu mobilních služeb 1.
Ekvádor
Počet zákazníků 4,3 mil.
Pozice na trhu služeb pevné sítě
Pozice na trhu mobilních služeb 2.
Mexiko
Počet zákazníků 20,2 mil.
Pozice na trhu služeb pevné sítě
Pozice na trhu mobilních služeb 2.
Peru
Počet zákazníků 17,0 mil.
Pozice na trhu služeb pevné sítě 1.
Pozice na trhu mobilních služeb 1.
Uruguay
Počet zákazníků 1,7 mil.
Pozice na trhu služeb pevné sítě
Pozice na trhu mobilních služeb 2.
Venezuela
Počet zákazníků 10,6 mil.
Pozice na trhu služeb pevné sítě
Pozice na trhu mobilních služeb 2.
Celkový počet zákazníků 183,7 mil.

* Údaje platné ke 31. prosinci 2010

Poznámky: Střední Amerika v tomto případě zahrnuje Guatemalu, Panamu, El Salvador, Nikaraguu a Kostariku. Počet zákazníků zahrnuje i zákazníky úzkopásmových služeb společností Terra Brasil a Terra Colombia a zákazníky širokopásmových služeb společností Terra Brasil, Telefónica de Argentina, Terra Guatemala a Terra México.

Telefónica – silný hráč na evropském trhu

mapa
Španělsko
Počet zákazníků 47,4 mil.
Pozice na trhu služeb pevné sítě 1.
Pozice na trhu mobilních služeb 1.
Velká Británie
Počet zákazníků 22,9 mil.
Pozice na trhu služeb pevné sítě
Pozice na trhu mobilních služeb 2.
Německo
Počet zákazníků 23,1 mil.
Pozice na trhu služeb pevné sítě 4.
Pozice na trhu mobilních služeb 4.
Irsko
Počet zákazníků 1,7 mil.
Pozice na trhu služeb pevné sítě
Pozice na trhu mobilních služeb 2.
Česká republika
Počet zákazníků 7,7 mil.
Pozice na trhu služeb pevné sítě 1.
Pozice na trhu mobilních služeb 2.
Slovensko
Počet zákazníků 0,9 mil.
Pozice na trhu služeb pevné sítě
Pozice na trhu mobilních služeb 3.
Celkový počet zákazníků 103,9 mil.

* Údaje platné ke 31. prosinci 2010

Corporate Centre

Centrála skupiny, tzv. Corporate Centre, zodpovídá za globální a organizační strategii, korporátní politiku, správu a řízení společných skupinových aktivit a koordinaci činnosti obchodních divizí. V roce 2008 posílila centrála svůj vztah s organizačními jednotkami projektem reorganizace, z něhož vzešly dvě organizační jednotky zaměřené na oblasti inovace a transformace; jejich založení bylo vedeno snahou neustále zvyšovat výnosy a zlepšovat výsledky skupiny.

Telefónica España

Společnost Telefónica byla založena v roce 1924 ve Španělsku, avšak od roku 2008 domovská země již není hlavním trhem společnosti. Těžiště aktivit má společnost nyní v Latinské Americe. Telefónica España má silnou pozici ve všech tržních segmentech. Poskytuje služby pevné telefonie (včetně placené televize), mobilní a datové služby, služby širokopásmového internetu a prostřednictvím své dceřiné společnosti Meditel má investiční aktivity i v Maroku.

Telefónica Latinoamérica

Společnost Telefónica Latinoamérica působí na 13 trzích Latinské Ameriky – v Argentině, Brazílii, Chile, Ekvádoru, El Salvadoru, Guatemale, Kolumbii, Mexiku, Nikaragui, Panamě, Peru, Uruguayi a ve Venezuele. Poskytuje služby pevných a mobilních telekomunikací, internetu a placené televize. Prostřednictvím společnosti Telefónica International Wholesale navíc poskytuje také globální telekomunikační služby na velkoobchodní bázi. Portfolio společnosti zahrnuje hlas, data, služby na protokolu IP, satelitní komunikaci, korporátní a mobilní služby a její optická síť propojuje Latinskou Ameriku, Spojené státy a Evropu. Telefónica má také aktivity v oblasti přidružených služeb v Portoriku a ve Spojených státech.

Telefónica Europe

Společnost Telefónica O2 Europe plc změnila 1. června 2008 svůj název na Telefónica Europe plc. Změna jména byla organickou součástí procesu integrace, dva roky po integraci společnosti do skupiny. Nová struktura obchodních názvů společností se nyní řídí stejnými principy jako v ostatních regionech – Telefónica España, Telefónica Latinoamérica a Telefónica Europe. Společnost má aktivity ve Velké Británii, v Irsku, Německu, České republice a na Slovensku; poskytuje služby mobilních a pevných telekomunikací a služby vysokorychlostního internetu.

Společnost Telefónica Deutschland GmbH (Telefónica Deutschland) podepsala 3. prosince 2009 smlouvu o koupi 100 % akcií německé společnosti HanseNet Telekommunikation GmbH (HanseNet). Skupina Telefónica završila proces akvizice 100 % balíku akcií HanseNet 16. února 2010.

Společné podniky a majetkové účasti

Telefónica má prostřednictvím majetkových účastí ve společnostech China Unicom a Telecom Italia zastoupení také na čínském a italském trhu.

Další společnosti ve skupině

Atento poskytuje prostřednictvím své sítě zákaznických (call) center služby v oblasti CRM (Customer Relationship Management). Provozuje své platformy ve Španělsku, v Argentině, Brazílii, Chile, Kolumbii, USA, Maroku, Mexiku, Peru, Portoriku, České republice, Uruguayi a ve Venezuele.

T-gestiona poskytuje komplexní administrativní a finanční podporu v oblasti lidských zdrojů, správy nemovitostí, logistiky a distribuce; dále poskytuje poradenské služby v oblasti podnikových procesů a systémů a služby komplexního back office. Společnost má aktivity ve Španělsku, Argentině, Brazílii, Chile a v Peru.

Telefónica I+D se soustředí na výzkum a inovace v oblasti technologií. Měřeno objemem investic do inovace a vývoje se společnost řadí na první místo mezi soukromými centry výzkumu a vývoje ve Španělsku. Společnost drží také evropské prvenství v účasti na výzkumných projektech v oblasti informačních a komunikačních technologií. Telefónica I+D má aktivity ve Španělsku, Brazílii a Mexiku.

Integrovaný decentralizovaný model správy a řízení

Cílem skupiny Telefónica zůstává, aby ve všech svých aktivitách na všech úrovních – globální, regionální i lokální – vytvářela maximální přidanou hodnotu. Organizační struktura společnosti je orientována na zákazníka a inovaci jako hlavní faktory ve tvorbě výnosů a v transformaci na lépe fungující společnost.

Lokální
Španělsko, Argentina, Brazílie, Chile, Kolumbie, Ekvádor, El Salvador, Guatemala, Mexiko, Nikaragua, Panama, Peru, Uruguay, Venezuela, Německo, Irsko, Velká Británie, Česká republika, Slovensko
— Model zákaznické spokojenosti
— Model jednoho obchodního místa
— Model integrované produkce
Regionální
Telefónica Europe, Telefónica Latinoamérica, Telefónica España
— Podpora, správa a řízení, synergie
Globální
Telefónica
— Nový model aktivního řízení skupiny
— Inovace
— Transformace

Struktura skupiny

Hlavní dceřiné společnosti a majetkové účasti skupiny Telefónica podle regionálních obchodních jednotek

Telefónica España
Telefónica de España 1 100 %
Telefónica Móviles España 1 100 %
Telyco 100 %
Telefónica Telecomunic, Públicas 100 %
T, Soluciones de Informatica y Comunicaciones de España 100 %
Telefónica Remesas 2 100 %
Tuenti 3 91,4 %
Iberbanda 58,9 %

1 Společnost vlastněná prostřednictvím Telefónica S.A.

2 Společnost vlastněná prostřednictvím Telefónica Telecomunicaciones Públicas, S.A.

3 Společnost vlastněná prostřednictvím Telefónica Móviles España, S.A.U.

Telefónica Latinoamérica
Telesp 1 88,0 %
Telefónica del Peru 2 98,3 %
Telefónica de Argentina 100 %
TLD Puerto Rico 100 %
Telefónica Chile 3 97,9 %
Telefónica Telecom 52,0 %
T, Intern, Wholesale Serv, (TIWS) 4 100 %
Vivo Participaçoes 5 59,4 %
Vivo 6 100 %
T, Móviles Argentina 100 %
T, Móviles Peru 100 %
T, Móviles Mexico 5 100 %
Telefónica Móviles Chile 100 %
T, Móviles El Salvador 99,1 %
T, Móviles Guatemala 100 %
Telcel (Venezuela) 100 %
T, Móviles Colombia 100 %
Otecel (Ecuador) 100 %
T, Móviles Panama 100 %
T, Móviles Uruguay 100 %
Telefonía Celular Nicaragua 100 %
T, Móviles Soluciones y Aplicac, (Chile) 5 100 %

1 Reálný podíl 88,01 %.

2 Latin American Cellular Holdings, B.V. vlastní 48.28 %, Telefónica Internacional S.A. vlastní 49.9 % and Telefónica S.A. vlastní 0.16 %.

3 Telefónica Internacional de Chile Ltda, vlastní 44,89 % a Inversiones Telefónica Internacional Holding Ltda, vlastní 53 %.

4 Telefónica, S.A. vlastní 80,56 % a T. Int. Wholesale Services, S.L. vlastní 19,44 %.

5 Společnost vlastněná prostřednictvím Telefónica S.A.

6 Společnost vlastněná prostřednictvím Vivo Participaçoes, S.A.

Telefónica Europe
Telefónica O2 UK 100 %
Telefónica O2 Germany 1 100 %
Telefónica O2 Ireland 100 %
Be 100 %
HanseNet (Germany) 2 100 %
Jajah (US) 100 %
Tesco Mobile 50 %
Telefónica O2 Czech Republic 1 69,4 %
Telefónica O2 Slovakia 3 100 %

1 Společnost vlastněná prostřednictvím Telefónica S.A.

2 Společnost vlastněná prostřednictvím T. O2 Germany,

3 Společnost vlastněná prostřednictvím T. O2 Czech Republic,

Ostatní majetkové účasti
Atento Group 100 %
Telefónica de Contenidos (Spain) 100 %
Telco SpA (Italy) 1 46,2 %
IPSE 2000 (Italy) 39,9 %
DTS, Distribuidora de Televisión Digital 22,0 %
Hispasat 13,2 %
Portugal Telecom 2 2,0 %
China Unicom (Hong Kong) Limited (China) 8,4 %
ZON Multimedia 3 5,4 %
BBVA 1,0 %
Amper 5,8 %

1 Prostřednictvím společnosti Telco vlastní Telefónica nepřímý podíl ve společnosti Telecom Italia ve výši přibližně 10,36 % ve formě kmenových akcií (s hlasovacími právy). Po sečtení spořicích akcií (azioni di risparmio), které nepřidělují politická práva, by nepřímá účast společnosti Telefónica ve společnosti Telecom Italia činila 7,15 %.

2 Společnosti, v nichž má společnost Telefónica Móviles España přímou či nepřímou účast.

3 Reálný podíl skupiny Telefónica, Podíl skupiny Telefónica by bez zohlednění menšinových podílů činil 5,46 %,