Nahrajte si 5G eSIM

Vyzkoušejte novou elektronickou SIM, která je ekologickou variantou klasické plastové karty se vším všudy.

eSIM

Výhody elektronické SIM

Více SIM v zařízení

Používejte v jednom telefonu více různých SIM. Třeba jednu pracovní a druhou pro soukromé účely.

Nejde ztratit ani poškodit

Všechny údaje jsou bezpečně nahrané na čipu vašeho zařízení. A ještě k tomu elektronická SIM nezatěžuje životní prostředí.

Velikost neřešíte

S eSIM už si nemusíte pamatovat, jestli vaše zařízení vyžaduje mini, micro, nebo nano SIM kartu.

Prohlédněte si nejoblíbenější zařízení, která podporují eSIM

Co potřebujete pro aktivaci eSIM

  1. Telefon, který podporuje eSIM

    Pořiďte si telefon nebo jiné zařízení, které podporuje eSIM, a připojte ho k internetu nebo Wi‑Fi.

  2. Pořiďte si eVoucher

    Navštivte kteroukoliv O2 prodejnu nebo si ho objednejte přes Moje O2.

  3. Aktivujte si eSIM

    Postup aktivace se liší dle konkrétního zařízení. Detailní postup aktivace dle zařízení

tarify

Nejlepší tarify k eSIM

Pořiďte si k eSIM tarif s neomezenými daty, voláním i SMS – stačí si jen vybrat, jak rychlý chcete internet. Nebo si rovnou sestavte výhodný balíček O2 Spolu až pro 6 lidí.

Často kladené otázky

Detailní postup aktivace eSIM dle typu zařízení

Aktivace eSIM na zařízení:

  • Otevřete aplikaci Fotoaparát a načtěte QR kód uvedený na eVoucheru, nebo
  • vyberte aplikaci Nastavení / Mobilní data / Přidat mobilní tarif a načtěte QR kód, který najdete na eVoucheru.

Při aktivaci eSIM na vašem zařízení doporučujeme postupovat podle stránek výrobce.

Také můžete využít videonávod, který pro vás připravili naši Guru specialisti: Jak nahrát eSIM do iPhonu? 

Seznam zařízení, která podporují eSIM

Všechny telefony, na kterých můžete eSIM používat, najdete v nabídce našeho e-shopu.

Co je to eSIM a jaké jsou výhody oproti klasické plastové SIM kartě?

eSIM je vestavěná SIM (embedded SIM), která je v podobě čipu umístěná ve vybraných typech zařízení. eSIM podporuje všechny služby, na které jste zvyklí u běžné plastové SIM. Nově už nemusíte do svého mobilního telefonu nic vkládat, jen do zařízení nahrajete tzv. eSIM profil. Stačí se připojit k internetu nebo Wi‑Fi a připravit si eVoucher od O2, na kterém najdete svůj QR kód, PIN a PUK.

V jednom zařízení můžete mít aktivní dvě SIM zároveň. Pokud váš telefon podporuje klasickou plastovou SIM i eSIM (iPhone od řady XS), umožňuje vám to využívat oba typy současně. V praxi tak můžete fungovat současně na služebním i soukromém čísle nebo využívat tarif na volání a na data.

Jestli váš telefon podporuje eSIM, zjistíte na internetových stránkách výrobce zařízení.

Co je to eVoucher a kde ho získám?

eVoucher je kupon, na kterém najdete svůj QR kód, PIN, PUK a nejdůležitější kontakty na O2. Umožní vám nahrát váš eSIM profil do zařízení.

eVoucher dostanete ve všech značkových O2 prodejnách, kde vám naši O2 Guru rádi pomohou s první aktivací. Pokud jste našim stálým zákazníkem, můžete si eVoucher objednat v Moje O2. Stačí si vybrat nejpohodlnější místo doručení – třeba k vám domů nebo do práce.

Co je to eSIM profil?

Zjednodušeně řečeno, eSIM profil je souhrn dat, který zaručuje fungování vašeho zařízení (jindy tyto informace nese plastová SIM). eSIM profil je digitálně uložený na vaší eSIM. Je svázaný s vaším telefonním číslem a máte na něm zvolený svůj tarif.

Kolik profilů můžu mít na eSIM?

Na eSIM si můžete nahrát více eSIM profilů – například jeden tarif pro volání a jiný určený pro data. Konkrétní počet vždy záleží na kapacitě vestavěného čipu ve vašem zařízení. V jeden okamžik ale může být aktivní pouze jeden z nahraných eSIM profilů.

Co mám dělat, když si ze zařízení omylem smažu nahraný eSIM profil?

Pokud jste si v nastavení telefonu omylem smazali svůj eSIM profil, můžete si ho do zařízení znovu nahrát pomocí původního eVoucheru. Na něm najdete svůj QR kód.

Nezapomeňte:

  1. Při nahrávání eSIM profilu je potřeba, aby bylo zařízení připojené k Wi‑Fi síti (to platí vždy, když chcete profil smazat nebo nahrát).
  2. Restart ani uvedení zařízení do továrního nastavení by váš eSIM profil smazat neměly. (Při uvedení do továrního nastavení budete vyzváni, jestli chcete smazat vše včetně eProfilu, nebo nikoliv.)

    eSIM tovární nastavení
     
  3. Smazáním profilu dojde i ke smazání vašeho PIN kódu do původního nastavení (pokud jste si ho sami měnili). Při novém stažení eProfilu musíte tedy opět použít PIN, který je uvedený na eVoucheru. Proto doporučujeme mít eVoucher dobře uschovaný.
Jak mám postupovat, když chci svůj eSIM profil přenést do jiného zařízení?

Prvně je nutné eSIM profil ze zařízení smazat. Je nutné, abyste zařízení měli po celou dobu připojené k internetu (a nebo musí být připojeno k internetu přes Wi-Fi), jinak smazání profilu neproběhne. Jakmile je profil úspěšně odstraněn (tzn. nevidíte ho již v původním zařízení), je možné ho přes původní eVoucher s QR kódem načíst do nového zařízení.

Jak mám postupovat, když potřebuji dát zařízení do servisu?

Jestliže potřebujete dát zařízení do servisu, eSIM profil z vašeho telefonu smažte. Pro smazání musíte být připojení k Wi‑Fi. Pokud při mazání narazíte na problém, navštivte kteroukoliv značkovou O2 prodejnu, kde vám naši O2 Guru rádi pomohou.

Pokud se vám z vašeho porouchaného telefonu podařilo eSIM profil smazat, můžete ho pomocí stávajícího eVoucheru nahrát do nového zařízení, které podporuje eSIM. V případě, že vaše záložní zařízení nepodporuje eSIM nebo se nepovedlo eSIM profil z porouchaného zařízení smazat, musí dojít k výměně vaší SIM karty (plastové nebo eVoucheru).

Co se stane s eSIM v případě, kdy ztratím zařízení?

Postup je stejný jako v případě ztráty plastové SIM:

Co nejdříve zavolejte na O2 Guru linku 800 02 02 02 a zablokujte své telefonní číslo. Následně se zastavte na kterékoliv značkové O2 prodejně pro nový eVoucher, který si opět nahrajete do zařízení. eVoucher si také můžete objednat v Moje O2.

Měním svůj telefon za nový a potřebuji přenést eSIM profil

Prvně je nutné eSIM profil z původního zařízení smazat. Je nutné, abyste zařízení měli po celou dobu připojené k internetu (a nebo musí být připojeno k internetu přes WiFi), jinak smazání profilu neproběhne. Jakmile je profil úspěšně odstraněn (tzn. nevidíte ho již v původním zařízení), je možné ho přes původní eVoucher s QR codem načíst do nového zařízení.

Mohu svůj eSIM profil trvale odstranit z mého zařízení?

Ano, můžete a to v nastavení telefonu. V procesu mazání eSIM profilu je potřeba, aby zařízení bylo po celou dobu připojeno k internetu (a nebo musí být připojeno k internetu přes WiFi), jinak smazání profilu neproběhne korektně (tím pádem by nešel profil nahrát do dalšího zařízení).

Můžu s eSIM využívat 5G síť?

Ano, naše eSIM obsahuje tzv. ISIM profil. To znamená, že vám zajistí bezproblémové připojení k 5G síti.

Co se stane, když dám zařízení do továrního nastavení?

Zaleží na výrobci zařízení. Pokud v nastavení zařízení vyberete Tovární nastavení zpravidla vám zařízení nabídne, zda chcete současně s továrním zařízení eSIM profil smazat, či nikoliv.