Průvodce vyúčtováním

Abyste se ve vyúčtování od O2 snadno orientovali, připravili jsme pro vás průvodce. V něm jsme vám vysvětlili ty nejdůležitější položky, na které ve vyúčtování narazíte.

pruvodce_rezident_cz_strana_1

pruvodce_rezident_cz_strana_2

Projděte si fakturu krok za krokem

Mohlo by vás zajímat

Nepřišlo mi O2 vyúčtování. Kde ho najdu?

Všechna vyúčtování za posledních 18 měsíců najdete v internetové samoobsluze Moje O2. Vyúčtování jsou tam ve formátu PDF i v on-line podobě. Dokumenty, které budete potřebovat, si můžete vytisknout nebo třeba uložit do počítače.

Mám ve vyúčtování položky, které mi nesedí (volání, SMS, data, MMS atd.)

Jste si jistí? Do vyúčtování se propisují využité služby tak, jak je u daného telefonního čísla zaznamenala ústředna. Využití jednotlivých služeb si můžete ověřit v detailním výpisu. Pro konkrétní telefonní číslo v něm najdete datum, čas, telefonní číslo, na které se volalo (nebo na něj odešly zprávy) včetně ceny. Stačí se podívat do záložky Vyúčtování, otevřít konkrétní fakturu a vybrat si telefonní číslo. Po otevření konkrétní sekce už jen kliknete na detail. 

Proč mám ve vyúčtování poplatek za upomínku?

U některého z předchozích vyúčtování zpozdili s platbou, takže jsme vám poslali písemnou upomínku. Za tu si účtujeme náklady na její poslání. Konkrétní částka se může v průběhu času měnit. Její aktuální výši najdete v našem Ceníku.

Jak je to s účtováním DPH ve vyúčtování?

Ve vyúčtování nejdřív sečteme všechny částky bez DPH a teprve k jejich součtu připočítáme DPH příslušné výše. Protože ve vyúčtování můžou být položky s různou výší DPH, je celková částka vždy součtem jednotlivých položek se shodnou sazbou DPH. Tyto položky pak v součtu najdete jako „Celkem zaplatíte“.

Co když si v průběhu zúčtovacího období změním tarif? Jak bude vypadat vyúčtování?

Při změně tarifu si můžete vybrat, jestli chcete změnu provést hned, nebo až od nového zúčtovacího období. Podle toho pak bude vypadat i vyúčtování. Když si vyberete okamžitou změnu tarifu, zaplatíte za původní tarif jen za dny, kdy jste ho používali. Podobně pak z původního tarifu můžete využít jen poměrnou část volných minut. To samé se tyká i nového tarifu. Paušální poplatek se započítá jen za dny, kdy už jste měli nový tarif nastavený. A k dispozici budete mít poměrnou část volných minut.

Ve vyúčtování mám položku Služby třetích stran. Co to je?

Jsou to služby poskytovatelů, které vám O2 jen zprostředkovává. Neposkytuje vám je tedy přímo O2. Jde třeba o platby za Premium SMS (SMS jízdenky apod.), dárcovské SMS a další. Více o službách třetích stran

Zaplatil/a jsem vyúčtování, ale v Moje O2 ho pořád vidím jako neuhrazené.

Platba za vyúčtování by měla být v Moje O2 vidět do 3 pracovních dnů od odeslání. Pokud už tahle doba uplynula a vyúčtování pořád hlásí, že je nezaplacené, klikněte v Moje O2 na odkaz "Už jste zaplatili?". Najdete ho pod vyúčtováním. Pak už jen stačí vyplnit požadované údaje a odeslat a my si platbu dohledáme.

Stejný postup platí i pro situace, kdy při platbě za vyúčtování omylem zadáte jiné údaje, např. variabilní symbol.

Ve vyúčtování mám položku "Volání z ČR do zahraničí". Co to znamená?

Z vašeho čísla tady v Česku jste volali do zahraničí na zahraniční telefonní číslo. Česká telefonní čísla mají předvolbu +420/00420. Telefonní čísla s jakoukoliv jinou předvolbou jsou telefonní čísla zahraniční.  Aktuální ceny hovorů najdete v našem Ceníku. Pozor: popsaný případ není roaming. 

Mám ve vyúčtování položku "Obnovení objemu dat/Jednorázové navýšení objemu dat". Co to znamená?

Po vyčerpání dat z vašeho tarifu vám díky téhle službě data znovu obnovíme, abyste mohli dál surfovat po internetu. V Moje O2 průběžně vidíte, kolik dat jste vyčerpali a zároveň vám s každou obnovou dáme vědět. Data je možné obnovit až 3× za jedno zúčtovací období. A pokud byste potřebovali další, stačí si dokoupit jednorázový balíček. Způsob jeho objednání najdete v Moje O2 v historii.

Ve vyúčtování mám poplatek za "Tarif bez závazku". Co to znamená?

Díky aktivnímu závazku máte výhodnější tarif a za služby platíte méně. Na blížící se konec závazku vás upozorníme ve vyúčtování ke konkrétnímu telefonnímu číslu 2 měsíce předem. Pokud si budete chtít zvýhodněnou cenu zachovat, stačí závazek prodloužit. A můžete ho aktivovat i dodatečně.Stačí jít v Moje O2 na váš tarif a jeho detailní nastavení. V sekci "Informace o tarifu" najdete detaily ohledně závazku. Klikněte na odkaz "Aktivovat závazek" a pak aktivaci potvrďte. Aktivace je zdarma a zároveň ruší příplatek za bezzávazek. Jakmile váš požadavek zpracujeme, dáme vám vědět. Veškeré dokumenty vygenerované k objednávce závazku najdete v e-mailu nebo po přihlášení do Moje O2.   

Pomohla vám tato stránka?
Podmínky používání cookies