Jak a kdy zaplatit za O₂ vyúčtování

Splatnost a zúčtovací období

Splatnost vyúčtování závisí na vašem zúčtovacím období. Ve vyúčtování najdete i datum splatnosti, abyste všechno stihli zaplatit včas.

 

Do kdy je potřeba vyúčtování zaplatit? Jaké je datum splatnosti?

Jak zjistíte datum splatnosti? Datum splatnosti je uvedeno přímo ve vašem O₂ vyúčtování.

  • Datum splatnosti je den, kdy musí být peníze připsané na našem účtu. Při placení je potřeba myslet na to, že u některých platebních metod trvá i několik dní, než peníze na náš účet dorazí.
  • Nejlepší je zaplatit do data uvedeného v daňovém dokladu v položce „Doporučujeme vám zaplatit do“​​​. Toto datum je záměrně posunuté o několik dní před datem splatnosti, aby k nám platba stihla bez problému dorazit a vy mohli být v klidu, že platba platba proběhne včas.
Za jaké období vyúčtování dostanete?

Období, za které dostáváte vyúčtování, říkáme zúčtovací období. Zúčtovací období nemusí odpovídat kalendářnímu měsíci. Při zřízení služeb vám ho nastavíme automaticky. Faktura je vystavená do 4–⁠5 kalendářních dnů od ukončení zúčtovacího období.

Konkrétně můžete mít některé z těchto zúčtovacích období:

Rozpis termínů zúčtovacích období


Existují i situace, kdy vyúčtování dostanete za kratší nebo delší období, než je jeden měsíc. Například když si pořídíte novou službu nebo naopak některou službu v průběhu měsíce zrušíte.

Co dělat, když nestihnu zaplatit fakturu včas?

Pokud u nás máte nezaplacené vyúčtování po datu splatnosti, upozorníme vás na to. V tomto případě je důležité zaplatit dlužnou částku co nejdříve, abyste se vyhnuli omezení nebo odpojení služeb.

  1. Nejdřív bude potřeba zaplatit dlužnou částku.
  2. Nejrychlejší způsob je on-line platba přímo v Moje O₂. Vybrat si ale můžete i jinou možnost platby.
  3. Pokud už došlo k odpojení služeb, tak vám je do 24 hodin od připsání částky na náš účet automaticky obnovíme.
    Pro zapojení není potřeba volat, k obnovení služeb dojde automaticky.

Znovuzapojení služeb vám budeme případně účtovat podle aktuálního Ceníku. Údaje k platbě najdete ve vyúčtování. Nejrychleji můžete zaplatit online kartou přímo Moje O₂, ale využít můžete i jiné způsoby platby.

Tip: Abyste se podobným situacím vyhnuli a platba tak proběhla vždy včas, doporučujeme nastavit inkaso.

Jak si změnit termín splatnosti?

Pokud vám nevyhovuje datum splatnosti faktury můžete si podle potřeby změnit zúčtovací období (např. z důvodu termínu výplaty). Nebojte se nás také kontaktovat, pokud nemáte dostatek financí na zaplacení faktury.

  • Pro změnu zúčtovacího období nám zavolejte na naši infolinku 800 02 02 02. Jste-li podnikatel, využijte telefonní číslo 800 203 203.
  • Změnu termínu splatnosti můžete provést pouze jednou za 12 měsíců

Způsoby platby

Za vyúčtování můžete platit několika způsoby. Nejpohodlnější je využít inkaso, které stačí jednou nastavit, a platba za fakturu bude automaticky odcházet každý měsíc. Platit můžete také přímo v Moje O₂ pomocí Apple Pay, Google Pay nebo platební kartou.

 

Pravidelně z platební karty

Jak to funguje?

Nyní si u O2 můžete nastavit platby za vyúčtování z platební karty. Jednoduše zadáte platební kartu a odsouhlasíte, že z této karty může O2 strhávat platby za vyúčtování. Každý měsíc se pak z karty zaplatí vaše vyúčtování. Stejně jako třeba Netflix, HBO nebo Office 365.

Jak platby za vyúčtování z karty nastavit?

1. Přihlášení do Moje O2 a volba sekce

  • Přihlaste se do samoobsluhy Moje O₂.
  • Přejděte do sekce Vyúčtování a zvolte možnost Nastavit vyúčtování.
  • Pokud spravujete více zákaznických účtů (více faktur), vyberte ten, u kterého si přejete automatickou platbu nastavit.
    Přihlášení do Moje O2 a volba sekce

2. Volba platební metody

  • Dostanete se do Nastavení zákaznického účtu.
  • V sekci Vyúčtování klikněte na tlačítko Změnit.
  • Z nabídky platebních možností zvolte Pravidelně z platební karty a potvrďte volbou Nastavit platbu z karty.
    Volba platební metody

3. Souhlas s platbou

  • Tlačítko Pokračovat Vás přesměruje do zabezpečeného prostředí platební brány, kde zadáte a potvrdíte údaje Vaší platební karty.

Upozornění: Při tomto kroku nedochází ke stržení žádné platby. Autorizací pouze potvrzujete, že je O2 oprávněna provádět budoucí pravidelné úhrady vyúčtování.

Souhlas s platbou

Termín aktivace

Nastavená metoda se aktivuje s vystavením Vašeho nejbližšího vyúčtování. Z tohoto důvodu se ihned po zadání karty neprovede žádná platba.

  • Úhrada aktuálního vyúčtování: Pokud máte aktuálně vystavené a dosud neuhrazené vyúčtování, uhraďte jej jednorázově kliknutím na tlačítko Zaplatit v sekci Vyúčtování v aplikaci Moje O2 (můžete k tomu využít i právě zadanou kartu).
  • Automatická platba: Po vystavení následujícího vyúčtování již bude platba probíhat automaticky.

Proces automatického stržení

Jakmile je pro Váš zákaznický účet vystaveno nové vyúčtování, systém vyčká na datum, které jste odsouhlasili při nastavení, a v ten den platbu z Vaší karty odešle.

Neúspěšná platba

Pokud by na kartě v daný den nebyly dostatečné prostředky, nebo byla platba odmítnuta z jiného důvodu, pokusíme se o stržení platby automaticky ještě jednou, a to za 2 dny.

V případě neúspěchu i druhého pokusu bude nutné vyúčtování uhradit jiným způsobem (např. platbou z jiné karty přímo v aplikaci Moje O2). O této skutečnosti Vás budeme neprodleně informovat e-mailem a zprávou v aplikaci Moje O2. Jestliže máte notifikace v aplikaci vypnuté, zašleme Vám namísto zprávy SMS na telefonní číslo uvedené v systému.

Co je dobré vědět?

 

Kde uvidím svou platební kartu?

Po úspěšném nastavení bude v přehledu platebních metod zobrazeno maskované číslo karty (s hvězdičkami), abyste měli přehled, jaká karta je pro platby nastavena.

Pod tímto údajem naleznete nové tlačítko Uložené platební karty, které Vás přesměruje na stránku, kde uvidíte přehled karet uložených pro platby O2.

Z bezpečnostních důvodů: Pokud tlačítko Uložené platební karty nevidíte, je možné, že kartu neukládal přímo Váš uživatel. Přístup ke kartám je z důvodu ochrany dat umožněn pouze uživateli, který kartu původně uložil.

Jednorázová platba s uložením

Jak mohu platby z karty ukončit?

Pro správné zpracování vyúčtování je vyžadována platná platební metoda. Pokud preferujete jiný způsob úhrady, proveďte jednoduchou změnu platební metody. Tímto úkonem dojde k okamžitému ukončení pravidelných úhrad z Vaší původní platební karty za toto vyúčtování.

Co když mám více vyúčtování, strhnou se všechna?

Automatická úhrada z platební karty (stejně jako jakákoli jiná platební metoda) se nastavuje vždy individuálně pro každý zákaznický účet.

Pokud se tedy rozhodnete použít stejnou platební kartu pro úhradu více zákaznických účtů, dojde ke stržení platby za každé vyúčtování samostatně.

  • Termín platby: Každá platba proběhne v datum, které je vypočítáno na základě individuálního zúčtovacího období daného zákaznického účtu.
  • Přehled: Přesné termíny strhávání platby pro každý účet uvidíte transparentně v sekci Nastavení platebních metod v internetové samoobsluze Moje O2.
INKASO (automatická a včasná platba)

Proč si nastavit inkaso pro platby O₂?

Inkaso je nejjednodušší a nejpohodlnější způsob, jak automaticky platit za služby od O₂. Platby probíhají automaticky, pravidelně a vy se nemusíte o nic starat. Nastavte si inkaso a už nikdy nezmeškáte splatnost faktury.

Jak inkaso nastavit?

  1. Nejprve nám dejte vědět, z jakého účtu máme inkaso provádět.
  2. Informujte banku, že O₂ může strhávat platby.
  3. Zadáte číslo účtu:
    1. Pokud nastavujete inkaso poprvé: použijte O₂ číslo: 500114004/2700.
    2. Pokud již máte inkaso nastaveno, ale změnili jste banku: vždy postupujte podle údajů v Moje O₂ nebo na vaší faktuře.
  4. Nastavte si v bance inkasní limit, který by měl být o něco vyšší než vaše obvyklá útrata.

 

Krok 1:⁠⁠⁠⁠⁠⁠ Aktivace v Moje O₂

Přihlaste se do internetového Moje O₂. Klikněte na sekci Vyúčtování a dále na Nastavit vyúčtování. Pokud máte více zákaznických účtů (máte O₂ služby rozdělené do více faktur), vyberte ten, u kterého chcete inkaso nastavit. Případně postupně nastavte u všech.

Postup nastavení Inkasa v Moje O₂ – krok 1

Dostanete se do Nastavení zákaznického účtu. Posuňte se na sekci Vyúčtování a klikněte Změnit.

Postup nastavení Inkasa v Moje O₂ – krok 2

Vyberte Inkaso – automatická platba z účtu a vyplňte číslo (vašeho) účtu, ze kterého se budou odesílat platby. Na konci stránky potvrďte tlačítkem odeslat. Inkaso začne fungovat od příštího vystaveného vyúčtování.

Postup nastavení Inkasa v Moje O₂ – krok 3

Tip: Změna platební metody může v našich systémech pár dní trvat. Pokud zbývá do vystavení příštího vyúčtování méně než 7 dní, raději zkontrolujte, zda jsme platbu stihli. Poznáte to snadno na vystaveném vyúčtování. Pokud je v položce Jak zaplatíte platba Inkasem, je všechno v pořádku.

Ukázkový příklad platby přes Inkaso ve faktuře

Krok 2:⁠⁠⁠⁠⁠⁠ Nastavte inkaso v bance

V bance si online nebo osobně nastavte povolení k inkasu (obvykle jej najdete v sekci pravidelné platby). 

Budete potřebovat:

  • Číslo účtu O₂  pokud nastavujete inkaso poprvé:
500114004/2700
  • Inkasní limit:

Měl by být o něco vyšší, než je vaše běžná útrata

Pokud již máte inkaso nastaveno, ale změnili jste banku: vždy postupujte podle údajů v Moje O₂ nebo na vaší faktuře.

Nezadávejte variabilní ani specifický symbol.


Co je dobré vědět?

Máte u O₂ více faktur v jednom měsíci?
Pokud chcete všechny faktury platit inkasem z jednoho účtu, nastavte si inkasní limit, který pokrývá součet částek všech faktur.

Proč je lepší mít vyšší limit, než je cena služeb?
Vaše vyúčtování může být občas vyšší, například když si ze svého tarifu koupíte SMS jízdenku nebo zaplatíte za parkování. Vyšší limit pokryje i tyto nečekané výdaje, a platba tak proběhne bez problémů.

Co když bude platba za O₂ služby vyšší než limit?
Pokud inkaso neproběhne kvůli nízkému limitu, najdete tuto informaci ve svém bankovnictví (obvykle v sekci neprovedených plateb).
V takovém případě můžete částku uhradit:

  • Bankovním převodem
  • Kartou přímo v aplikaci Moje O₂

Tip: Pokud vaše banka vyžaduje specifický symbol, najdete ho v Moje O₂ v sekci Vyúčtování jako zákaznický účet.

Pokud nemusíte, specifický symbol nezadávejte. Některé banky je ale mohou vyžadovat. V takovém případě zadejte specifický symbol uvedený ve vyúčtování. To najdete v Moje O₂ v sekci Vyúčtování.

Nastavte si bance inkasní limit, který by měl být o něco vyšší než vaše obvyklá útrata.

Jak zruším platbu inkasem?

  1. Nejprve změňte způsob platby v Moje O₂, v O₂ Prodejně, na lince 800 02 02 02 nebo na chatu.
  2. Poté zrušte souhlas s inkasem ve své bance, aby věděli, že O₂ už nebude strhávat platby automaticky.

Platby inkasem pod kontrolou

Podívejte se do své faktury v části Údaje pro platbu.

  • Pokud u položky Celkem zaplatíte vidíte zprávu Neplaťte - jen pro informaci - vše je nastavené správně a o platbu se postaráme my.
  • Pokud tam informaci o inkasu nevidíte, inkaso zatím není aktivní. Může to být proto, že jste ho nastavili těsně před koncem zúčtovacího období - v takovém případě začne platit od příští faktury. 

Co dělat, když něco nesedí?

Pokud najdete chybu ve vyúčtování, můžete částku reklamovat. Nezapomeňte ale, že:

  • Reklamaci je třeba podat do 2 měsíců od doručení faktury.
  • I v případě reklamace vyúčtování je nutné fakturu uhradit do data splatnosti.
Online platba v Moje O₂ (okamžitá platba)

Vyúčtování můžete platit on-line platební kartou přímo Moje O₂. Je to nejrychlejší způsob platby. Potřebujete k němu pouze platební kartu, u které máte povolené internetové platby.

  • Tip: Pro platby kartou v Moje O₂ používáme GoPay, což je tzv. třetí strana. To znamená, že jsme závislí na tom, které karty akceptuje právě brána GoPay. Zkontrolujte si prosím, jestli je vaše platební karta mezi podporovanými a že je vydaná v EU.
  • Tip: Platební kartu si můžete také uložit pro příští platby. V takovém případě, pokud úspěšně zaplatíte, karta se zároveň uložení bezpečně u platební brány GoPay a až půjdete příště platit své vyúčtování, uložená karta se vám sama nabídne.

Online platba ve webovém Moje O₂

Platba ve webovém Moje O2


Online platba v aplikaci Moje O₂

Platba v aplikaci Moje O2

Platba v Moje O₂ přes Google Pay / Apple Pay (okamžitá platba)

Vyúčtování můžete snadno zaplatit i online přes Google Pay / Apple Pay přímo v Moje O₂. Potřebujete k němu jen platební kartu uloženou v jedné z těchto služeb a mít tuto metodu povolenou.

Tip: Můžete tak platit i objednané zboží nebo službu (objednávku) z e-shopu O2.cz.

Bankovní převod (2 pracovní dny)

Příkaz k platbě zadáte osobně v bance nebo ve vašem internetovém bankovnictví. Abyste ušetřili za poplatky, máme účty u několika bank. Vyúčtování můžete platit z České republiky i ze zahraničí.

Co budete potřebovat pro bankovní převod?

Nejpohodlněji zaplatíte přímo z aplikace nebo ve webovém Moje O₂.

Najdete tam nejen všechny údaje, které budete potřebovat:

  • Přesnou částku (nezaokrouhlenou včetně haléřů)
  • Variabilní symbol
  • Číslo účtu O₂
  • Datum platnosti

Ale také platební QR kód, který najdete i na faktuře samotné. Při jeho načtení z vašeho bankovnictví se všechny údaje před-vyplní samy. V Moje O₂ můžete zaplatit platební kartou nebo si nastavit inkaso z účtu, abyste na platby nemuseli myslet.


Pod textem najdete ilustrativní fakturu. Vaše údaje budou na vyúčtování jiné!

Ilustrativní faktura pro bankovní převod

Účty pro platbu převodem

Vyberte si účet, který vám nejvíc vyhovuje. Použít ho můžete pro platbu za mobilní služby i služby pevné sítě.

Komerční banka1 27-4908440207/0100
UniCredit bank 500114004/2700
ČSOB 6007-0700103393/0300
Citibank 2003521409/2600
Česká spořitelna 55566642/0800

Ve vyúčtování O₂ služeb vždycky uvidíte námi doporučené číslo účtu pro platby vyúčtování.

Samozřejmě ale platí i naše ostatní uvedené účty. I když tedy zaplatíte na jakýkoliv z našich účtů, platba k nám v pořádku dorazí. V Moje O₂ se vám automaticky zobrazí číslo účtu, na který fakturu zaplatíte a variabilní symbol.

Ilustrativní návod pro platbu bankovním převodem

Bankovní převod (platba ze zahraničí)

Jak zaplatit bankovním převodem ze zahraničí?

Při platbě vyúčtování za služby O₂ pomocí bankovního převodu ze zahraničí je nutné uvést dodatečné údaje používané v mezinárodním platebním styku. V tabulce níže naleznete ohledně zahraniční platby detailní informace:

Měna CZK CZK
Číslo účtu 500114004 27-4908440207
Kód banky 2700 0100
IBAN CZ13 2700 0000 0005 0011 4004 CZ04 0100 0000 2749 0844 0207
SWIFT BACX CZPP KOMB CZPP
Název banky UniCredit Bank. a.s., Na Příkopě 858/20, Praha Komerční banka, a.s. , Na Příkopě 33, Praha
Název účtu O2 Czech Republic a.s., Za Brumlovkou 266/2, Praha O2 Czech Republic a.s., Za Brumlovkou 266/2, Praha
QR Platba (2 pracovní dny)

Pokud preferujete platbu vyúčtování QR kódem, najdete ho přímo ve vyúčtování (v případě, že jste si zvolili jako platební metodu příkaz k úhradě). Potřebujete pouze chytrý telefon a mobilní aplikaci vaší banky. Jednoduše načtěte QR kód a veškeré potřebné údaje se automaticky vyplní do platebního příkazu.

QR kód pro platbu najdete:

  • e-mailu (součást vyúčtování, které si necháváte posílat e-mailem)
  • Moje O₂ na detailu vyúčtování, kde si můžete QR kód pro platbu naskenovat
  • v PDF faktuře

Ilustrativní faktura přes QR platbu

  • Moje O₂ (po kliknutí na tlačítko Zaplatit se dostanete na stránku, kde si můžete QR kód pro platbu naskenovat)

Ilustrativní faktura přes QR platbu – krok 2

  • Ukázka QR kódu v PDF faktuře

Platba přes QR platbu v PDF vyúčtování

QR kód v bankovní aplikaci

Je potřeba mít aplikaci banky, která QR kódy používá např. Česká spořitelna, Komerční banka, ČSOB, Raiffeisenbank, ZUNO BANK, FIO bank, Air Bank nebo ERA.

  1. v menu své bankovní aplikace vyberte Platbu pomocí QR kódu
  2. namiřte na QR kód fotoaparát telefonu a počkejte, až se načte
  3. aplikace vám přímo v telefonu vytvoří předvyplněný platební příkaz pro platbu vyúčtování za služby O₂
  4. zkontrolujte údaje, které se v platebním příkazu objevily: variabilní symbol, částka a číslo účtu by měly odpovídat údajům ve faktuře
  5. platební příkaz potvrďte, a máte hotovo
Bankomat České spořitelny (2 pracovní dny)

Pokud máte účet u České spořitelny, můžete vyúčtování zaplatit přímo z bankomatu.

Jak zaplatit vyúčtování přes bankomat?

  1. v bankomatu zadejte PIN a zvolte možnost Příkazy k úhradě
  2. v dalším kroku vyberte Telekomunikace
  3. zadáte přesnou částku k platbě (včetně haléřů) a variabilní symbol
  4. transakci potvrďte

O tom, že bylo zadání příkazu úspěšné, se přesvědčíte na stvrzence z bankomatu. Dokladem o platbě je výpis z účtu. Peníze obvykle na bankovní účet O₂ dorazí do 2 pracovních dnů.

Hotovostní vklad v bance (2 pracovní dny)

Jak zaplatit vyúčtování pomocí vkladu v bance?

  • Na pobočce vložíte peníze přímo na některý z našich účtů. Jen pozor na to, že některé banky si za vklad účtují poplatek podle svého aktuálního ceníku.
  • Čísla bankovních účtů O₂ jsou stejná jako pro bankovní převod. Vyberte si účet, který vám nejvíc vyhovuje. Lhůta pro připsání platby může být až 2 pracovní dny.
Komerční banka 27-4908440207/0100
UniCredit bank 500114004/2700
ČSOB 6007-0700103393/0300
Citibank 2003521409/2600
Česká spořitelna 55566642/0800
Složenka (3 pracovní dny)

Jak zaplatit vyúčtování pomocí vkladu v bance?

  • Platba složenkou je možná jen u vyúčtování, které má tento způsob platby nastavený. Nová aktivace není možná. Pokud vám chodí papírové vyúčtování s poštovní poukázkou typu A, stačí se stavit na kterékoli pobočce České pošty a zaplatit v hotovosti. Na poště je možné platit fakturu jen klasickou růžovou složenkou. Jak vypadá, vidíte na ilustrativním obrázku.
  • Tip: Pro platbu složenkou je nutné mít aktivní posílání vyúčtování poštou a zároveň zvolenou platbu složenkou. Ve všech ostatních případech vám dorazí jen předpis pro platbu, kterým na poště nezaplatíte. Pokud máte nastavenou platbu složenkou, ale ne papírové vyúčtování, složenka vám nedorazí, a bude potřeba změnit platební metodu.

Poštovní poukázka typu A

 

Jaké údaje potřebujete pro zaplacení vyúčtování složenkou?

  • konkrétní částku
  • variabilní symbol
  • číslo účtu
  • adresu: O2 Czech Republic a.s., Za Brumlovkou 266/2, 140 22, Praha 4 – Michle.
  • na složence všechny potřebné údaje najdete

Za úhradu složenkou je poplatek

Za platbu složenkou si Česká pošta účtuje poplatek (pro podrobnosti se podívejte na aktuální ceník České pošty). Zároveň je tištěné vyúčtování zpoplatněné i u O₂. Je potřeba myslet na to, že peníze dorazí s určitým zpožděním (až 3 pracovní dny). Proto můžete zkusit i jiné metody platby. Stačí údaje ze složenky použít třeba pro bankovní převod.

Účet pro platbu poštovní poukázkou:

UniCredit bank: 500114004/2700
V O₂ Prodejně (okamžitá platba)

Zaplatit hotově můžete pouze v některých O₂ Prodejnách. Jen prosím počítejte s manipulačním poplatkem podle ceníku.

Platba přes SIPO

Je možné zaplatit vyúčtování pomocí SIPO?

Platbu služeb O₂ přes SIPO (Sdružené inkaso plateb obyvatel) už není možné nově aktivovat. Pokud už máte SIPO nastavené, dál používejte tento účet:

  • Citibank: 2003521409/2600

Převod účastnictví:
Pokud převádíte své služby na jiného zákazníka a máte nastavenou platbu přes SIPO, tato platební metoda se automaticky zruší. Novému zákazníkovi se nastaví bezhotovostní platba převodem.

Přechod k jinému operátorovi:
Pokud přecházíte s tarifem k jinému operátorovi, platba přes SIPO se automaticky zruší.

Vyúčtování a platby vyřešíte v aplikaci Moje O₂

Stáhněte si mobilní aplikaci Moje O₂ a spravujte své služby jednoduše a pohodlně online. Nebo zkuste Moje O₂ na webu.
  • snadné a rychlé platby přímo v aplikaci
  • všechna vyúčtování od O₂ máte kdykoliv po ruce
  • plno atraktivních nabídek a slev

Co dělat, když mám potíže s platbou vyúčtování?

Jak zjistím, zda O₂ obdrželo mou platbu? Zaplatil jsem pod špatným variabilním symbolem

Připsání platby můžete zkontrolovat ve webovém Moje O₂ v sekci Vyúčtování, konkrétně v záložce Vyúčtování nebo Přijaté platby. Doba, za kterou se platba připíše, se liší podle zvoleného způsobu platby.

  1. Platba za vyúčtování by se měla v Moje O₂ zobrazit nejpozději do 3 pracovních dnů od odeslání.
  2. Pokud svou platbu pořád nevidíte ani po 3 pracovních dnech, klikněte v Moje O₂ na odkaz Už jste zaplatili?, který najdete v záložce Vyúčtování.
  3. Poté stačí jen vyplnit požadované údaje a my si platbu dohledáme.

Tip: Stejný postup platí i pro situace, kdy při platbě za vyúčtování omylem zadáte špatné údaje, například jiný variabilní symbol.

Náhled podkladů pro platbu vyúčtování

Platba inkasem za služby O₂ neproběhla. Co mám dělat?
  • Nejprve si zkontrolujte, jestli jste nepřekročili svůj inkasní limit.
  • Pokud jste si v poslední době pořizovali novou službu nebo měnili tarif, může se stát, že původně nastavený limit v bance už nestačí.
  • Případně se ještě podívejte na podrobnější informace o platbě inkasem.

Když se platba inkasem nepodaří, je potřeba fakturu uhradit jiným způsobem:

  1. bankovním převodem
  2. v mobilní aplikaci Moje O₂ (například QR kódem nebo platební kartou)
Zaplatil jsem fakturu omylem dvakrát

Nadbytečná platba se vám zobrazí jako přeplatek.

Přeplatek můžete využít pro úhradu následující faktury (pokud nemáte inkaso), nebo si o jeho vrácení požádat přes Moje O₂. Žádost vyplníte snadno online. Stačí se přihlásit do Moje O₂, přejít do sekce Vyúčtování a kliknout na Požádat o vrácení přeplatku. Pak si jen zvolíte, jakým způsobem vám peníze vrátíme.

podoba vrácení přeplatku za vyúčtování

Zaplatil jsem depozit, který mám uvedený ve vyúčtování. Kdy a jak ho dostanu zpátky?

Po splnění podmínek pro vypořádání depozitů vám depozit vrátíme jako přeplatek v následujícím vyúčtování. O jeho hodnotu se vám sníží částka, kterou budete platit. Mimořádné depozity vracíme po splnění podmínek na žádost zákazníka. Víc najdete v ceníku základních služeb pod slovem depozit.

Ve výpovědní lhůtě (při rušení služby z důvodu neplacení) jsem všechny pohledávky zaplatil, ale přesto chci číslo zrušit. Jak mám postupovat?

Pokud jste všechny pohledávky zaplatili do data splatnosti výpovědi (včetně data splatnosti), všechny služby se automaticky znova zapojí. V případě, že chcete služby i přesto zrušit, je potřeba podat standardní výpověď. Když pohledávky zaplatíte po datu splatnosti výpovědi, všechny služby vám zrušíme ke konci výpovědní lhůty.

Nezaplatil jsem vyúčtování a odpojili jste mi služby. Co mám dělat?

Nejprve zaplaťte dlužnou částku. Nejrychleji to provedete online platbou přímo v Moje O₂, ale můžete samozřejmě využít i jiné platební metody. Po připsání služby na náš účet vám služby do 24 hodin automaticky obnovíme (v tomto případě není třeba nás kontaktovat).

Tip: Abyste se podobným situacím vyhnuli a platba proběhla vždycky včas, doporučujeme nastavit inkaso.

Kde najdu údaje potřebné k zaplacení vyúčtování?

Veškeré údaje pro úhradu vyúčtování naleznete v Moje O₂ v sekci Vyúčtování. Nejrychlejší způsob, jak vyúčtování zaplatit, je přímo z aplikace prostřednictvím platební karty. Můžete si také vybrat jiný způsob úhrady vám nejvíce vyhovuje.

Tip: Pokud máte nastavené zasílání vyúčtování e-mailem, zkuste případně zkontrolovat složku SPAM nebo Hromadné, zda tam vyúčtování nebylo omylem zařazeno.

Co dělat, pokud nemám dostatek financí na zaplacení faktury?

Nebojte se nás kontaktovat, pokud nemáte dostatek financí na zaplacení faktury. Posoudíme konkrétní situaci a pokusíme se pro Vás najít řešení. Můžete využít zákaznickou linku nebo navštívit některou z našich O₂ Prodejen.

O₂ chce opakovaně nové inkaso?

O₂ vysílá inkasní příkaz (tzn. žádost o inkaso) do banky zákazníka pouze jednou za dané vyúčtování, pokusy o inkaso nikdy neopakuje. Pokud je prvotní inkasní platba z účtu zákazníka neúspěšná (např. nedostatek prostředků na účtu, překročení nastaveného limitu inkasa apod.), další pokusy o stržení platby z účtu zákazníka závisí už na konkrétní bance

Každá banka má vlastní postupy, kolikrát a kdy inkaso znovu zkouší provést. O₂ tedy vysílá žádost o inkaso pouze jednou, příp. opakování je plně v režii banky.

Potíže s dobitím kreditu

Nepodařilo se mi dobít kredit přes platební kartu. Kde může být chyba?

Pokud se vám nepodařilo dobít kredit platební kartou, zkuste nejprve ověřit následující možnosti:

  1. Zkontrolujte datum platnosti karty.
  2. Překontrolujte, jestli jste správně zadali číslo karty (bez mezer mezi jednotlivými čtyřčíslími).
  3. Ověřte u své banky, jestli vaše karta má povolené internetové platby.
  4. Důležité je mít na účtu dostatek prostředků. Zkontrolujte, jestli jste nepřekročili stanovený limit pro transakce vaší platební kartou.
Dobil jsem špatné telefonní číslo

Občas se může stát, že při dobíjení zadáte nesprávné telefonní číslo. Jak v takovém případě postupovat?

  1. Pokud při dobíjení omylem pošlete kredit na špatné telefonní číslo, zavolejte na zákaznickou linku *11.
  2. Pro kontrolu nám nahlaste nesprávně dobité telefonní číslo, datum a čas dobití, částku dobití, způsob dobití a telefonní číslo, které jste původně chtěli dobít.
  3. My tyto informace vyhodnotíme a pokud bude všechno v pořádku, kredit upravíme.
Ochrana osobních údajů v systému online dobíjení

Bezpečný přenos dat je zajištěn zabezpečeným spojením. To platí i tehdy, když do portálu vstupujete opakovaně. Data platební karty navíc zadáváte přímo až v platební bráně a pokud se údaje o platební kartě ukládají (pouze v případě automatického dobíjení), pak se ukládají zabezpečeně na straně platební brány ve spolupráci s vaší bankou. Samotný dobíjecí portál vám dá pouze vědět, jestli se dobití povedlo, aniž by měl přístup k číslu vaší platební karty.

Platební brána a objednávka na e-shopu

Poskytovatel platební brány

Pro platby platební kartou, Apple Pay či Google Pay využíváme platební brány společností Barion a GoPay. Pro úspěšné dokončení platby je důležité, aby tyto brány akceptovaly vaši kartu. Ujistěte se, že vaše karta byla vydána v EU podporuje ověření 3D Secure.

Jak funguje platební brána?

Platební brána nabízí několik možností platebních metod. Platební kartu, ApplePay (platební metoda možná jen na kompatibilních zařízeních) nebo GooglePay.

  1. Pro platbu platební kartou vás přesměrujeme na zabezpečenou stránku poskytovatele platební brány. Tady vyplníte další požadované informace ke své kartě (číslo účtu, CVV kód) nebo osobní údaje (jméno, příjmení, e‑mail) vyžadované vydavatelem platební karty (bankou).
  2. Platbu po vyplnění vašich údajů zkontroluje tzv. 3D secure ověření, které předchází případným podvodům. Ověření proběhne přes bankovní aplikaci („klíč“ – KB klíč, George klíč, internetové bankovnictví apod.) nebo off‑line bankovní ověření. ApplePay, GooglePay nebo opakované platby ověření nevyžadují.
  3. Po zaplacení vás přesměrujeme zpět na stránky O₂, kde bude čekat potvrzení o úspěšné nebo neúspěšné platbě. Poskytovatel platební brány vám na e-mail, který jste uvedli, pošle potvrzení o platbě. V některých případech dostanete potvrzení i přesSMS.

Vzor platební brány
Vzor platební brány

Kde se dozvím, jak probíhá zpracování objednávky z e-shopu?

Stav vaší objednávky vám budeme průběžně hlásit v e-mailech nebo SMS. Pokud vám zboží veze kurýr nebo Česká pošta, dáme vám vědět hned po předání balíčku dopravci. Všechny informace najdete na stránce o dopravě a způsobu doručení.

Na aktuální stav své objednávky se můžete kdykoliv podívat i do přehledu objednávek v internetové samoobsluze Moje O₂.

Avatar virtuální asistentky Evy
Pomůžeme vám online

Na většinu dotazů vám kdykoliv ráda odpoví naše virtuální asistentka Eva nebo specialista O₂ Guru.