Za vyúčtování můžete zaplatit mnoha způsoby, a to inkasem, on-line platbou, nebo jedním z klasických způsobů plateb. Splatnost závisí na vašem zúčtovacím období a naleznete ji na svém vyúčtování, abyste vše stihli zaplatit včas.
Datum splatnosti je den, kdy musí být peníze připsané na našem účtu. Toto datum najdete v každém O2 vyúčtování. Při placení je potřeba myslet na to, že u některých způsobů platby trvá i několik dní, než se peníze objeví na našem účtu. Ideální je zaplatit do data uvedeného na daňovém dokladu v položce Doporučujeme Vám zaplatit do. Toto datum je záměrně posunuto několik dní před datum splatnosti, aby platba stihla bez problému dorazit k nám a vy tak budete vědět, že vše proběhlo v pořádku.
Kdybyste si chtěli přečíst více o možnostech, jak můžete O2 vyúčtování zaplatit, všechny informace jsme pro vás sepsali níže.
Období, za které dostáváte vyúčtování, říkáme zúčtovací období. Při zřízení služeb vám ho nastavíme automaticky. Zúčtovací období nemusí odpovídat kalendářnímu měsíci. Konkrétně můžete mít některé z těchto zúčtovacích období:
Kdyby vám námi vybrané zúčtovací období nevyhovovalo (třeba kvůli termínu výplaty), můžete si ho změnit. Vybírejte ale pečlivě, tuhle změnu můžete udělat jen jednou za 12 měsíců.
Existují i situace, kdy vyúčtování dostanete za kratší nebo delší období, než je měsíc. Jde hlavně o případy, kdy si pořídíte novou službu nebo naopak některou v průběhu měsíce zrušíte.
Úplně nejpohodlnější způsob platby. Stačí jen povolit inkaso ve prospěch O2 a potřebná částka se vám každý měsíc automaticky odepíše z účtu. A vy to máte bez starostí. Stačí inkaso nastavit ve dvou krocích a už se vám nestane, že bude faktura po splatnosti.
1. Nejdřív je potřeba změnit způsob platby za O2 služby. To zařídíte v internetové samoobsluze Moje O2 v Nastavení vyúčtování pomocí tlačítka Změnit. Pro zadání si připravte číslo účtu, ze kterého chcete za O2 služby platit.
2. Ve své bance nastavte povolení k inkasu ve prospěch O2 účtu, který se vám zobrazí v Moje O2 po nastavení. U některých bank budete pro nastavení inkasa potřebovat i číslo zákaznického účtu (zadáte jako specifický symbol). Najdete jej ve svém vyúčtování nebo smlouvě.
Když vše stihnete nastavit nejpozději 7 pracovních dní před koncem zúčtovacího období, proběhne už následující platba inkasem. Můžete provést kontrolu na faktuře. Pokud je v položce Jak zaplatíte platba inkasem, mělo by být vše v pořádku nastaveno a platba stržena.
Pokud se vám inkaso nedaří nastavit nebo potřebujete s čímkoli poradit, zavolejte nám na zákaznickou linku 800 02 02 02.
O tom, že vyúčtování platíte inkasem, se můžete přesvědčit ve faktuře v části Údaje pro platbu (Jak zaplatíte). V položce Celkem zaplatíte najdete také upozornění Neplaťte - placeno inkasem!. To znamená, že nemusíte dělat vůbec nic, protože o částku požádáme sami.
Pokud ve svém vyúčtování informaci o inkasu nenajdete, nebylo možné zajistit vyinkasování částky. Je-li ale vaše nastavení v pořádku, inkasem budete pravděpodobně platit až počínaje následující fakturou. To se může stát, pokud jste inkasní platbu nastavovali např. těsně před koncem zúčtovacího období.
Pokud by něco nesedělo, zaplacenou částku můžete reklamovat. Jen mějte na paměti, že reklamaci je třeba podat do 2 měsíců ode dne doručení vyúčtování. Při pozdějším podání reklamaci bohužel nemůžeme uznat. Pozor na to, že i při reklamaci je třeba vyúčtování zaplatit v termínu splatnosti.
Sami si stanovíte limit pro platby za O2 služby v daném měsíci. Pokud nastavený inkasní limit překročíte, ve vyúčtování najdete poznámku Překročen inkasní limit! Zaplaťte, prosím, převodem. V tom případě si o částku nepožádáme a je třeba ji co nejdříve uhradit bankovním převodem nebo složenkou v plné výši.
Minimální výše limitu je 500 Kč a částku je třeba zaokrouhlit na celé stokoruny. Výši nastavujte podle toho, kolik asi měsíčně utratíte. A ještě si nechte nějakou rezervu. Nezapomeňte, že inkasní limit, který jste nastavili ve své bance, musí odpovídat inkasnímu limitu pro O2.
Inkasem můžete faktury O2 platit také z O2 RB karty a získat až 6 000 Kč ročně na kartu zpět.
Pokud už O2 RB kartu máte a nepoužíváte ji pro platby za služby O2, obraťte se na Raiffeisenbank. Na bezplatném čísle 800 900 900 vám inkaso nastaví a vy tak nepřijdete o základní výhodu O2 RB karty.
V případě, že si sloučíte zákaznické účty nebo si ke stávající službě přidáte další službu, budeme vás upozorňovat na kontrolu inkasního limitu:
Pokud již máte inkaso nastaveno, budeme vás informovat o tom, abyste si zkontrolovali výši inkasního limitu, aby nedošlo k tomu, že se vám následující faktura neuhradí.
Doporučujeme inkaso nastavit, aby platba proběhla vždy snadno a jednoduše.
Stáhněte si návod k nastavení inkasa ve vaší bance.
V případě, že není vaše banka v tabulce, použijte obecný návod:
Své vyúčtování můžete snadno zaplatit on-line přes Google Pay / Apple Pay přímo v Moje O2. Jedná se o nejrychlejší způsob platby. Potřebujete k němu jen kartu uloženou v jedné z těchto služeb.
Tímto způsobem můžete také hradit objednané zboží / službu (objednávku) z e-shopu O2.cz.
Více informací pro jednotlivé způsoby platby:
Své vyúčtování můžete zaplatit on-line svou platební kartou přímo v Moje O2. Je to nejrychlejší způsob platby. Potřebujete k němu jen platební kartu, u které máte povolené internetové platby.
Pro platby kartou v Moje O2 používáme GoPay, což je třetí strana. Jsme tedy závislí na tom, které karty akceptuje právě brána GoPay. Překontrolujte si prosím, zda je vaše karta podporována. Platební karta musí být vydána v EU.
Příkaz k platbě zadáte osobně v bance nebo pomocí svého internetového bankovnictví. Abyste ušetřili za poplatky, máme účty u několika bank. Vyúčtování lze uhradit z ČR i ze zahraničí.
Pro převod budete potřebovat přesnou částku (včetně haléřů), variabilní symbol a číslo účtu. Všechny tyhle údaje najdete na faktuře. Při zadávání platebního příkazu nezapomeňte hlídat splatnost vyúčtování a správně zadat číslo účtu O2 i variabilní symbol. Jinak by se mohlo stát, že platbu zašlete na cizí účet nebo ji u nás nerozpoznáme. Níže najdete ilustrační fakturu. Vaše údaje budou na vyúčtování jiné!
Vyberte si účet, který vám nejvíc vyhovuje. Použít ho můžete pro platbu za mobilní služby i služby pevné sítě.
Komerční banka1 | 27-4908440207/0100 |
UniCredit bank | 500114004/2700 |
ČSOB | 6007-0700103393/0300 |
Citibank | 2003521409/2600 |
Česká spořitelna | 55566642/0800 |
Ve vyúčtování O2 služeb vždycky uvidíte námi doporučené číslo účtu pro platby vyúčtování. To vybíráme podle toho, ze které banky nám od vás chodí peníze. Když nám např. poslední tři vyúčtování zaplatíte z účtu u UniCredit bank, změníme vám doporučený bankovní účet z původního (např. u Komerční banky) na UniCredit bank. Tak, aby byl převod peněz co nejrychlejší a vy jste ušetřili poplatky za převody do cizích bank.
Vždy ale samozřejmě platí i ostatní naše uvedené účty. Můžete je využívat dle libosti. I když tedy zaplatíte na jakýkoliv z našich účtů, platba k nám v pořádku dorazí.
V Moje O2 se vám automaticky zobrazí číslo účtu, na který fakturu uhradíte, a variabilní symbol.
1 Primární účet pro úhradu. Tento účet vám doporučí náš systém.
Vyúčtování za služby můžete uhradit také bankovním převodem ze zahraničí, bude však třeba, abyste uvedli dodatečné údaje používané v mezinárodním platebním styku.
Měna | CZK | CZK |
Číslo účtu | 500114004 | 27-4908440207 |
Kód banky | 2700 | 0100 |
IBAN | CZ13 2700 0000 0005 0011 4004 | CZ04 0100 0000 2749 0844 0207 |
SWIFT | BACX CZPP | KOMB CZPP |
Název banky | UniCredit Bank. a.s., Na Příkopě 858/20, Praha | Komerční banka, a.s. , Na Příkopě 33, Praha |
Název účtu | O2 Czech Republic a.s., Za Brumlovkou 266/2, Praha | O2 Czech Republic a.s., Za Brumlovkou 266/2, Praha |
Stačí načíst QR kód a v platebním příkazu se okamžitě vyplní všechny potřebné údaje. Potřebovat budete jen chytrý telefon a mobilní aplikaci své banky.
Aplikaci, která umí QR kódy, nabízí třeba Česká spořitelna, Komerční banka, ČSOB, Raiffeisenbank, ZUNO BANK, FIO bank, Air Bank nebo ERA.
Pokud máte účet u České spořitelny, můžete vyúčtování zaplatit přímo z bankomatu.
O tom, že bylo zadání příkazu úspěšné, se přesvědčíte na stvrzence z bankomatu. Dokladem o platbě je výpis z účtu. Peníze obvykle na účet O2 dorazí do 2 pracovních dnů.
Na pobočce vložíte peníze přímo na některý z našich účtů. Jen pozor na to, že některé banky si za vklad účtují poplatek podle svého aktuálního ceníku.
Čísla účtů O2 jsou stejná jako pro bankovní převod. Vyberte si účet, který vám nejvíc vyhovuje. Lhůta pro připsání platby může být až 2 pracovní dny.
Komerční banka | 27-4908440207/0100 |
UniCredit bank | 500114004/2700 |
ČSOB | 6007-0700103393/0300 |
Citibank | 2003521409/2600 |
Česká spořitelna | 55566642/0800 |
Pokud vám chodí papírové vyúčtování s poštovní poukázkou typu A, stačí se stavit na kterékoli pobočce České pošty a zaplatit v hotovosti. Na České Poště je možné platit fakturu pouze klasickou růžovou složenkou viz. obrázek níže.
TIP: Pro platbu složenkou je nutné mít aktivní zasílání vyúčtování poštou a zároveň zvolenou platbu složenkou. Ve všech ostatních případech vám dorazí pouze předpis pro platbu, kterým není možné na poště zaplatit. Pokud tedy máte nastavenou platbu složenkou, ale ne papírové vyúčtování, složenka vám nedorazí a je potřeba změnit platební metodu na jiný způsob.
Kromě částky, variabilního symbolu a čísla účtu budete navíc potřebovat adresu: O2 Czech Republic a.s., Za Brumlovkou 266/2, 140 22, Praha 4 – Michle. Na složence ale všechny potřebné údaje najdete.
Za platbu složenkou si Česká pošta účtuje poplatek (pro podrobnosti se podívejte na aktuální ceník České pošty). Zároveň je tištěné vyúčtování zpoplatněno i u O2. Navíc je třeba myslet na to, že peníze dorazí s určitým zpožděním (až 3 pracovní dny). Proto můžete zkusit i jiné metody platby. Stačí údaje ze složenky použít třeba pro bankovní převod.
UniCredit bank | 500114004/2700 |
Můžete zaplatit i hotově v některé O2 Prodejně. Je ovšem třeba počítat s tím, že za tuto službu se platí manipulační poplatek dle ceníku.
Zkuste jednu z těchto stránek: