Za vyúčtování můžete platit několika způsoby. Nejpohodlnější pro vás je inkaso. Stačí si ho jednou nastavit, a platba za fakturu bude odcházet každý měsíc automaticky. Platit můžete i přímo v Moje O2 přes Apple Pay, Google Pay, platební kartu, nebo platební tlačítko vaší banky. Splatnost závisí na vašem zúčtovacím období. Ve vyúčtování najdete i datum splatnosti, abyste všechno stihli zaplatit včas.
Datum splatnosti je den, kdy musí být peníze připsané na našem účtu. Najdete ho v každém O2 vyúčtování. Při placení je potřeba myslet na to, že u některých způsobů platby trvá i několik dní, než peníze na náš účet dorazí. Ideální je proto zaplatit do data uvedeného v daňovém dokladu v položce Doporučujeme Vám zaplatit do. Tohle datum je záměrně posunuté o několik dní před datum splatnosti, aby platba stihla bez problému dorazit k nám a vy mohli být v klidu.
Kdybyste si chtěli přečíst víc o tom, jak můžete O2 vyúčtování platit, koukněte na body pod tímhle textem.
SEGMENT | ZÚČTOVACÍ OBDOBÍ OD–DO | SPLATNOST FAKTURY |
---|---|---|
RES | 20.–19. | 11. |
RES | 12.–11. | 3. |
RES | 23.–22. | 14. |
RES | 8.–7. | 30. |
RES | 16.–15. | 7. |
IČO | 1.–31. | 23. |
Existují i situace, kdy vyúčtování dostanete za kratší nebo delší období, než je měsíc. Jde hlavně o případy, kdy si pořídíte novou službu nebo naopak některou v průběhu měsíce zrušíte.
Úplně nejpohodlnější způsob platby. Nastavíte si inkaso ve prospěch O2 a potřebná částka se vám každý měsíc automaticky odepíše z účtu v bance. A vy to máte bez starostí. Stačí inkaso nastavit ve dvou krocích a už se vám nestane, že byste měli fakturu po splatnosti.
1. Nejdřív je potřeba změnit způsob platby za O2 služby. To zařídíte v Moje O2 v Nastavení vyúčtování pomocí tlačítka Změnit. Pro zadání si připravte číslo účtu, ze kterého chcete za O2 služby platit.
2. Ve bance si nastavte povolení k inkasu ve prospěch O2 účtu, který se vám zobrazí v Moje O2 po nastavení. U některých bank budete pro nastavení inkasa potřebovat i číslo zákaznického účtu (zadáte jako specifický symbol). Najdete ho ve svém vyúčtování nebo smlouvě.
Když všechno stihnete nastavit nejpozději 7 pracovních dní před koncem zúčtovacího období, proběhne už následující platba inkasem. Zkontrolovat si to můžete přímo ve faktuře. Pokud je v položce Jak zaplatíte platba inkasem, všechno by mělo být v pořádku nastavené a platba odeslaná.
Pokud se vám inkaso nedaří nastavit nebo potřebujete s čímkoli poradit, ozvěte se nám prosím na na bezplatnou linku 800 02 02 02.
O tom, že vyúčtování platíte inkasem, se můžete přesvědčit ve faktuře v části Údaje pro platbu (Jak zaplatíte). V položce Celkem zaplatíte najdete i upozornění Neplaťte - placeno inkasem!. To znamená, že nemusíte dělat vůbec nic, protože o částku požádáme sami.
Když ve vyúčtování informaci o inkasu nenajdete, nebylo možné zajistit vyinkasování částky. Pokud ale máte nastavení v pořádku, znamená to jen, že inkasem budete nejspíš platit až od následující faktury. To se může stát, pokud jste inkasní platbu nastavovali např. těsně před koncem zúčtovacího období.
Pokud by něco nesedělo, zaplacenou částku můžete reklamovat. Jen mějte na paměti, že reklamaci je potřeba podat do 2 měsíců ode dne doručení vyúčtování. Při pozdějším podání reklamaci bohužel nemůžeme uznat. Pozor na to, že i při reklamaci je potřeba vyúčtování zaplatit v termínu splatnosti.
Sami si stanovíte limit pro platby za O2 služby v daném měsíci. Pokud nastavený inkasní limit překročíte, ve vyúčtování najdete poznámku Překročený inkasní limit! Zaplaťte, prosím, převodem. V tom případě si o částku nepožádáme a je potřeba ji co nejdřív zaplatit bankovním převodem nebo složenkou.
Minimální výše limitu je 500 Kč a částku je potřeba zaokrouhlit na celé stokoruny. Výši nastavujte podle toho, kolik asi měsíčně utratíte. A ještě si nechte nějakou rezervu. Nezapomeňte, že inkasní limit, který jste nastavili v bance, musí odpovídat inkasnímu limitu pro O2.
Inkasem můžete faktury O2 platit taky z O2 RB karty a získat až 6 000 Kč ročně na kartu zpět.
Pokud už O2 RB kartu máte a nepoužíváte ji pro platby za služby O2, obraťte se na Raiffeisenbank. Na bezplatném čísle 800 900 900 vám inkaso nastaví a vy tak o základní výhodu O2 RB karty nepřijdete.
V případě, že si sloučíte zákaznické účty nebo si ke stávající službě přidáte další službu, budeme vás upozorňovat na kontrolu inkasního limitu:
Pokud už máte inkaso nastavené, upozorníme vás, abyste si zkontrolovali výši inkasního limitu. Vyhnete se tomu, že by vám platba za následující fakturu neprošla.
Stáhněte si návod k nastavení inkasa ve vaší bance.
V případě, že vaše banka v tabulce není, použijte obecný návod:
Vyúčtování můžete snadno zaplatit i on-line přes Google Pay / Apple Pay přímo v Moje O2. To je nejrychlejší způsob platby. Potřebujete k němu jen kartu uloženou v jedné ze jmenovaných služeb.
Můžete tak platit i objednané zboží / službu (objednávku) z e-shopu O2.cz.
Víc informací pro jednotlivé způsoby platby:
Vyúčtování můžete platit on-line platební kartou přímo v Moje O2. Je to nejrychlejší způsob platby. Potřebujete k němu jen platební kartu, u které máte povolené internetové platby.
Pro platby kartou v Moje O2 používáme GoPay, což je tzv. třetí strana. To znamená, že jsme závislí na tom, které karty akceptuje právě brána GoPay. Zkontrolujte si prosím, jestli je vaše karta mezi podporovanými. A ještě něco: platební karta musí být vydaná v EU.
Příkaz k platbě zadáte osobně v bance nebo v internetovém bankovnictví. Abyste ušetřili za poplatky, máme účty u několika bank. Vyúčtování můžete platit z ČR i ze zahraničí.
Pro převod budete potřebovat přesnou částku (nezaokrouhlenou - to znamená včetně haléřů), variabilní symbol a číslo účtu. Všechny tyhle údaje najdete ve faktuře. Při zadávání platebního příkazu nezapomeňte hlídat splatnost vyúčtování a správně zadat číslo účtu O2 i variabilní symbol. Jinak by se mohlo stát, že peníze pošlete na cizí účet nebo platbu u nás nepoznáme. Pod textem najdete ilustrační fakturu. Vaše údaje budou na vyúčtování jiné!
Vyberte si účet, který vám nejvíc vyhovuje. Použít ho můžete pro platbu za mobilní služby i služby pevné sítě.
Komerční banka1 | 27-4908440207/0100 |
UniCredit bank | 500114004/2700 |
ČSOB | 6007-0700103393/0300 |
Citibank | 2003521409/2600 |
Česká spořitelna | 55566642/0800 |
Ve vyúčtování O2 služeb vždycky uvidíte námi doporučené číslo účtu pro platby vyúčtování. To vybíráme podle toho, ze které banky nám od vás chodí peníze. Když nám např. poslední tři vyúčtování zaplatíte z účtu u UniCredit bank, změníme vám doporučený bankovní účet z původního (např. u Komerční banky) na UniCredit bank. Tak, aby byl převod peněz co nejrychlejší a vy jste ušetřili poplatky za převody do cizích bank.
Vždycky ale samozřejmě platí i ostatní naše uvedené účty. Můžete si vybrat. I když tedy zaplatíte na jakýkoliv z našich účtů, platba k nám v pořádku dorazí.
V Moje O2 se vám automaticky zobrazí číslo účtu, na který fakturu zaplatíte a variabilní symbol.
1 Primární účet pro úhradu. Tenhle účet vám doporučí náš systém.
Vyúčtování za služby můžete platit i bankovním převodem ze zahraničí. V tom případě bude potřeba uvést dodatečné údaje používané v mezinárodním platebním styku.
Měna | CZK | CZK |
Číslo účtu | 500114004 | 27-4908440207 |
Kód banky | 2700 | 0100 |
IBAN | CZ13 2700 0000 0005 0011 4004 | CZ04 0100 0000 2749 0844 0207 |
SWIFT | BACX CZPP | KOMB CZPP |
Název banky | UniCredit Bank. a.s., Na Příkopě 858/20, Praha | Komerční banka, a.s. , Na Příkopě 33, Praha |
Název účtu | O2 Czech Republic a.s., Za Brumlovkou 266/2, Praha | O2 Czech Republic a.s., Za Brumlovkou 266/2, Praha |
Stačí načíst QR kód a v platebním příkazu se okamžitě vyplní všechny potřebné údaje. Stačí mít chytrý telefon a mobilní aplikaci banky.
Aplikaci, která umí QR kódy, nabízí třeba Česká spořitelna, Komerční banka, ČSOB, Raiffeisenbank, ZUNO BANK, FIO bank, Air Bank nebo ERA.
Pokud máte účet u České spořitelny, můžete vyúčtování zaplatit přímo z bankomatu.
O tom, že bylo zadání příkazu úspěšné, se přesvědčíte na stvrzence z bankomatu. Dokladem o platbě je výpis z účtu. Peníze obvykle na účet O2 dorazí do 2 pracovních dnů.
Na pobočce vložíte peníze přímo na některý z našich účtů. Jen pozor na to, že některé banky si za vklad účtují poplatek podle svého aktuálního ceníku.
Čísla účtů O2 jsou stejná jako pro bankovní převod. Vyberte si účet, který vám nejvíc vyhovuje. Lhůta pro připsání platby může být až 2 pracovní dny.
Komerční banka | 27-4908440207/0100 |
UniCredit bank | 500114004/2700 |
ČSOB | 6007-0700103393/0300 |
Citibank | 2003521409/2600 |
Česká spořitelna | 55566642/0800 |
Pokud vám chodí papírové vyúčtování s poštovní poukázkou typu A, stačí se stavit na kterékoli pobočce České pošty a zaplatit v hotovosti. Na poště je možné platit fakturu jen klasickou růžovou složenkou. Jak vypadá, vidíte na obrázku:
TIP: Pro platbu složenkou je nutné mít aktivní posílání vyúčtování poštou a zároveň zvolenou platbu složenkou. Ve všech ostatních případech vám dorazí jen předpis pro platbu, kterým na poště nezaplatíte. Pokud máte nastavenou platbu složenkou, ale ne papírové vyúčtování, složenka vám nedorazí, a bude potřeba změnit platební metodu.
Kromě částky, variabilního symbolu a čísla účtu budete navíc potřebovat adresu: O2 Czech Republic a.s., Za Brumlovkou 266/2, 140 22, Praha 4 – Michle. Na složence ale všechny potřebné údaje najdete.
Za platbu složenkou si Česká pošta účtuje poplatek (pro podrobnosti se podívejte na aktuální ceník České pošty). Zároveň je tištěné vyúčtování zpoplatněné i u O2. Navíc je potřeba myslet na to, že peníze dorazí s určitým zpožděním (až 3 pracovní dny). Proto můžete zkusit i jiné metody platby. Stačí údaje ze složenky použít třeba pro bankovní převod.
UniCredit bank | 500114004/2700 |
Můžete zaplatit i hotově v některé O2 Prodejně. Jen prosím počítejte s tím, že za službu se platí manipulační poplatek podle ceníku.
Zkuste jednu z těchhle stránek: