Máte ve vyúčtování neznámou položku? Podívejte se na vysvětlení, případně přímo na detailního průvodce vyúčtováním. Může se vám také hodit podrobný výpis vyúčtování, kde uvidíte všechny své hovory a služby rozepsané dle položek i s cenou.
U některého z předchozích vyúčtování jste se zpozdili s platbou, takže jsme vám poslali upomínku. Za tu si účtujeme náklady na její poslání. Její aktuální výši najdete v našem Ceníku.
Abyste příště nemuseli řešit úhradu faktury po splatnosti doporučujeme nastavit Inkaso.
Znamená to, že vám skončil tarif se závazkem, díky kterému máte výhodnější tarif a za služby platíte méně. Na blížící se konec závazku vás upozorňujeme ve vyúčtování ke konkrétnímu telefonnímu číslu 2 měsíce předem.
Chcete tarif změnit? Zavolejte nám na Linku pro zákazníky 800 02 02 02, Jste-li podnikatel, zavolejte na 800 203 203.
Pokud jste si v posledním měsíci pořídili novou službu, za její aktivaci zaplatíte 99 Kč. Jestliže vám SIM kartu nebo telefon, modem, set-top box či jiný hardware přivezl kurýr nebo Česká Pošta, zaplatíte za doručení 99 Kč. Za instalaci televize nebo internetu naším technikem účtujeme 499 Kč. Podnikatelé zaplatí za instalaci 399 Kč.
Poměrná část vyjadřuje poplatky za skutečné dny užívání služby v případě, kdy si v průběhu zúčtovacího období:
Jak to může vypadat? V případě níže došlo u čísla 602 XXX XXX dne 14. 11. ke změně tarifu z FREE Bronzový na FREE+ Modrý. Zúčtovací období zákazníka je od 12. do 11. dne v měsíci. Měsíční poplatky jsou rozúčtovány poměrnou částí od 12. 11. do 13. 11. za 1 den tarifu FREE Bronzový a od 14. 11. do 11. 12. za nový FREE+ Modrý.
Pokud aktivujete nové služby či SIM ve svém chytrém telefonu, je možné, že některé z aplikací provedou ověření odesláním SMS nebo MMS zprávy (někdy i na zahraniční číslo). Tyto zprávy jsou často odesílány na pozadí aplikace (dle nastavení dané aplikace) a jsou zpoplatněny. Cena odeslaných SMS a MMS je stejná, jako ve vašem tarifu.
Jedná se nejčastěji o:
Odesílání SMS nebo MMS je v režii samotných aplikací a nemůžeme je ovlivnit.
Platba přes internet ve vyúčtování zahrnuje platbu za vaše on-line nákupy, pokud jste je provedli přes mobilní telefon. Na internetu se taková platba označuje jako m-platba.
Jsou to služby poskytovatelů, které vám O2 jen zprostředkovává. Neposkytuje vám je tedy přímo O2. Jde třeba o platby za Premium SMS (SMS jízdenky apod.), dárcovské SMS a další.
Barevné linky firmy využívají pro zákazníky, kteří se chtějí něco dozvědět o produktech nebo službách. Často se jedná o telefonní čísla technické podpory nebo call center, ale také obchodních, inzertních a soutěžních služeb. Pokud je volání na toto číslo zpoplatněno, objeví se vám příslušná částka na faktuře.
Barevné linky se rozdělují do skupin podle prvních tří číslic u telefonního čísla. Na základě prvního trojčíslí se telefonní čísla rozdělují do tzv. barevných skupin (zelená, modrá, bílá, žlutá, duhová). Díky tomu dokážeme rozpoznat, zda za hovor platíme my, někdo jiný, nebo je úplně zdarma.
Do vyúčtování se zapisují využité služby tak, jak je u daného telefonního čísla zaznamenala ústředna.
Využití jednotlivých služeb si můžete ověřit v detailním výpisu. Pro konkrétní telefonní číslo v něm najdete datum, čas, telefonní číslo, na které se volalo (nebo na něj odešly zprávy) včetně ceny. V internetové samoobsluze Moje O2 se stačí podívat do záložky Vyúčtování, otevřít konkrétní fakturu a vybrat si telefonní číslo. Po otevření konkrétní sekce už jen kliknete na detail.
Z vašeho čísla tady v Česku jste volali do zahraničí na zahraniční telefonní číslo. Česká telefonní čísla mají předvolbu +420/00420. Telefonní čísla s jakoukoliv jinou předvolbou jsou telefonní čísla zahraniční. Aktuální podmínky a ceny hovorů najdete v našem Ceníku pro rezidentní klienty a Ceníku pro podnikatele a firmy. Pozor, popsaný případ není roaming.
Znamená to, že máte aktivní službu Obnovení objemu dat, takže vám po vyčerpání dat z vašeho tarifu data automaticky obnovujeme. Případně jste si data obnovili jednorázově.
Jedná se o Chytré cestovní pojištění. To si může zapnout každý, kdo má paušální hlasový tarif od O2. Vybrat si můžete variantu pro jednoho nebo pro rodinu. Pojistit se tak může buď jen sám uživatel telefonního čísla nebo do pojištění zahrne i další členy své domácnosti: partnera či partnerku do 70 let a neomezený počet dětí do 18 let.
1. Číslo vyúčtování daňového dokladu
Každé vyúčtování má svoje číslo, abyste ho bezpečně poznali mezi ostatními. Toto číslo je stejné jako variabilní symbol.
2. Váš zákaznický účet
Díky tomuto číslu poznáme, že jste to opravdu vy.
3. Zúčtovací období
Období, za které dostáváte vyúčtování. Může se lišit od kalendářního měsíce.
4. Odběratel
Jméno a adresa uvedené na smlouvě.
5. Korespondenční adresa
Adresa, na kterou vám posíláme tištěné vyúčtování.
6. Údaje pro platbu
V tomto rámečku najdete všechny údaje potřebné k zaplacení vyúčtování a celkovou částku.
7. Za toto zúčtovací období zaplatíte
Cena za služby využité v tomto zúčtovacím období. Najdete tady celkovou cenu za všechny služby od O2 a souhrn všech slev, které od nás máte. V části doplňkových služeb a služeb třetích stran (těch, které neposkytuje O2) najdete celkovou cenu za tyto služby, která je součtem všech sekcí stejného názvu z rozpisu jednotlivých čísel.
8. Vaše O2 služby
Soupis služeb, pro které jsme vystavili toto vyúčtování (například o pojištění zařízení, apod.).
9. Platební rekapitulace
Přehled přeplatků a nedoplatků, které evidujeme na účtu O2 k uvedenému datu. Přeplatky a nedoplatky z jednotlivých řádků jsou už zahrnuté do částky Celkem zaplatíte kromě případných reklamovaných vyúčtování, která do této částky nezahrnujeme. Pokud víte, že jste některý z nedoplatků zaplatili, odečtěte prosím před zaplacením tuto částku od položky Celkem zaplatíte. Platíte-li inkasem, je třeba neuhrazená vyúčtování zaplatit jinak.
10. Daňový přehled za vyúčtované služby
Tady najdete údaje důležité pro vaše daňové povinnosti a účetnictví.
11. Depozit
Depozit nebo depozity, které jste složili za celý váš zákaznický účet sečtené do jedné částky.
1. Tarif, služba
Tady najdete telefonní číslo, technické číslo přípojky nebo síťový identifikátor vaší služby, její název a cenu, kterou platíte za celou službu. Pokud jste si tarif nebo službu změnili, uvidíte službu jako původní služba/aktuální služba.
2. Období
Jedná se o období, ve kterém jste službu nebo slevu využívali. Podle toho vám můžeme účtovat u pravidelných poplatků a slev pouze jejich poměrnou část.
3. Volné jednotky
Počet (objem) vašich volných jednotek, které můžete čerpat v tomto zúčtovacím období.
4. Uplatněno z volných jednotek
V tomto sloupci najdete počet jednotek, které vám neúčtujeme, protože jste je vyčerpali z vašich volných jednotek.
5. Využito mimo volné jednotky
V tomto sloupci najedete počet jednotek, které vám účtujeme podle sazby vámi zvoleného tarifu.
6. Doplňkové služby a služby třetích stran
V této sekci najdete:
7. Cena s DPH se počítá ze součtu cen bez DPH
To znamená, že sečteme všechny částky a teprve k celkovému součtu připočítáme DPH příslušné výše. Protože vyúčtování může obsahovat položky s různou výší DPH, je celková částka vždy součtem jednotlivých položek se shodnou sazbou DPH. Tyto položky pak v součtu najedete jako Celkem zaplatíte.
8. Ostatní platby
Tady vidíte platby, které se vztahují k celému zákaznickému účtu, a proto nejsou součástí vyúčtování za jednotlivé platby.
1. Číslo vyúčtování/daňového dokladu
Každé vyúčtování má svoje číslo. Toto číslo je stejné jako variabilní symbol. Slouží také jako identifikátor pro kontrolní hlášení.
2. Váš zákaznický účet
Nahoře vidíte Váš kód zákazníka. Ten si můžete pojmenovat např. podle názvu pobočky, nákladového střediska nebo lokality tak, abyste ho později lépe našli. Číslo uvedené na řádku pod ním slouží k Vaší identifikaci. Díky němu poznáme, že jste to opravdu Vy.
3. Zúčtovací období
Období, za které dostáváte vyúčtování. Může se lišit od kalendářního měsíce.
4. Odběratel
Název, adresa, IČ a DIČ uvedené ve Smlouvě.
5. Korespondenční adresa
Adresa, na kterou posíláme tištěné vyúčtování.
6. Údaje pro platbu
V tomto rámečku najdete všechny údaje potřebné k zaplacení vyúčtování a celkovou částku.
7. Za toto zúčtovací období zaplatíte
Celková cena za všechny služby od O2 a souhrn všech slev, které od nás máte. V části doplňkových služeb a služeb třetích stran (těch, které neposkytuje O2) najdete celkovou cenu za tyto služby, která je součtem všech sekcí stejného názvu z rozpisu jednotlivých čísel.
8. Depozit
Depozit nebo depozity, které jste složili za celý Váš zákaznický účet, sečtené do jedné částky.
9. Platební rekapitulace
Přehled přeplatků a nedoplatků, které evidujeme na účtu O2 k uvedenému datu. Tyto přeplatky a nedoplatky jsou zahrnuty do částky „Celkem zaplatíte” kromě případných reklamovaných vyúčtování, která do této částky nezahrnujeme. Pokud víte, že jste některý z nedoplatků zaplatili, odečtěte, prosím, před zaplacením tuto částku od položky Celkem zaplatíte. Platíte-li inkasem, je potřeba neuhrazená vyúčtování zaplatit jinak.
1. Tarif, služba
Tady najdete telefonní číslo, technické číslo přípojky nebo síťový identifikátor Vaší služby, její název a cenu, kterou platíte za celou službu. Pokud jste si tarif nebo službu změnili, uvidíte změnu jako „původní služba/aktuální služba“.
2. Koncová cena za tento tarif
Součet cen s DPH a také cen nepodléhajících DPH a osvobozených od DPH.
3. Období
Jedná se o období, ve kterém byla služba poskytnuta. Podle toho Vám můžeme účtovat u pravidelných poplatků a slev pouze jejich poměrnou část.
4. Volné jednotky
Počet (objem) Vašich volných jednotek, které můžete čerpat v tomto zúčtovacím období.
5. Uplatněno z volných jednotek
V tomto sloupci najdete počet jednotek, které Vám neúčtujeme, protože jste je vyčerpali z Vašich volných jednotek.
6. Využito mimo volné jednotky
V tomto sloupci najdete počet jednotek, které Vám účtujeme podle sazby Vámi zvoleného tarifu.
7. Doplňkové služby a služby třetích stran
V této sekci najdete:
8. Rozpad DPH
Obsahuje součet cen s rozpadem na jednotlivé daňové kategorie. Pokud je pod tarifem více čísel, zobrazíme vám rozpady daně z přidané hodnoty za tarif, za jednotlivá čísla i celkový rozpad DPH všech plateb.
9. Koncová cena s DPH se počítá ze součtu cen bez DPH
Koncová cena se počítá ze součtu cen bez DPH. To znamená, že sečteme všechny částky a teprve k celkovému součtu připočítáme DPH příslušné výše. Protože vyúčtování může obsahovat položky s různou výší DPH, je celková částka vždy součtem jednotlivých položek se shodnou sazbou DPH. Tyto položky pak najdete na daňovém dokladu v součtu jako „Celkem zaplatíte“.
10. Ostatní platby
Tady vidíte platby, které se vztahují k celému zákaznickému účtu, a proto nejsou součástí vyúčtování za jednotlivé služby.
Zkuste jednu z těchto stránek: