Službu přesměrování hovorů podporují všechny telefony sítě GSM.
Aktivace
Noví zákazníci
Všichni noví zákazníci mají službu automaticky aktivovanou, konkrétně podmíněné přesměrování do hlasové schránky (+420602999999):
- když jsou mimo signál nebo mají vypnutý telefon
- když nezvedají telefon po 30 sekundách
- když právě hovoří
Zapojením přesměrování na jiné číslo se přesměrování do hlasové schránky automaticky vypojí.
Stávající zákazníci
Přesměrování si každý uživatel může sám na svém telefonu zapojit nebo vypojit tak, jak potřebuje. Obvykle najde zadání pro přesměrování pod Službami sítě nebo pod Nastavení telefonu (nebo Nastavení volání) - Přesměrování. Více o nastavení přesměrování
Kdo co platí
V případě podmíněného přesměrování na jiné číslo hradí cenu přesměrovaného hovoru zákazník, jehož telefonní číslo bylo přesměrovno, nikoli volající, jehož hovor byl přesměrován.
Původní volající platí pouze za volání na číslo, které bylo přesměrováno. Hovor od tohoto čísla ke konečnému cílovému uživateli platí ten, kdo si nechal hovor přesměrovat. Každý z uživatelů platí za volání dle svého tarifu.
- V případě přesměrování v ČR – tj. pokud své telefonní číslo přesměrujete jinam, podělíte se o náklady za přesměrovaný hovor s tím, kdo vám bude volat. Ten, kdo vám volá, zaplatí stejně, jako by volal vám. A vy zaplatíte za hovor od vás na přesměrované číslo. Číslo, na které se volající dovolá, nebude platit nic.
- Přesměrování v roamingu okamžité - platí stejný princip jako u přesměrování v ČR. Ten, kdo vám bude volat, zaplatí stejně, jako byste byli v ČR. A vy zaplatíte za hovor na přesměrované číslo, tj. jako kdybyste z ČR volali na číslo, kam jste hovory nechali přesměrovat.
- Přesměrování v roamingu podmíněné - to jsou případy, kdy se hovor přesměruje, pokud např. nepřijímáte hovor, máte obsazeno atd. V tomto případě zaplatíte i za hovor k vám, přestože se např. volající nedovolal. Za hovor zaplatíte stejně jako za hovor ze zahraničí.