Nejdřív zkuste zařízení restartovat

Většinu potíží můžete vyřešit restartem zařízení. Ten provedete jeho vypnutím a zapnutím nebo dočasným odpojením od napájení.

Po restartu zařízení ověřte následující možnosti

Zkontrolujte, jestli máte signál

  1. Nejdřív zkontrolujte, jestli v mobilu nebo na tabletu máte v dané lokalitě signál signal. Čím víc čárek, tím líp.Výpadky signálu poznáte tak, že se počet čárek mění (až k úplné nule). Podívejte se také na mapu pokrytí mobilním datovým signálem.
  2. Ověřte, zda máte v  telefonu zapnutá mobilní data. Obvykle poznáte dle nápisů 4G, LTE, nebo 5G na stavové liště zařízení.

    Tip: Pokud na displeji vidíte ikonku Wi-Fi, nevyužívá vaše zařízení mobilní data, ale bezdrátovou Wi-Fi síť. V  takovém případě pro řešení nefunkčnosti mobilních dat Wi-Fi dočasně vypněte.

    Obrázek 1, Obrázek

Zkontrolujte stav čerpání dat

Pokud je přijímaný signál v pořádku, mohou být příčinnou nefunkčnosti internetu vyčerpaná data.

  1. Přihlaste se do portálu Moje O2.

  2. V sekci „Moje služby“ klikněte na dlaždici mobilního internetu „O2 DATA“, u kterého chcete zjistit stav čerpání dat.

    moje služby

  3. V sekci „Volné jednotky“ uvidíte na ukazateli, kolik procent (GB) vám zbývá vyčerpat do konce zúčtovacího období.

    volné jednotky

    TIP: Jestliže jste vyčerpali svůj datový limit, můžete si dokoupit další kliknutím na „Jednorázový dokup dat“. Dokoupená nevyčerpaná data se vám převedou do dalšího zúčtovacího období.

  4. Signál je v pořádku, data vyčerpaná nemáte, ale internet přesto nefunguje? Zkontrolujte funkčnost zařízení.

Výpadek konkrétní aplikace nebo stránky

  • V některých případech se může jednat o dočasný výpadek konkrétní stránky nebo aplikace ze strany poskytovatele této služby (např. při aktualizaci).

  • Funkčnost internetu ověřte přes webový prohlížeč (Google Chrome, Microsoft Edge, Safari atd.).

Zkontrolujte funkčnost zařízení

  1. Zkuste SIM kartu vložit do jiného zařízení (např. do chytrého telefonu nebo tabletu) a vyzkoušejte, jestli internet na zařízení funguje správně. Pokud na jiném zařízení internet funguje a zároveň jste v předchozích krocích ověřili správnost všech nastavení, bude závada ve vašem telefonu nebo tabletu.
  2. Nezapomeňte na zařízení povolit data. Nesprávné nastavení bývá při kontrole funkčnosti internetu častou chybou.

Jestliže máte mobil nebo tablet zakoupený v O2 a běží na něm záruka (standardně 2 roky), přineste ho na jakoukoliv O2 Prodejnu do záruční opravy. Nezapomeňte přibalit napájecí kabel s trafem a záruční nebo dodací list.

Pokud je vaše zařízení starší než 2 roky, záruka se na něj nevztahuje. Protože problém s nefunkčním internetem souvisí s chybou zařízení, doporučujeme zakoupit nové v našem e-shopu nebo na některé z O2 Prodejen.

Pokud potíže přetrvávají i po ověření nejčastějších řešení, použijte naši diagnostiku.

Ověřte si správnou funkčnost pomocí diagnostiky

O dalším postupu vás budeme informovat po dokončení diagnostiky.​

Avatar virtuální asistentky Evy
Pomůžeme vám online

Na většinu dotazů vám kdykoliv ráda odpoví naše virtuální asistentka Eva nebo specialista O₂ Guru.