Přestal vám na zahraniční cestě fungovat mobilní internet, i když doma v ČR vše v pořádku běželo? Pro zprovoznění mobilního internetu v zahraničí vyzkoušejte následující postup.
Většinu potíží s nefunkčním nebo vypadávajícím internetem vyřeší restartování modemu. Pokud jste to dosud neudělali, zařízení restartujte, než se pustíte do dalších kroků.
Návod krok za krokem
Zkontrolujte nastavení v Moje O2
Máte u vašeho mobilního internetu aktivní službu „Svět Basic“
Jestliže roamingový tarif Svět Basic není aktivní, je třeba ho zaktivovat. V opačném případě se SIM karta v zahraničí nedokáže přihlásit do mobilní sítě roamingového operátora.
Nemáte aktivní Blokování připojení k internetu v EU?
Pokud máte v rámci svého tarifu objem dat pro ČR, můžete ho v zóně Evropské unie čerpat stejně jako doma. Podmínky se vztahují na používání roamingu v zóně EU (Evropská unie + Island, Norsko a Lichtenštejnsko), a proto můžete mít tuto blokaci vypnutou (● Neaktivní).
Pokud máte blokaci aktivní, zrušte ji. Jakmile dojde ke zrušení blokace, restartujte zařízení.
Nemáte aktivní Blokování připojení k internetu mimo EU?
Mimo Evropskou unii máte na výběr ze dvou možností:
Jestliže využíváte roamingový datový balíček, můžete mít blokaci připojení k internetu mimo EU zapnutou. K omezení připojení dojde až ve chvíli, kdy vyčerpáte data z roamingového balíčku.
Pokud roamingový datový balíček nechcete, je třeba mít službu „Blokování připojení k internetu mimo EU“ neaktivní (● Neaktivní).
Ověřte, že máte povolená data pro roaming
U některých typů modemů je v zahraničí potřeba povolit data pro roaming. V opačném případě vám internet nebude fungovat.
Pro podrobný návod vyberte typ modemu, který používáte:
Pokud jste v EU, zkontrolujte stav čerpání datového limitu
Pokud se s vaším modemem nacházíte v Evropské unii, jednou z příčin nefunkčnosti internetového připojení mohou být vyčerpaná data v rámci tarifu. Zkontrolujte stav čerpání dat v Moje O2.
Vyzkoušejte SIM v jiném zařízení
Pokud máte možnost, vyzkoušejte SIM kartu v jiném zařízení. Na vině může být závada modemu, špatné nastavení, případně nekompatibilita modemu se síťovou technologií dané země.
Potřebujete s něčím poradit?
Naše zákaznická linka +420 720 720 720 je dostupná i ze zahraničí nebo jsme připraveni vám poradit on-line každý den od 8:00 do 19:00.