Změřte si rychlost internetu

Zdá se vám, že máte pomalý internet? Načítá se vám cokoliv na webu moc dlouho? V první řadě si změřte rychlost internetu.

Než se pustíte do dalších kroků, ověřte, jestli nestahujete velké množství dat (vy nebo kdokoliv připojený k vašemu internetu). Stahování nebo odesílání velkého množství dat značně ovlivňuje aktuální rychlost připojení.

Vysvětlení pojmů

  • Odezva

    o2 speedtest odezva
    Odezva je v podstatě měření rychlosti odezvy od serveru, udává se v milisekundách. Čím je hodnota nižší, tím lépe. Obvyklá odezva na DSL je do 20 ms.
  • Stahování

    o2 speedtest stahování
    Hodnota Stahování říká, jak rychle vám internet (server) dodává data, o která žádáte (např. „chci zobrazit stránku www.google.cz“). Rychlost závisí na vašem tarifu. Zároveň ji ovlivňují možnosti serveru, který vám data dodává.
    Pozor: rychlost stahování, kterou vidíte při stahování souborů, není totožná. Jedná se o rychlost stahování samotného souboru, nikoliv internetu.

  • Nahrávání

    o2 speedtest nahrávání
    Hodnota Nahrávání říká, jak rychle se váš požadavek dostane k cíli (serveru, např. „chci zobrazit stránku www.google.cz“). Rychlost závisí na vašem tarifu.

Na portálu Moje O2 si můžete ověřit název svého tarifu

S jakým výsledkem měření skončilo?

Naměřená rychlost souhlasí, ale načítání stránek je přesto pomalé

Pokud naměřená rychlost souhlasí s vašim tarifem, ale vy přesto pozorujete zpomalené načítání stránek, pravděpodobně je zpomalené vaše zařízení. Na vině bývá zavirovaný počítač, případně můžete mít problém s internetovým prohlížečem. Doporučujeme zkusit jiný prohlížeč nebo antivirový program. Pokud problém přetrvává, obraťte se na vašeho správce zařízení nebo IT.

Naměřená rychlost neodpovídá zakoupenému tarifu
  1. V první řadě doporučujeme restartovat modem.
    Po restartování modemu si můžete znovu změřit rychlost internetu.
  2. Vyzkoušejte měření rychlosti na jiném zařízení.
    Odpojíte od sítě stávající zařízení, připojíte jiné a znovu změřte rychlost na. Pokud se tím problém s rychlostí vyřeší, potíže jsou s největší pravděpodobností ve vašem zařízení. Příčinou může být zavirovaný počítač nebo problém s internetovým https://o2cz.speedtestcustom.com/ prohlížečem. Doporučujeme zkusit jiný prohlížeč nebo antivirový program, případně se obraťte na správce zařízení či IT.
  3. Pokud se potíže projevují na více zařízeních, zkontrolujte typ připojení.
    Jestliže jste doposud měřili rychlost na zařízení, které bylo s modemem spojené přes Wi‑Fi, zkuste zařízení propojit pomocí ethernetového (síťového) kabelu. Doporučujeme kabel zapojit do výstupu LAN1, případně LAN3 nebo LAN4.
    ZTE zezadu_menší_LAN1,3,4
    Na připojeném zařízení zopakujte měření na https://o2cz.speedtestcustom.com/.
  4. Pokud je naměřená rychlost pomocí kabelu v pořádku, je nutné řešit samotnou Wi‑Fi.
    Wi‑Fi je signál vysílaný modemem, který je nutné prověřit. Síla signálu je na ploše vašeho zařízení znázorněná počtem čárek signálu. Pokud je signál nedostatečný, zvažte přemístění modemu na vhodnější místo. Podívejte se, jak správně umístit modem.

Provedli jste veškeré doporučené kroky a rychlost připojení je stále nízká?
Abychom mohli identifikovat příčinu, spusťte diagnostiku sítě.

Nejčastější dotazy

Jakou mi O2 garantuje rychlost?

U tarifů uvádíme maximální dosažitelnou rychlost, nikoli garantovanou. Problém nastává až tehdy, pokud vám internet běží rychlostí poloviční nebo nižší, než je maximum vašeho tarifu. V tom případě pokračujte na Naměřená rychlost neodpovídá zakoupenému tarifu.

tabulka rychlost internetu

Parametry rychlosti připojení.
Službu poskytujeme při agregaci 1:50. Rychlost připojení se může lišit podle toho, jak síť aktuálně využívají jiní účastníci.

Rychlost připojení ovlivňují zejména:

  • zvolený tarif nebo služba,
  • zařízení (modem), které k připojení používáte a jeho poloha,
  • využívání kapacity sítě z více koncových, současně připojených zařízení,
  • využívání kapacity sítě více účastníky (až do výše maximálního poměru agregace),
  • sledování O2 TV apod. (souběžný provoz jiné služby elektronických komunikací na přípojném vedení, na kterém je poskytována služba prostřednictvím pevné sítě),
  • sledování O2 TV apod. (souběžný provoz jiné služby elektronických komunikací na přípojném vedení, na kterém je poskytována služba prostřednictvím pevné sítě),
  • obsah cílového požadavku účastníka v síti Internet a další faktory sítě Internet stojící mimo vliv O2.

Další podmínky:

Běžně dostupnou nebo maximální rychlost na svém zařízení dosáhnete, jen když ho připojíte kabelem přímo k modemu (ne přes Wi‑Fi). Modem zároveň nesmí být zastíněný vnějším pláštěm budovy (pokud službu mobilní sítě čerpáte od základnové stanice). Běžně dostupná rychlost je běžně k dispozici alespoň v 95 % případů měření provedených během jednoho kalendářního dne. Jednotlivá měření běžně dostupné rychlosti odpovídají podílu celkového reálného objemu přenesených dat k účastníkovi (nebo od účastníka) za měřený čas ku maximálnímu možnému objemu přenesených dat za měřený čas.

Minimální rychlost u všech tarifů je 16 kb/s (není-li uvedeno jinak).

Pokud využíváte službu Internet ULTRA HD, je základním předpokladem k dosažení udávané rychlosti modem, který podporuje technologii VDSL2 35b (VDSL2-Vplus). Pro optimální fungování služby doporučujeme O2 Smart Box.

Více informací najdete na stránkách O2 v Ceníku základních služeb.

 

Jak ověřím, jestli mé zařízení příliš nevytěžuje síť?

Vytěžování sítě vaším zařízením (počítač) můžete sami jednoduše ověřit:

  1. Zmáčkněte na klávesnici současně Ctrl + Alt + Delete.
  2. Klikněte na „Správce úloh“.
  3. Přejděte na záložku „Výkon“.
  4. Na záložce uvidíte položku „Síť Ethernet“ (pokud jste připojeni pomocí síťového kabelu), případně „Wi‑Fi“ (pokud je váš počítač bezdrátově propojený s modemem).
  5. V grafu můžete sledovat vývoj naměřených hodnot v čase.

    správce úloh_výkon_rámeček
     

    Pokud je hodnota odesílání nebo přijímání v řádech kb/s, vaše zařízení nemá vliv na rychlost připojení k internetu.

    Pokud je naměřená hodnota vyšší (v řádech Mb/s), zkontrolujte, jestli na pozadí vašeho zařízení neběží stahování nebo odesílání dat. Zařízení může také zpomalovat bežící aplikace.

    Doporučujeme také zkontrolovat, jestli není na váš internet (Wi‑Fi síť) připojené ještě další zařízení nebo jiný uživatel.

Jak se obecně měří rychlost připojení?

Pro zjišťování objemu přenesených dat, výkonu služby i jejích vad je rozhodující měření mezi koncovým telekomunikačním zařízením a přístupovým bodem k síti internet, a to na transportní vrstvě TCP/IP modelu. Měření provádějte výhradně s vypnutou Wi‑Fi na modemu a za využití kabelu, přes který je počítač (notebook) přímo zapojený. Před zahájením měření odpojte všechny ostatní počítače v síti a ukončete všechny aplikace, které mohou využívat internetové spojení. Není-li stanoveno jinak, do objemu dat se započítávají data přenesená v obou směrech (stažená i nahraná).

Co mám dělat, když se mi sekají videa na YouTube?

Nejdříve si změřte aktuální rychlost internetu. U videa na YouTube doporučujeme nechat nastavenou kvalitu na Auto (kvalita videa se nastaví podle vaší aktuální rychlosti stahování).

Doporučená rychlost pro přehrávání videí v závislosti na kvalitě:

Rozlišení videa

Doporučená rychlost
4K 20 Mb/s
HD 1080p 5 Mb/s
DP 720p 2,5 Mb/s
SD 480p 1,1 Mb/s
SD 36Op 0,7 Mb/s

Potřebujete s něčím poradit?

Jsme připraveni vám poradit on-line každý den od 8:00 do 19:00.

Mobilní aplikace Moje O2

Vše vyřídíte v aplikaci Moje O2

Stáhněte si mobilní aplikaci Moje O2 a spravujte své služby on-line. Jednoduše a pohodlně.
  • Důležité informace vždy po ruce
  • Autodiagnostika a nastavení služeb
  • O2 Radosti plné atraktivních nabídek