O2 Zálohování

Ztráta dat s sebou nese finanční ztráty a může ochromit chod společnosti. O2 Zálohování je způsob, jak data kvalitně zálohovat a mít záruku jejich snadné obnovy.

Co získáte

Zálohy v bezpečí mimo vaši lokalitu
Zálohy v bezpečí mimo vaši lokalitu
Portál pro řízení záloh
Portál pro řízení záloh
Asistence při návrhu záloh i obnově
Asistence při návrhu záloh i obnově
Kontrola úspěšnosti záloh
Kontrola úspěšnosti záloh

Jak to funguje

Jak zajistíme, že nikdy nepřijdete o svá data

Jak zajistíme, že nikdy nepřijdete o svá data

Služba O2 Zálohování se softwarem, který je součástí služby, vytvoří kopii dat ve vzdálené záložní lokalitě  bez výpadku v provozu. V případě ztráty dat na vašem primárním úložišti pak garantujeme jejich snadnou a rychlou obnovitelnost do původní lokality nebo do lokality, kterou si určíte. Více průběhu zálohování a obnovy

 
Kapacita, kterou právě opravdu potřebujete

Kapacita, kterou právě opravdu potřebujete

Službu nastavíme přesně podle vašich potřeb na základě předběžné analýzy. Získáte kapacitu dat, kterou si můžete kdykoliv přizpůsobit jak zrovna potřebujete. Rychle dostupná média vám umožní zálohovat i obnovit tisíce GB. Přitom zaplatíte pouze to, co skutečně využijete.

Rádi s vámi projdeme, co potřebujete, a připravíme nabídku na míru.

Pojištění dat technickými prostředky

Pojištění dat technickými prostředky

Jediný způsob jak pojistit nenahraditelná data, je jim dát technickou ochranu proti ztrátě. Nejlepší je data udržovat ve více lokalitách. S O2 Zálohováním budete mít data zálohována v zabezpečené lokaci s certikací Tier III.

Verzování dat

Verzování dat

Při zavádění nových systémů, vývoji, sběru informací či analýze dat se data mění ze dne na den. O2 Zálohování zajišťuje možnost vrátit se bezpečně k předešlé verzi dat. Délku platnosti zálohy si můžete nastavit dle své potřeby jak pro celou společnost, tak i jednotlivě podle konkrétního systému, aplikace, souboru.

Bezpečná záloha

Bezpečná záloha

Jste chráněni proti úmyslnému smazání dat, neúmyslnému smazání oprávněnou osobou, ztrátě dat výpadkem primárního média nebo dokonce i záložního média. O2 Zálohování navíc pamatuje i na vnější útočníky, a proto zajišťuje také možnost šifrování dat při jejich přenosu nebo uložení na záložním serveru.

Rádi s vámi projdeme, co potřebujete, a připravíme nabídku na míru.

Parametry

 

Zálohování serverů

Zálohování O2 VDC 

Vzdálené úložiště pro zákazníky Veeam 

Určující kapacita 

Zdrojová/Cílová 

Zdrojová/Cílová 

Cílová 

Počet zálohovacích schémat (politik) na zákazníka 

Neomezeně 

Neomezeně 

Vlastní 

Zálohovací schéma 

dle konzultace 

dle konzultace 

Vlastní 

Individuální časové rozvrhy

Ano

Ano

Ano

Typy záloh

Souborová: Full Backup, Přírůstková

Aplikační: dle aplikace

Full backup, Přírůstková, Rozdílová

Full backup, Přírůstková, Rozdílová

Připojení ke službě 

O2 Managed WAN, O2 Managed LAN, IP Connect Classic, Ethernet, O2 Internet, Internet Business, Síťové porty (pro služby v O2 DC) 

Internet 

Zálohování souborů a aplikací 

Ano 

Ano 

Ano 

Podporované virtualizační platformy 

All 

VMWare

VMWare, Hyper-V 

Zálohované systémy 

Fyzické stroje / Virtuální stroje (VM) 

Služba O2 Virtuální datové centrum 

Virtuální stroje (VM) 

Operační systémy 

AIX, HP UX, Linux, Macintosh, Solaris, Windows 

Všechny OS podporované VMWare** 

Všechny OS podporované VMWare** 

Aplikačně konzistentní záloha 

ANO (omezeno podle úrovně oprávnění)   

ANO (omezeno podle úrovně oprávnění) 

ANO (omezeno podle úrovně oprávnění) 

Počáteční konfigurace od O2 

Ano 

Ano 

Ne 

Správa záloh 

Ano 

Ano 

Ne 

Reporting

Ano

Ano

Ne

Fyzická bezpečnost dat

Ano

Ano

Ano

Vysoká dostupnost dat

99,9%

99,9%

99,9%

Ochrana disků

RAID 6

RAID 6

RAID 6

Poskytování služby dle ITIL

Ano

Ano

Ne*

Distribuovaný úložný systém

Ne

Ne

Ne

* určíte si sami
** Typické systémy: Mac OS, Asianux, Ubuntu, CentOS, Debian, FreeBSD, OS/2, Mandrake Linux, Mandriva Linux, Windows, NetWare, Oracle Linux, Fedora, Red Hat Linux, Open Server, UnixWare, eCom Station, Java Desktop System, Solaris, SUSE Linux, openSUSE, Toshiba 4690, Turbolinux

Nechte nám na sebe kontakt

Nechte nám na sebe číslo, ozveme se vám
V případě vašeho souhlasu budeme Vaše údaje zpracovávat pro účely informování o výhodných nabídkách našich služeb. Více informací o zpracování osobních údajů najdete v dokumentu Zásady zpracování osobních údajů.
Zavoláme vám Zavoláme vám do 24 hodin

Podrobné a technické informace

Průběh zálohování a obnovy dat

O2 Zálohování oproti ostatním běžným způsobům zálohování pamatuje i na snadnou a rychlou schopnost obnovy dat ze zálohy.

Nemusíte se starat o správu zálohovacího hardwaru nebo softwaru. Navíc získáte zkušené techniky, kteří vám pomohou s analýzou zálohovaných dat a můžete s nimi zkonzultovat definici plánu zálohování i obnovy. Technologické řešení je umístěné v našich vysoce zabezpečených datových centrech.

O2 Zálohování je jako jediná služba na trhu schopná při bezpečnostních auditech prokázat, jak se po celou dobu uložení záloh s daty nakládalo. K tomu nám pomáhá naše služba Security Expert Center.

Záloha dat za posledních 14 dní

Běžná záloha služby bývá 14 dní s retencí zálohy jednou denně. Službu je možné přizpůsobit konkrétní potřebě a možnostem přenosové linky. Možnosti zálohování nejsou omezeny a můžete si zvolit, zda data zálohovat jako image zálohy, přírůstkové zálohy nebo i rozdílové zálohy. Každý ze zvolených scénářů ovlivňuje velikost cílového úložiště a vytížení přenosové linky, a proto vám vždy poradíme, jaký systém je nejvhodnější nasadit.

Obnovu dat si můžete zajistit sami, nebo můžete využít podpory našich specialistů.

Technické zázemí

O2 Zálohování vám nabízí technické zázemí a zařízení umístěné v hostingovém centru s certifikací Tier III. Veškeré technologie nepřetržitě monitorujeme a provádíme jejich údržbu.

Podle zvolené úrovně podpory při obnově dat (SLA) zaručíme obnovitelnost provozu v daném čase. Všechny procesy se řídí podle standardů ITIL.

ITIL (Information Technology Infrastructure Library) je souhrn poznatků a přístupů vedoucích k zajištění dodání kvalitních služeb informačních technologií, který vychází z nejlepších praktických zkušeností ze všech odvětví IT. ITIL je v současnosti považován za mezinárodní standard pro oblast řízení IT služeb.

Služba je definována tak, aby ji bylo možné snadno a bez náročných úprav kombinovat s jinými hostingovými službami O2, včetně O2 Virtuálního datového centra, O2 Virtualizovaného řešení, O2 Virtuálního serveru, O2 Diskového pole a dalších. Kombinací a škálováním těchto služeb může zákazník budovat a upravovat ICT řešení podle svých aktuálních požadavků a potřeb. Jednou z hlavních výhod těchto služeb je jejich postavení na společné platformě, která umožňuje optimalizovat časovou náročnost a využití lidských zdrojů na podporu zákazníků a správu řešení včetně vzájemné komunikace prostřednictvím jediného kontaktního místa (single-point-of-contact).

Monitoring zařízení využívaných pro zálohu vašich dat zajišťujeme nepřetržitě po celý rok ve dne, v noci i o svátcích. Máte tak jistotu, že vaše data jsou neustále dostupná, v bezpečí a chráněná před útoky.

Naší prioritou je rychlá a bezpečná obnova dat vaší společnosti v případě jejich ztráty.

Kapacita služby a retence záloh

Kapacita služby

Je daná na základě toho, kolik dat potřebujete zálohovat a poskytnutou cílovou kapacitou. Ta je variabilní a závisí na zvolené retenci, použitém systému šifrování a kompresi dat. Jestli využijete také kompletní správu ze strany O2, zajistíme ideální poměr všech parametrů, aby data byla kdykoliv dostupná v požadované podobě bez nutnosti specifikovat retenci nebo kompresi.

Retence záloh

Podle povahy zálohovaných dat (zdrojová data) si můžete určit libovolnou politiku zálohování podle frekvence zálohování (RPO) a časové náročnosti obnovy (RPO). Systém umožňuje také dlouhodobějšího uchovávání dat, rozdílových záloh i více záloh v jednom dni.

Další parametry platné u zálohování on-premise řešení
             

Zálohování serverů

Zálohování O2 VDC 

 Vzdálené úložištěpro zákazníky VEEAM*

    Deduplikace na straně klienta**    

Ano Ano Ano

    Šifrování    

Ano Ano Ano
    Komprese     Ano Ano Ano

    WAN akcelerace    

Ano Ano Ano

* Určujete si sami.
** Může ovlivnit výkon zálohovaného zařízení

Bezpečnost, dostupnost a garance služby

Bezpečnost

Primární, fyzickou a provozní bezpečnost technologií a dat zajišťujeme umístěním hardwaru do datových center, která splňují parametry TIER III.

Další úrovně bezpečnosti podle způsobu zálohování

  • V případě varianty Zálohování serverů (Power) veškeré meta-informace jsou ukládána do rychlé relační databáze, která je součástí zálohovacího serveru na straně O2. Autorizací k této databázi je konkrétní instalace do koncového, zálohovaného serveru. Data na jednotlivých discích jsou běžně nečitelná a klíčem ke čtení dat za účelem obnovy je databáze zálohovacího serveru. Pokud by došlo např. ke zcizení médií, není možné tyto média obnovit na jiném zálohovacím serveru (čistá instalace) bez obnovení příslušné databáze zálohovacího serveru. Kromě toho je data možné dále zašifrovat (AES-256) už na vaší straně a data po LAN/SAN k zálohovacímu médiu už putují v zašifrované podobě.
  • Pro zálohování pomocí Zálohování VDC bezpečnost zajišťujeme pomocí komponenty Cloud Repository, která vytváří samostatnou vrstvu oddělující jednotlivá zákaznická prostředí tak, jako by se jednalo o samostatné úložiště. V případě nástrojů zálohování virtualizovaného prostředí přes internet je kromě Cloud Repository navíc bezpečnost přenosu zajištěná šifrováním SSL.

Dostupnost

Služba je dostupná i v případě, že nemáte své technologie uložené v rámci našich datových center, ale ve vlastních lokalitách. Veškerá řídící komunikace mezi zálohovacími klienty a serverem probíhá protokolem TCP/IP přes LAN síť, SAN síť nebo případně i přes internet.

V případě LAN máte k dispozici vlastní VLAN a adresní rozsah pro zálohování. Zálohovací SW server vidí do všech těchto sítí a může komunikovat se všemi zálohovanými servery, ale nepropojuje tyto sítě.

Je-li zákazník připojen do SAN infrastruktury (má vlastní fyzické servery), je možné vytvořit a připojit virtuální zálohovací knihovnu skrze SAN napřímo k jeho serverům a všechen přenos dat přesunout z „pomalejší“ LAN na „rychlejší“ SAN.

Přístup přes internet zajistíme pomocí VPN protokolů z lokality zdrojových dat přes VPN koncentrátor lokality cílové kapacity, nebo pomocí šifrovaného SSL spojení přímo na veřejnou IP adresu zálohovacího serveru.  

Garance a podpora

Službu O2 Zálohování poskytujeme s garantovanou dostupností 99,9%. Když umístíte zálohovacího klienta přímo na svých strojích, můžete mít kompletní přehled o nastavených zálohách a jejich průběhu. V ostatních případech budete mít přesný přehled o používaných prostředcích díky pravidelnému reportingu. Když budete potřebovat, můžete z klienta provést obnovu dat i zcela sami. U složitějších nebo rozsáhlejších obnov je možné objednat si formou paušálu nebo jednorázového poplatku asistenci našeho specialisty.

Rozsah podpory

Bronze

Silver

Gold

Monitoring systému

24/7

24/7

24x7

Časový režim podpory

8x5

8x5

24x7

Denní kontroly záloh

X

ANO

ANO

Provozní troubleshoting záloh

X

ANO

ANO

Konzultace redesignu

X

X

ANO

Konzultace testů obnovy

x

X

ANO

Individuální podpora: jednorázová podpora a konzultace související např. s požadavky na nestandardní nastavení služby, optimalizaci backup plánu,

 

 

Volitelné služby

Inicializační migrace dat

Pro přenos úvodního množství dat kdy nestačí kapacita přenosové linky od zákazníka pro úvodní přenos dat, lze využít procesu inicializační migrace dat

Parametry pro manuální inicializační backup:

Lokalita:                         DC-Stodůlky

Rozhrani:                       USB 2.0, 3.0; případně NAS (nikoliv však připojení přímo na migrační server, ale přes nakonfigurovaný port určeného switche)

Podporované formáty:     virtuální stroje přes templates (OVF, OVA) nebo souborově (VMDK); ostatní data

Proces:                          SAM služby domlouvá předání dat mezi zákazníkem a dohledem v DC-Stodůlky a následný proces migrace

Hodiny:                          standardně 8-17 CORP a GOV, případně umíme i mimo tento čas

Kapacita:                        neomezeno

Podpora

Zákazník může mít při umístění zálohovacího klienta přímo na svých strojích kompletní přehled o nastavených zálohách a jejich průběhu. V ostatních případech má přesný přehled o používaných prostředcích díky pravidelnému reportingu. V případě potřeby je schopen z klienta provést obnovu dat i zcela sám. U složitějších nebo rozsáhlejších obnov je možné objednat si formou paušálu, nebo jednorázového poplatku asistenci specialisty společnosti O2.

Rozsah podpory

Bronze

Silver

Gold

Monitoring systému

24/7

24/7

24x7

Časový režim podpory

8x5

8x5

24x7

Denní kontroly záloh

X

ANO

ANO

Provozní troubleshoting záloh

X

ANO

ANO

Konzultace redesignu

X

X

ANO

Konzultace testů obnovy

x

X

ANO

Individuální podpora: jednorázová podpora a konzultace související např. s požadavky na nestandardní nastavení služby, optimalizaci backup plánu, apod.

Financování

Se službou O2 Zálohování platíte pouze za množství zálohovaných dat za měsíc (per GB) a za kapacitu na záložním médiu. Cena služby zahrnuje potřebnou kapacitu, licence za off-line/on-line backup, pravidelnou údržbu serveru, administraci systémů a záruku dostupnosti služby a bezpečnosti. Veškerou administraci zařízení zajišťují oddělené přístupy pro správu technologie.

Pomohla vám tato stránka?