Menu

O2 Mobile Device Management pro Trafin Oil

Správa mobilů na dálku, takzvaný Mobile Device Management, pomohl firmě Trafin Oil k zefektivnění a zjednodušení komunikace s řidiči.

Efektivnější a jednodušší komunikace díky službě Mobile Device Management od O2

Drtivá většina firem řeší správu mobilních telefonů kvůli zabezpečení firemních dat. Platí to i pro společnost Trafin Oil, nicméně primárním důvodem pro zavedení služby O2 Mobile Device Management bylo efektivní propojení a komunikace s řidiči, kteří zajišťují svoz a rozvoz oleje z restaurací.

Řešení od O2

Trafin Oil je společnost, která zajišťuje „olejový servis“ pro tisíce gastro provozů, a to nejen v Česku, ale i na Slovensku a v Polsku. Každý její řidič denně obslouží desítky restaurací, jídelen a bister. Vyzvedne použitý olej a přiveze nový. O tom všem během dne zadává informace do firemního CRM.

Řidiči společnosti Trafin Oil jsou vybavení firemními telefony, jejichž prostřednictvím komunikují nejen s dispečerkou, která jim plánuje trasy, ale také skrze ně zadávají informace do firemní aplikace. Tu si dříve řidiči sami museli stáhnout a naistalovat. „Pro některé z nich to bylo složité,“ říká Michal Juřica, IT manager ze společnosti Trafin Oil. „Navíc si ji instalovali na různé modely a odlišné verze systémů. Řidiči měli pocit, že jim zpomaluje telefony. Obvykle to ale měly na svědomí jiné ‚appky‘, které v mobilech měli…“

Řešení, se kterým si řidič už GPS nevypne

„Ve firmě řešili i situace, kdy řidič v nastavení mnohdy omylem odklepl vypnutí GPS. A pak dispečerka neměla přehled o tom, kde je a kam vyráží,“ doplňuje Michal Klečatský, sales manažer O2. Komunikace tak byla často zbytečně komplikovaná a neefektivní. Proto firma začala hledat řešení v podobě některé ze služeb Mobile Device Managementu. „A protože od nás už měli hlasové služby, byli s nimi spokojení a nechtěli štěpit dodavatele, domluvili jsme se.“

O2 Mobile Device Management pro řidiče ve všech 3 zemích pomohl vnést řád. Firma si definovala, jak má vypadat softwarová výbava a nastavení řidičova telefonu. A vše nastaví na dálku hned po předání nového telefonu. Nedílnou součástí tak je předinstalovaná firemní aplikace, přístup do firemního CRM, kam řidič vkládá všechny důležité informace, ale i nastavení, které například znemožňuje vypnout datové připojení a GPS lokalizaci.

Nejen efektivita, ale i bezpečnost

„Zaměstnanci si také nemůžou svévolně stáhnout neznámé aplikace,“ doplňuje Michal Klečatský. Trafin Oil tak předchází nejen tomu, aby se firemní mobily zahltily obsahem, který by je mohl znovu výrazně zpomalit, ale na minimum snižuje i riziko, že si řidič společně s aplikací stáhne i některý ze škodlivých kódů, ať už malware, nebo například stalkware.

V případě společnosti Trafin Oil tak (jako u mnoha jiných firem) neplatí, že je mobil otevřenou branou do firemního systému. Naopak se díky správě aplikací proměnil v efektivní komunikační nástroj, díky kterému informace tečou tam, kam mají.

Další krok? Implementace Office365

Kromě zefektivnění mobilní komunikace jsme firmě Trafin Oil pomohli i s implementací Office 365. Opět ve všech třech zemích, kde působí. Ještě před pár měsíci byla instalace počítače pro každého nového zaměstnance ruční prací na dlouhé desítky minut. Teď je od O2 už dopředu připravený balíček aplikací, který se jednoduše naistaluje do notebooku a nový zaměstnanec může téměř okamžitě sdílet a synchronizovat všechny informace.

Co řešení od O2 přineslo klientovi

Zefektivnění, zjednodušení a sjednocení způsobu předání informací od řidičů směrem do firmy a firemní aplikace.
Kontrolu nad nastavením firemních mobilních telefonů. Zaměstnanci už omylem nestáhnou škodlivou aplikaci ani si nevypnou data nebo GPS.
Usnadnění práce firemnímu IT, které nastavení mobilu pro nového zaměstnance může provést velmi jednoduše i na dálku.
Citace Trafin Oil

Co na to klient?

„Oceňujeme, že ve všech firemních mobilech můžeme na dálku přes webovou aplikaci nastavit to, co potřebujeme. Můžeme povolit to, co je třeba, a naopak zakázat všechno nepotřebné a potenciálně nebezpečné. Tím může být i připojení k veřejné wi-fi. Řídíme i to, jaké aplikace si řidiči můžou nainstalovat, a které nikoli. A když něco potřebujeme, ať už nastavit, nebo vysvětlit, lidé z O2 reagují rychle a ochotně.“, Michal Juřica, IT manager, Trafin Oil, a.s.

O klientovi

Společnost Trafin Oil a. s. vznikla v roce 2007 a na českém trhu je jedničkou v oblasti ekologické likvidace použitých gastro olejů a tuků. Aktuálně zajišťuje olejový servis, tedy výkup, odvoz a likvidaci špinavého, a dovezení čistého oleje pro tisíce gastro podniků ve 3 zemích – v Česku, na Slovensku a v Polsku.