Úvod

  • Zpráva nezávislého auditora
  • Rozhovor s předsedou představenstva Luisem Antoniem...
  • Vybrané finanční a provozní ukazatele
  • Kalendář klíčových událostí roku 2011

01
O skupině Telefonica

  • O skupině Telefónica - úvod

02
Zpráva představenstva o podnikatelské činnosti

  • Skupina Telefónica Czech Republic
  • Telekomunikační trh v České republice
  • Rezidentní segment
  • Podnikatelé a firmy
  • Korporace a veřejná správa
  • Národní a mezinárodní služby velkoprodeje
  • Platební služby
  • Komentované finanční výsledky

03
Společenská odpovědnost (CSR)

  • Společenská odpovědnost (CSR) – úvod
  • Etické zásady podnikání
  • Působení na trhu a chování k zákazníkům
  • Péče o zaměstnance a pracovní prostředí
  • Péče o životní prostředí
  • Podpora veřejně prospěšných aktivit

04
Správa a řízení společnosti

  • Správa a řízení skupiny Telefónica Czech Republic
  • Dceřiné a přidružené společnosti a další...
  • Organizační struktura společnosti Telefónica CR
  • Správní orgány společnosti
  • Představenstvo společnosti
  • Výkonné řízení společnosti
  • Zpráva dozorčí rady společnosti
  • Dozorčí rada společnosti
  • Výbor pro audit společnosti
  • Principy odměňování osob s řídící pravomocí...
  • Ostatní informace týkající se osob s řídící...
  • Prohlášení společnosti Telefónica CR o míře...
  • Informace týkající se záležitostí podle § 118...

05
Konsolidovaná účetní závěrka

  • Konsolidovaná účetní závěrka – úvod

06
Účetní závěrka

  • Účetní závěrka – úvod

07
Ostatní informace pro akcionáře a investory

  • Ostatní informace pro akcionáře a investory

Etické zásady podnikání

Firemní kultura a reputace představují jednu z priorit skupiny Telefónica. V červnu 2011 bylo zveřejněno aktualizované znění Zásad podnikání (Business Principles), které odrážejí současné priority skupiny Telefónica. Jedná se o soubor 42 základních zásad, jejichž dodržování považuje Telefónica CR za nástroj, jak si udržet a získávat důvěru zákazníků, akcionářů, ale i zaměstnanců, smluvních partnerů a celé veřejnosti. Mezi klíčové zásady patří striktní odmítnutí korupce v jakékoli formě, respekt k právu, ochrana informací a osobních údajů.

I v roce 2011 společnost Telefónica CR pokračovala v šíření povědomí o těchto principech mezi svými zaměstnanci, a to prostřednictvím elektronického kurzu. Tento kurz byl nově plně integrován do standardního školicího portálu, což zvýšilo uživatelské pohodlí pro zaměstnance. Zaměstnanci si znalost zásad obnovují v rámci kurzu každé 3 roky, k 31. prosinci 2011 mělo tedy platný certifikát o absolvování kurzů 85 % všech zaměstnanců.

Povinností zaměstnanců je nahlásit neetické chování, jehož se mohou stát svědky, přičemž společnost zaručuje zachování anonymity oznamovatele. Telefónica CR v průběhu roku 2011 opět zaměstnancům připomněla, že mohou využít nástroje důvěrné pomoci. Zaměstnanci mohou podezření na neetické chování nahlásit několika možnými způsoby. Vybrat si mohou mezi elektronickou aplikací, zasláním elektronické zprávy, dopisu, telefonicky příslušné pověřené osobě (compliance officer) nebo osobní návštěvou. Zaměstnanci také mají k dispozici odborné poradce z oblasti lidských zdrojů, bezpečnosti a právních záležitostí. Nahlášené podněty šetří útvar Bezpečnost nebo útvar Interní audit ve spolupráci s compliance officerem. Mimo to jsou k dispozici také nástroje vyšší instance, umožňující předání zprávy do kanceláře etických zásad podnikání mateřské společnosti Telefónica nebo prostřednictvím nástrojů zřízených na úrovni evropské divize – společnosti Telefónica Europe. Nahlášení možných nesrovnalostí v oblastech účetnictví, v systémech vnitřní kontroly finančních záležitostí a v účetním auditu společnosti nebo její skupiny je možné prostřednictvím tzv. whistleblowing kanálu, který je směřován přímo do mateřské společnosti Telefónica. Aktivity v oblasti etiky mají plnou podporu správních orgánů a managementu, sleduje je výbor pro etiku a společenskou odpovědnost a jeho prostřednictvím dozorčí rada. Účinnost nástrojů důvěrné pomoci (včetně realizace následných šetření) je pravidelně monitorována výborem pro etiku a společenskou odpovědnost. Stav dodržování etických zásad podnikání ve společnosti Telefónica CR pravidelně hodnotí organizační jednotka Interního auditu společnosti.

Zásady podnikání jsou jakožto základní dokument společnosti součástí pracovního řádu a je vyžadováno jeho dodržování zaměstnanci. Brožuru Zásady podnikání obdrží každý zaměstnanec při nástupu do společnosti v rámci úvodního školení, kde je Zásadám i hodnotám značky O2 věnována zvláštní sekce. Text Zásad je ke stažení na podnikovém intranetu i webových stránkách společnosti.

Firemní Zásady podnikání deklarují, že Telefónica CR je směrem dovnitř společnosti i vůči svým zákazníkům důvěryhodným partnerem.