Úvod

  • Zpráva nezávislého auditora
  • Rozhovor s předsedou představenstva Luisem Antoniem...
  • Vybrané finanční a provozní ukazatele
  • Kalendář klíčových událostí roku 2011

01
O skupině Telefonica

  • O skupině Telefónica - úvod

02
Zpráva představenstva o podnikatelské činnosti

  • Skupina Telefónica Czech Republic
  • Telekomunikační trh v České republice
  • Rezidentní segment
  • Podnikatelé a firmy
  • Korporace a veřejná správa
  • Národní a mezinárodní služby velkoprodeje
  • Platební služby
  • Komentované finanční výsledky

03
Společenská odpovědnost (CSR)

  • Společenská odpovědnost (CSR) – úvod
  • Etické zásady podnikání
  • Působení na trhu a chování k zákazníkům
  • Péče o zaměstnance a pracovní prostředí
  • Péče o životní prostředí
  • Podpora veřejně prospěšných aktivit

04
Správa a řízení společnosti

  • Správa a řízení skupiny Telefónica Czech Republic
  • Dceřiné a přidružené společnosti a další...
  • Organizační struktura společnosti Telefónica CR
  • Správní orgány společnosti
  • Představenstvo společnosti
  • Výkonné řízení společnosti
  • Zpráva dozorčí rady společnosti
  • Dozorčí rada společnosti
  • Výbor pro audit společnosti
  • Principy odměňování osob s řídící pravomocí...
  • Ostatní informace týkající se osob s řídící...
  • Prohlášení společnosti Telefónica CR o míře...
  • Informace týkající se záležitostí podle § 118...

05
Konsolidovaná účetní závěrka

  • Konsolidovaná účetní závěrka – úvod

06
Účetní závěrka

  • Účetní závěrka – úvod

07
Ostatní informace pro akcionáře a investory

  • Ostatní informace pro akcionáře a investory

Platební služby

Telefónica CR na základě zákona č. 284/2009 Sb., o platebním styku, poskytuje svým zákazníkům platební služby již od 1. listopadu 2009. Pomocí těchto služeb mohou zákazníci zadat příkaz k převodu peněžních prostředků a zaplatit prostřednictvím mobilního telefonu nebo pevné linky cenu za zboží nebo služby poskytované třetími osobami. Zákazník si může zvolit z několika platebních způsobů. Nejrozšířenějším z nich je platba pomocí krátkých textových zpráv zpoplatněná vyšším tarifem (tzv. Premium SMS), které v průběhu roku 2011 využilo v průměru 435 tisíc zákazníků měsíčně. Druhou nejčastější platební metodou byla platba pomocí volání zpoplatněného vyšším tarifem (tzv. Audiotex), kde průměrné měsíční platby na zákazníka dosáhly 913 Kč, což představuje meziroční nárůst o 21,1 %. V naší síti bylo v souhrnu za tyto dvě nejužívanější metody zaplaceno zboží a služby ve výši 806 mil. Kč.

Také v roce 2011 Telefónica CR ve spolupráci s ostatními mobilními operátory v rámci Asociace provozovatelů mobilních sítí podporovala značku „Plať mobilem“ (www.platmobilem.cz). Ta propaguje platební metodu umožňující zadat příkaz k provedení platební transakce a zaplatit částku v rozsahu 20 až 1 500 Kč prostřednictvím mobilního telefonu v prostředí mobilního internetu. Tuto službu nabízí Telefónica CR pod názvem m-platba.

Telefónica CR spolu s některými českými bankami (Česká spořitelna, a.s., GE Money Bank, a.s., Raiffeisenbank, a.s., a UniCredit Bank Czech Republic, a.s.), s mobilním operátorem Vodafone Czech Republic, a.s., a se společností A-communications (Malta) Limited založila v říjnu 2010 společnost MOPET CZ, a.s, která byla zapsána do obchodního rejstříku 3. listopadu 2010. Cílem této společnosti je uvést na tuzemský trh novou platební metodu prostřednictvím mobilního telefonu, která bude alternativou zejména vůči hotovostním platbám za zboží a služby.

Zpoždění komerčního spuštění nové platební metody prostřednictvím mobilního telefonu pod značkou Mobito (projekt Mopet) kvůli výměně dodavatele transakční platformy (srpen 2011) bylo zkráceno díky intenzivnímu úsilí všech zúčastněných partnerů. K pilotnímu uvedení služby na trh by mělo dojít v průběhu prvního pololetí roku 2012.

Stejně jako v minulých letech i v roce 2011 Telefónica CR pokračovala v pilotním provozu služeb na bázi bezkontaktní technologie (NFC: Near Field Communication) podporované mobilními telefony. Ve spolupráci s Komerční bankou, Citibank, obchodním řetězcem Globus, společností Visa Europe a dodavateli NFC technologie (společnosti G&D a Oberthur) byla v červenci 2011 zkušebně spuštěna bezkontaktní platební karta Visa v mobilní aplikaci O2 Wallet. V listopadu byl tento pilot rozšířen o již běžící projekt plzeňské dopravní karty v mobilu. V roce 2012 oba pilotní provozy plynule přejdou do komerčního spuštění bezkontaktních služeb v mobilních telefonech.